| کد خبر ۳۰۶۷۱۷
کپی شد

◄ تبریک افزایش 99 لوکوموتیو معادل در یک سال و ضرورت تمرکز بر بهره‌ وری

تعداد لوکوموتیو معادل باری طی یک سال گذشته از 407 با 17 درصد رشد به 477 و مسافری فقط 4 درصد و مانور 24 درصد افزایش یافته است.

تبریک افزایش 99 لوکوموتیو معادل در یک سال و ضرورت تمرکز بر بهره‌ وری
تین نیوز |

عباس قربانعلی بیک: جدول خلاصه تغییرات تعداد لوکوموتیوهای اصلی باری و مسافری طی یک سال (15مهر 1403 تا 1404) تهیه شده که علاوه بر تعداد کل 11 نوع لوکوموتیو اصلی مهم بالای 3000 اسب، تعداد درسرویس (گرم)، معادل و نسبت آماده بکاری هم به شرح زیر در آن گنجانده شده (با توجه به حجم بالای داده در آمار سالانه حمل و نقل ریلی کشور که بر خلاف نمونه گزارشات سالانه راه آهن های پیشرو (تین 250591)، به دلیل عدم مقایسه با گذشته، تحلیل روند، ترین ها و همبستگی (تین 254806) را دشوار می نماید،): 

لوکوموتیو مسافری زیمنس، 1403: تعداد کل 150، گرم 74، معادل 98، آماده بکاری 49 درصد و 1404: 150، 75، 100 و 50 درصد .

باری GT26CW راه آهن، 1403: تعداد کل 164، گرم 90، معادل 122، آماده بکاری 55 درصد و 1404: 161، 84، 114 و 52 درصد .

باری GT26CW-MP راه آهن، 1403: تعداد کل 76، گرم 40، معادل 56، آماده بکاری 53 درصد و 1404: 76، 54، 76 و 71 درصد . 

لوکوموتیو باری  U30C راه آهن، 1403: تعداد کل 19، گرم 8، معادل 9، آماده بکاری 42 درصد و 1404: 19، 6، 7 و 32 درصد .

جدول تعداد لوکوموتیو

لوکوموتیو باری C30-7 راه آهن، 1403: تعداد کل 41، گرم 24، معادل 46، آماده بکاری 59 درصد ، و 1404: 41، 28، 53 و 68 درصد .

لوکوموتیو باری آلستوم راه آهن، 1403: تعداد کل 49، گرم 17، معادل 35، آماده بکاری 35 درصد ، و 1404: 49، 20، 41 و 41 درصد .

لوکوموتیو GT26CW خصوصی، 403: تعداد کل 92، گرم 59، معادل 80، آماده بکاری 64 درصد و 1404: 109، 88، 120 و 81 درصد .

لوکوموتیو باری MAP24 خصوصی، 1403: تعداد کل 72، گرم 45، معادل61، آماده بکاری 63 درصد و 1404: 78، 62، 84 و 79 درصد .

لوکوموتیو آلستوم خصوصی (مپنا)، 1403: تعداد کل 50، گرم 15، معادل 30، آماده بکاری 30 درصد و 1404: 50، 14، 28 و 28 درصد .

نمودار ریلی

لوکوموتیو باری DF8 خصوصی، 1403: تعداد کل 31، گرم 17، معادل 32، آماده بکاری 55 درصد و 1404: 31، 19، 36 و 61 درصد .

لوکوموتیو باری  CDN10خصوصی، 1403: تعداد کل 6، گرم 0، معادل 0، آماده بکاری 0 درصد و 1404: 6، 1، 2 و 17 درصد .

لوکوموتیوهای بالای 3 هزاراسب 1403: کل 750، گرم 389، معادل 570، آماده بکاری 52 درصد و 1404: 770، 451، 660، 59 درصد .

لوکوموتیوهای بالای 3 هزار راه آهن 403: کل 499، گرم 253، معادل 366، آماده بکاری 51 درصد و 1404: 496، 267، 390، 54 درصد .

ناوگان بالای 3 هزار خصوصی 403: کل 251، گرم 136، معادل 204، آماده بکاری 54 درصد و 404: 274، 184، 270، 67 درصد .

کل ناوگان کشش (با مانور): تعداد کل 1016، گرم 509، معادل 636، آماده بکاری 50 درصد و 1404: 1036، 583، 735 و 56 درصد .

قابل توجه اینکه: در سال 1403 تعداد لوکوموتیو معادل باری 407، مسافری 146 و مانور 82 بود و در 1404: 477، 152 و 102 و درصد لوکوموتیو معادل باری 1403 از کل 64، مسافری 23 و مانور 13 بود و در 1404: 65، 21 و 14 درصد بوده است، با این ترتیب لوکوموتیو معادل باری طی یکسال گذشته از 407 با 17 درصد رشد به 477 و مسافری فقط 4 درصد و مانور 24 درصد افزایش یافته است.

خرابی، امداد و انفصال لوکوموتیوهای مسافری در 1403، بترتیب 4، 1، 2 (7=) و در باری بترتیب 35، 7 و 2 (44=) بوده است.  

خرابی، امداد و انفصال لوکوموتیوهای مسافری در 1404، بترتیب 5، 1، 3 (9=) و در باری بترتیب 46، 10 و 2 (58=) بوده است. 

طبق فرم 101، لوکوموتیو معادل یکساله (15 مهر، 1403 تا 1404) با 99 عدد و بیش از 15 درصد افزایش از 636 به 735 رسید. لوکوموتیو معادل بخش خصوصی در این مدت با 66 عدد و 32 درصد افزایش از 204 به 270 رسید، شامل 23 دستگاه افزایش تعداد لوکوموتیوهای جدید GT26CW و MAP24  (جمعا 66) و کاهش 3 لوکوموتیو GT26CW راه آهن و افزایش 24 لوکوموتیو معادل.

ضمن تقدیر از مدیران و کارکنان راه آهن و از مدیران و کارکنان شرکت های مالک لوکوموتیو، شرکت سازنده لوکوموتیو و پیمانکاران تعمیرات و سپاس از پشتیبانی و حمایت وزیر محترم و سازمان برنامه، امید است این حرکت ادامه یافته و همزمان با افزایش تعداد لوکوموتیو به جبران کاهش بهره وری لوکوموتیو هم توجه شده و حمل 54 میلیون تن بار تا پایان 1404 محقق گردد (تین 301473).   با وجود این توفیقات نباید از کاهش آماده بکاری لوکوموتیوهای U30C از 42 به 32 درصد و آلستوم مپنا از 30 به 28 درصد (با وجود افزایش آماده بکاری آلستوم راه آهن از 35 به 41 درصد ) و شرایط بحرانی لوکوموتیوهای CDN10 (پایین ترین آماده بکاری کشش) غفلت نمود.  

با بررسی و تحلیل موفقیت ها و ناکامی ها در افزایش کمی، کیفی و بهره وری لوکوموتیوها می توان به نتایج بهتری رسید (تین 306012).   

فرم یک

فرم یک ادامه

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.