بازدید سایت : ۳۰۲۸۱
مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری مطرح کرد:

◄ آمادگی انجمن خیرین راهسازی برای برقی سازی راه آهن تهران مشهد

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری از آمادگی این تشکل برای اجرای پروژه برقی سازی و احداث خط سریع السیر تهران مشهد با هزینه بسیار کمتر از مبلغ برآورد شده توسط طرف های خارجی خبر داد.

آمادگی انجمن خیرین راهسازی برای برقی سازی راه آهن تهران مشهد
تین نیوز

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری از آمادگی این تشکل برای اجرای پروژه برقی سازی و احداث خط سریع السیر تهران مشهد با هزینه بسیار کمتر از مبلغ برآورد شده توسط طرف های خارجی خبر داد.

سید حسین میر شفیع مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز درباره نشست اخیر هیات مدیره این انجمن با محمود غفاری معاون برنامه ‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: این جلسه در فضایی بسیار مثبت و سازنده انجام شد و ما گزارشی از عملکرد انجمن از سال 93 تاکنون وهمچنین ظرفیت ها و توانمندی های این تشکل غیردولتی به معاون محترم وزیر راه و شهرسازی ارائه کردیم.

میرشفیع افزود: انجمن در این مدت بیش از 8 هزار کیلومتر راه و 500 دستگاه پل در مناطق کم برخوردار کشور با مشارکت بخش خصوصی و خیرین راهسازی احداث کرده است. وی تصریح کرد: سال گذشته 2400 میلیارد تومان پروژه مشارکتی توسط انجمن خیرین را ه و ترابری آغاز شده که در دست اقدام است.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال رونق تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: ما به عنوان یک تشکل مردمی خواستار مشارکت هر چه بیشتر در احداث زیرساخت های راهسازی کشور هستیم. در این راستا از معاون وزیر راه و شهرسازی درخواست و پیشنهاد کردیم برنامه های وزارتخانه برای تحقق این شعار و چارچوب های مشخص برای مشارکت فعالانه تر این انجمن در حوزه های ذی‌ ربط تعریف و تدوین شود که این پیشنهاد با قول مساعدت ایشان مواجه شد.

وی در ادامه افزود: معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این جلسه از مصوبه مشارکت دولت در احداث 2 هزار کیلومتر راه روستایی خبر داد که قرار است زیرساخت های این راه ها از محل منابع انجمن خیرین راه و شهرسازی احداث شود و روسازی آن با تخصیص بخشی به صورت بودجه و بخشی به صورت قیر رایگان توسط دولت، به سرانجام برسد.

به گفته میرشفیع در این جلسه همچنین، معافیت مالیاتی خیرین مشارکت کننده در پروژه های راه و ترابری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که این معافیت در برنامه هفتم توسعه مورد تصریح قرار گرفته اما هنوز به مرحله ابلاغ نرسیده است.

پیشنهاد برقی سازی راه آهن تهران مشهد

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در ادامه با اشاره به پیشنهاد مشارکت انجمن در احداث خط ریلی برقی و راه آهن سریع السیر تهران مشهد ، افزود: برقی سازی راه آهن تهران مشهد یک مطالبه مهم مردمی و ملی است و  ما در جلسه 6 فروردین ماه با رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی نیز این موضوع را مطرح کرده بودیم و در جلسه با معاون وزیر راه هم اعلام آمادگی کردیم خط ریلی تهران مشهد با مشارکت انجمن، با هزینه کمتر از یک میلیارد یورو – که بسیار کمتر از هزینه برآورده شده توسط طرف های خارجی است – احداث شود.

میرشفیع در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد معاون محترم وزیر راه این پیشنهاد انجمن را نیز به مقام عالی وزارت منتقل و پیگیری لازم را درباره آن انجام دهد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید

    مگه برقی کردن مدرسه ست که خیرین اونو بسازن؟؟؟؟
    خیرین برقی ساز!!!!

  • عباس قربانعلی بیک

    سلام و تشکر
    خبر بسیار مسرت بخشی است
    با این اقدام نه فقط مشکل مردم و مسافران برای سفر به مشهد بلکه مشکل شرکتهای خصوصی مالک واگن مسافری و یکی از مشکلات اصلی راه‌آهن و دولت هم رفع خواهد شد
    تلفات و مصرف سوخت هم کاهش خواهد یافت و خرابی لکوموتیوها هم بسیار کمتر میگردد