| کد خبر: 132725 |

رانندگان حمل و نقل جاده ای نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه شرایط جدید تمدید کارت هوشمند خودروهای حمل کالا و مسافر اعلام شده است، رانندگان براساس زمان دریافت کارت یک سال گذشته خود نسبت به تمدید این کارت اقدام کنند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه شرایط جدید تمدید کارت هوشمند خودروهای حمل کالا و مسافر اعلام شده است، رانندگان براساس زمان دریافت کارت یک سال گذشته خود نسبت به تمدید این کارت اقدام کنند.

 

به گزارش ایرنا، محمدرضا آقاخانی افزود: همه رانندگانی که در حمل و نقل کالا و مسافر در جاده ها فعالیت دارند باید دارای کارت هوشمند باشند چرا که لازمه صدور بارنامه و صورت وضعیت مستلزم داشتن این کارت است.
وی تاکید کرد: رانندگانی که دارای کارت هوشمند هستند، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و نصف هزینه های پرداختی بیمه توسط دولت انجام می شود.


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مدت زمان کارتهای هوشمند یک ساله است و رانندگان حمل و نقل مسافر و کالا موظف به تمدید سالانه آن هستند.


آقاخانی یادآورشد: هر راننده ای باید براساس تاریخ دریافت کارت هوشمند سال گذشته خود نسبت به تمدید آن اقدام کنند.


وی تاکید کرد: در دستورالعمل جدید شرایط تمدید کارت هوشمند رانندگان، دارابودن 18 فقره کارکرد رسید شده به صاحبان کالا به همراه حداقل طی هفت هزار و 500 کیلومتر مسافت با بارنامه طی یک سال به منظور احراز فعالیت حرفه ای در بخش حمل و نقل عمومی برای رانندگان حمل و نقل کالاهای برون شهری به استثنای رانندگان ناوگان فوق سنگین لحاظ می شود.


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: داشتن 35 فقره کارکرد صورت وضعیت برای رانندگان حمل و نقل بخش مسافری به همراه حداقل طی سه هزار کیلومتر مسافت، با صورت وضعیت طی یکسال برای رانندگان مینی بوس، صورت وضعیت مسافری با حداقل چهار هزار و 500 کیلومتر طی مسافت با صورت وضعیت یک ساله برای رانندگان بخش سواری کرایه ضروری است.


آقاخانی افزود: 18 فقره کارکرد بارنامه و یا پنج فقره راهنامه (CMR) رسید شده در بخش حمل و نقل بین المللی نیز از شرایط جدید تمدید کارت هوشمند رانندگان است.


وی یادآورشد: در گذشته شرایط تمدید کارت هوشمند صورت وضعیت 24 فقره بود که در شرایط فعلی به 35 مورد افزایش و بارنامه نیز 12 مورد بود که در شرایط جدید به 18 فقره افزیاش یافته است.


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان حمل ونقل روستایی نیز حداقل باید 18 کارکرد و همین میزان صورت وضعیت مسافری به همراه حداقل طی 2 هزار و 500 کیلومتر با صورت وضعیت طی یک سال ضروری است.


به گزارش ایرنا، 182 دستگاه اتوبوس، 335 مینی بوس و 613 دستگاه سواری برای مسافران در استان زنجان خدمات شبانه روزی ارائه می دهند.


این استان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه، راه های اصلی، فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.