| کد خبر ۳۰۶۶۱۸
کپی شد

◄ خلاصه فراخوان (EOI) راه‌ آهن هند برای تبدیل لوکوموتیو های دیزلی به برقی

کارخانه بنارس متعلق به وزارت راه آهن هند فراخوانی برای تبدیل لکوموتیوهای دیزلی به برقی در 13 صفحه برای تهیه لیست کوتاه در سال 2020 منتشر کرد.

خلاصه فراخوان (EOI) راه‌ آهن هند برای تبدیل لوکوموتیو های دیزلی به برقی
تین نیوز |

عباس قربانعلی بیک: 

1) هدف و زمینه:

  • این «بیان علاقمندی» (EOI) با هدف شناسایی و انتخاب پیمانکاران واجد شرایط و با تجربه برای مشارکت در پروژه تبدیل لوکوموتیوهای دیزلی پرقدرت (HHP) به لوکوموتیوهای برقی منتشر شده است. راه آهن هند در حال حاضر ۲۴۵۹ لوکوموتیو دیزلی توان بالا HHP (از 4000 تا 5500 اسب بخار) با عمر عمدتاً زیر ۱۵ سال دارد که پتانسیل تبدیل را دارند.

  • (همه لوکوموتیوها 6 محوره و یک نوع با 4 محور محرک و دو محور غیرمحرک و بار محوری  آنها از 19.5 تا 22.3 تن است، ترکشن موتور همه لوکوموتیوها AC و اینورتر اغلب آنها IGBT بود و برخی از نمونه های اولیه دو نوع نخست مجهزبه GTO بودند).

2) مدل های پیشنهادی برای همکاری:

  • سند چهار گزینه مختلف برای اجرای این پروژه ارائه می دهد: گزینه ۱ (مدل سنتی): راه آهن هند هزینه کامل تبدیل را می پردازد و پیمانکار پس از طراحی، ساخت، نصب و آزمایش، لوکوموتیوهای تبدیل شده را به راه آهن تحویل می دهد. گزینه ۲ (مدل مشارکت دولتی-خصوصی - PPP): پیمانکار لوکوموتیوهای دیزلی را از راه آهن می خرد، آن ها را به برقی تبدیل می کند و سپس خدمات لوکوموتیوهای تبدیل شده را برای یک دوره مشخص به صورت اجاره/لیزینگ در اختیار راه آهن قرار می دهد. تعمیر و نگهداری در این دوره بر عهده پیمانکار است. در پایان دوره، راه آهن امکان خرید لوکوموتیوها را خواهد داشت. گزینه ۳ (مدل دیگر PPP): در این مدل، لوکوموتیوهای دیزلی به پیمانکار فروخته نمی شود، بلکه در ازای دریافت ودیعه (سپرده تضمینی) در اختیار او قرار می گیرد. پیمانکار عملیات تبدیل را انجام داده و لوکوموتیوها را برای مدت معینی به راه آهن اجاره می دهد. در پایان دوره، خود لوکوموتیوهای برقی به مالکیت راه آهن بازگردانده می شوند. گزینه ۴: از پیمانکاران دعوت شده تا مدل های جایگزین و نوآورانه خود را برای این تبدیل پیشنهاد دهند.

3) مسئولیت های پیمانکار (مشترک در تمام مدل ها):

  • حوزه مسئولیت پیمانکار عموماً شامل موارد زیر است: طراحی، ساخت، تأمین و نصب کلیه تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل. یکپارچه سازی و انجام کلیه آزمون های لازم (مطابق با طرح آزمون RDSO). ارائه پشتیبانی فنی و تضمین در حین آزمایش ها.

  • در مدل های PPP، تعمیر و نگهداری لوکوموتیوها برای دوره تعیین شده نیز بر عهده پیمانکار است.

4) تعهدات راه آهن هند (IR):

  • تأمین مسیرهای برقی شده و بارهای مورد نیاز برای انجام آزمایش های نوعی و عملکرد. تعریف الزامات فنی مانند سرعت مورد انتظار پس از تبدیل و زمان بندی های فرآیند تصویب. تعیین هزینه اجاره ماهانه در مدل های PPP. ارائه سوله ها و زیرساخت های اولیه برای تعمیر و نگهداری (در مدل های PPP).

5) معیارهای صلاحیت پیمانکاران:

  • برای احراز صلاحیت و قرارگیری در فهرست کوتاه، شرکت های متقاضی باید دارای یکی از شرایط زیر باشند: سازنده یا بازسازنده ناوگان راه آهن بوده و در ۱۰ سال گذشته گردش مالی حداقل ۵۰۰ کرور روپیه (حدود 67 میلیون دلار) از راه آهن در سراسر جهان داشته باشند. تأمین کننده بدنه یا تجهیزات پیشرانه  برای راه آهن بوده و در ۱۰ سال گذشته تجهیزاتی به ارزش حداقل ۵۰۰ کرور روپیه (حدود 67 میلیون دلار) به راه آهن در سراسر جهان تأمین کرده باشند. تجهیزات پیشرانه شامل مبدل های کششی (اینورتر) و تجهیزات کمکی می شود.

6) الزامات و شرایط کلی:

  • الف) این سند صرفاً برای جلب ایده و شناسایی پیمانکاران است و هیچ تعهدی برای راه آهن ایجاد نمی کند.

  • ب) راه آهن حق رد یا پذیرش هرگونه درخواست و حتی لغو فرآیند EOI را بدون ذکر دلیل محفوظ می دارد.

  • ج) متقاضیان می توانند به صورت انفرادی یا در قالب یک اتحاد/کنسرسیوم اقدام کنند.

  • د) پاسخ ها باید حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ انتشار EOI ارسال شوند.

  • ه) فرآیند EOI تابع قوانین هند است و دادگاه های شهر واراناسی صلاحیت رسیدگی به هرگونه اختلاف را دارند.

  • سند شامل ضمائمی برای ارائه پاسخ (A)، تعهدنامه (B)، داده های فنی لوکوموتیوها (C) و معیارهای دقیق صلاحیت (D) است.

  • در مذاکرات با آلستوم (1376، ص 35)، قابلیت استفاده از پلاتفرم موجود برای تبدیل به لوکوموتیو برقی 6 مگاوات (بیش از 2 برابر توان دیزل) تایید گردید (تین 279049) و لوکوموتیوهای زیمنس را نیز میتوان به برقی 3 مگاوات AC تبدیل نمود (تین 269042).

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.