◄ ساخت بزرگراه بوشهر شیراز در حال انجام است
استاندار استان بوشهر، بزرگراه بوشهر شیراز را در مصوبات سفر رئیس جمهور قرار داد و تأمین مالی آن برقرار است و اگر کمبودی هم بود با ایده وزیر راه و شهرسازی تأمین خواهد شد تا کار با قدرت پیش برود.
بزرگراه بوشهر شیراز، بخشی از کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور است و استاندار استان بوشهر، بزرگراه بوشهر شیراز را در مصوبات سفر رئیس جمهور قرار داد تا تأمین مالی آن به موقع صورت گیرد. دولت نیز تصمیم گرفته است که این بزرگراه را با تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه بسازد، بخشی از اعتبارات نیز توسط وزارت راه و شهرسازی و بخش دیگر هم از اعتبارات استانی تامین خواهد شد. چاره اندیشی شده تا با تأمین منابع کار ساخت بزرگراه بوشهر شیراز با سرعت به پیش رود.
برای دسترسی سریع تر به اخبار حمل و نقل استان بوشهر و مهمترین خبرهای حمل و نقل روز، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور از آغاز عملیات اجرایی قطعه ب باند دوم بزرگراه دالکی -کنارتخته به طول ۲۲ کیلومتر خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی پنجشنبه ۴ خرداد در این مراسم گفت: این قطعه بخشی از کریدور نزدیک به ۲۵۰ کیلومتری میان شیراز بوشهر است که برنامه داریم به صورت چهارخطه باشد.
قطار پیشرفته ای که شما را عاشق سفر می کند + فیلم
وی با اشاره به این که این مسیر بخشی از کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور است که استان بوشهر را به مرکز کشور متصل می کند، افزود: از این ۲۵۰ کیلومتر نزدیک به ۶۰ کیلومتر آن در دو استان بوشهر و فارس باقی مانده است و در بوشهر نزدیک به ۱۶ کیلومتر است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد. در فارس نیز ساخت قطعات بعدی از پیش آغاز شده و پیمانکاران در سه قطعه در حال انجام کار هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اضافه کرد: برای تکمیل این کریدور به نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۲ استان نیاز است.
خادمی بیان کرد: بخشی از مسیر در استان بوشهر بسیار مهم است که گردنه های اصلی در آن قرار دارند و برای ساخت و تکمیل آن نزدیک به هزار تا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیمان ساخت این قطعه ۳۶ ماهه است که البته امیدواریم در ۲۴ ماه یعنی دو سال و تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.
خادمی گفت: ساخت باند دوم و چهارخطه کردن این مسیر در رفع گلوگاهی استان، افزایش ظرفیت اقتصادی و گردشگری برای منطقه و برقراری امنیتی در رفت وآمد بار و مسافر مؤثر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور افزود: در سال گذشته با حضور وزیر راه وقت مرحوم رستم قاسمی گردنه ابوالحیات در این کریدور که جزء سخت ترین نقاط کشور بود به طول ۲۱ کیلومتر بهره برداری رسید.
خادمی اضافه کرد: استاندار استان بوشهر این مسیر را در مصوبات سفر رئیس جمهور گنجاند و تأمین مالی آن برقرار است و اگر کمبودی هم بود با ایده وزیر راه و شهرسازی تأمین خواهد شد تا کار با قدرت پیش برود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این مسیر ۲ تونل به طول ۶۰۰ متر و سه پل بزرگ داد.
با مدیریت شما از سمت بوشهر ۵ سال دیگه مردم که هواپیما خریدند اتوبان درست میشه اونجا
انجام این کار خوب و بجاست اما تکلیف راه آهن بوشهر چی میشه آیا مردم بوشهر تا کی باید از داشتن قطار محروم بمانند تاکی مگه 43 از انقلاب نگذشته مگه بوشهر جزو قطب اقتصادی کشور نیست؟ هر دولت و ر ئیس جمهوری میاد وعده های تو خالی به مرم بوشهر میده میره تا رئیس جمهور بعدی
شتر در خواب بیند پنبهدانه. راهآهن کجا بود قربونت برم. اگه بوشهر نبود اون بالاییها میمردند. استان بوشهر صاحب نداره
در زمینه راه سازی دولت خوب عمل کرده وفکر میکنم تا دوسال آینده خیلی از این طرح ها به بهره برداری برسد.
شما راه آهن درست کنین نمیخواد بزرگراه درست کنین
جیب خالی و پز عالی 👏
امیدوارم در صورت ایجاد هر گونه، طرح های راهسازی در هر نقطه، منابع طبیعی هم در نظر گرفته بشه، که کمترین اسیب به اونها وارد بشه، مانند جاده کازرون که بسیاری از درختان بلوط و دیگر موارد حیات وحش از بین رفتن. و باعث صدمات جبران پذیری واسه حال و نسلهای بعد بجا خواهد گذاشت.
وقتی افراد مسئول دانش لازم را نداشته باشند و برای خود نمایی فقط به حرف زدن اکتفا کنند همین میشود
استان بوشهر با وسعت ۲۵۰۰۰ کیلومتر و جمعیت حد اکثر دومیلیونی و درامد های حاصل از بندر بوشهر و تاسیسات نفتی عسلویه یکی از ثروتمند ترین استانهای کشور است و لی نه جاده درستی دارد و نه امکان بهداشت و درمان باید مسئولین استان پاسخگو باشند
درود این بزرگرا زمان زنده بادلطف علیخان زنددستورساخت سه ساهراشیرازبوشهرشیرازاهوازشیرازبندرعباس رادادتاکنون ول بوده شاید
آقا اینقدر دروغ تحویل ملت ندین هیچ گشایشی در این دولت انجام نخواهد گرفت و کارهای این پروژه از قبل از عید سال تا کنون تعطیل شده
آیا مسیر بزرگراه از روستای قلات میگذرد
بزک نمیر بهارمیاد😆😆😆
خاک بر سرتان پنجاه سال پیش این راه ساخته شد.شما در این پنجاه سال عرضه نداشتید این راه را دو بانده کنید.می دانید چند نفر در این راهها کشته شدند چقدر سوخت به هدر رفت.مردم بوشهر و شیراز نخواهند بخشید
حرف وعمل ۹ تاس
برا سوربه وعراق ولبنان منابع هست اما برا ملت خودی بودجه نیس
سلام آزاد راه بوشهر شیراز قبلا آقای پاپری که نماینده بود می گفت از روستای رونی بخش ارم می گذرد
بهترین مسیر برای این آزاد راه مسیر کمارج به تونل محرم به سمت کازرون به طرف تونل دیکانک هست که به سمت تنگ ابوالحیات باز میشه و مسیر یک ساعت کوتاه میشه. چیزی حدود 60 الی 70 کیلومتر...
از سال ۸۴ تونل محرم در حال حفر کردن هست ...از حفر کمتر از نیمی از این تونل معلوم میشه چند سال دیگه جاده بزرگراه به شیراز راه می افته راه آهن که بماند
شفاف سازی کنید و اطلاع رسانی ...از چه تاریخ شروع و تا چند سال تحویل میدهید...و..الان تونل محرم و جاده طرفین تا شیراز چقدر ساخته شده ...شفاف اطلاع و به مردم گزارش کار دهید..میان میگن اجرای جاده بوشهر شیراز ...چند سال بعد دوباره میگن شروع مجدد اجرا..دوبار چند سال بعد...هیچ کس نمی که چقدر ساخته و چقدر مانده...شفاف باشید با مردم
اگر صبرداشته باشید این برنامه های عمرانی ازقبل وذیل برنامه های توسعه زمانبندی شده وانشاالله اجرا خواهد شد وبدون اغراق خود قضاوت کنید وبعد شکر گزاری، واقعا احداث جاده آن هم در فلات وناهمواریهای ایران کاری بسیار پرهزینه ودشوار وطاقت فرسا وزمان بر است. .
سلام و احترام خدمت مسوولان محترم وزارت راه و شهرسازی با توجه به افتتاح گردنه ابولحیات که جای تشکر و قدردانی دارد به استحضار میرساند ادامه این کریدور پس از خروج از تنگه ابولحیات مستقیم ان شاالله با ایجاد تونل و اتصال به دوراهی کازرون یک ساعت و نیم جاده کوتاهتر خواهد، اکنون مسیر فعلی که بسیار طولانی تا شهرستان کوهچنار، قائمیه بایستی دور زد تا رسید به دوراهی کازرون خواهشمند است این کمربندی و میانبر ایجاد تا صرفه جویی در سوخت استهلاک و همچنین وقت مردم گردد سپاس فراوان محزون زاده