بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

◄ آزادراه اصفهان شیراز 3 هفته مانده به افتتاح چه وضعیتی دارد؟

با ورود به شهریورماه 1402، آزادراه اصفهان شیراز در آستانه بهره برداری قرار گرفته و قول افتتاح این اتوبان نیز باید در این ماه محقق شود. اما سوال اینجاست که چقدر از کارهای این مجور مهم مواصلاتی باقیمانده است.

آزادراه اصفهان شیراز 3 هفته مانده به افتتاح چه وضعیتی دارد؟
تین نیوز |

با ورود به شهریورماه 1402، آزادراه اصفهان شیراز در آستانه بهره برداری قرار گرفته و قول افتتاح این اتوبان نیز باید در این ماه محقق شود. اما سوال اینجاست که چقدر از کارهای این محور مهم مواصلاتی باقیمانده است.

گزارش مهم روز را بخوانید:

2 گام تا افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان؛ ۶ قطعه همزمان افتتاح می شود

به گزارش تین نیوز، حدود یک سال و ده ماه از نخستین سفر حجت الاسلام رئیسی، به استان فارس می گذرد. خبرها حاکیست دومین سفر رئیس جمهوری به این استان نیز برای هفته پایانی شهریورماه برنامه ریزی شده است.

در این سفر قرار است یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی کشور یعنی آزادراه اصفهان شیراز مورد بهره برداری قرار گیرد.

اگر به وعده های داده شده توسط وزیر راه و شهرسازی و معاون وی، خیر الله خادمی که مسئولیت ساخت اتوبان های کشور را نیز به عهده دارد توجه کنیم، اتوبان وصل کننده اصفهان به شیراز باید تا 3 هفته دیگر افتتاح شود. سوال اینجاست که این اتوبان اکنون در چه وضعیتی است و آیا در موعد مقرر آماده خواهد شد؟

روز گذشته - 31 مرداد ماه - معاون وزیر راه و شهرسازی میزبان مدیران پروژه های مهم راهسازی بود. مدیرپروژه اتوبان اصفهان شیراز نیز در این جلسه حضور داشت و گزارشی از آخرین وضعیت این اتوبان را ارائه کرد. جزئیات این گزارش منتشر نشده است اما به نظر می رسد هنوز در فاصله 3 هفته تا افتتاح، برخی تجهیزات ایمنی و ملزومات مورد نیاز این اتوبان تکمیل نشده است.

البته در خبری که در پرتال وزارت راه و شهرسازی از دیدار اخیر خادمی با مدیران پروژه های آزادراهی منتشر شده آمده است که وی دستورات لازم نسبت به رفع موانع و تسریع در بهره برداری هرچه سریعتر این طرح اولویت دار آزادراهی را صادر کرده است.

بررسی ها نشان می دهد در ماه های اخیر تزریق منابع مالی به این پروژه سرعت گرفته است تا در سفر رئیسی به شیراز شاهد افتتاح این ابروژه ریلی باشیم. این درحالیست که در اردیبهشت ماه 1402 آمارها از پیشرفت کند این پروژه حکایت داشت.

گزارشی که در رسانه ها در ماه دوم بهار امسال منتشر شده نشان می دهد تکمیل آزاد راه شیراز اصفهان از 85 درصد پیشرفت پیش از نخستین سفر رییس جمهور در پایان اردیبهشت ماه سالجاری به 94 درصد رسیده و تنها 9 درصد رشد را نشان می ‌دهد. آخرین گزارش ها هم همچنان از پیشرفت 97 درصدی این پروژه خبر می دهند و 3 درصد باقیمانده با کندی در حال تکمیل است.

فهرست کارهای باقیمانده از اتوبان اصفهان شیراز نشان می دهد این کارها اگر چه قابل توجه نیستند اما از نظر ایمنی اهمیت بالایی دارند.

به عنوان مثال گفته می شود درز‌های انبساط پل ‌های اجرا شده در آزادراه اصفهان شیراز هنوز کامل نیست. ضمنا ملزوماتی مثل نصب جان‌ پناه‌ ها در نقاط پرتگاهی و روی پل‌ ها، تابلوها و علایم ترافیکی، خط‌ کشی های لازم برای جاده هنوز تکمیل نشده و در حال اجرا است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    این پروژه راهسازی است نه ریلی .

  • Gh پاسخ

    ایا افتتاح این بزرگ راه در سفر رئیسی واجب تر است یا جان مردم
    ایا مسئولین فارس خصوصا استاندار
    به این نکته توجه کرده که اگر بزرگ راه افتتاح بشه مردم با بزرگترین مشکل ترافیکی در محدوده گویم رو به رو می شوند همین حالا مردم مشکل دارن اگر بار ترافیکی بزرگ راه هم بهش افزوده بشه ان وقت عالی میشه
    ای داد از بی تدبیری و ریا کاری

  • محمدیوسفی پاسخ

    این مسیرآزادراهی که حدود ۱۵ سال ساخت آن طول کشیده استاندارد نیست در سه قطعه از شیب بسیار تند ودر بخش کامفیروز از پیچ های متعدد وخطرناک تا پرتگاههای بدون حفاظ وناامنی مهم ترین اشکال این آزا د راه است در این مسیر ۲۵۰ کیلومتری هیچ شهرستان ومرکز امنیتی وهیچ درمانگاه بیمارستان واورژانس قابل اعتنایی وجود ندارد!! از پمپ بنزین ومجتمع بین راهی توالت وآب خبری نیست!! ۲۵۰ کیلومتر اتوبان در خلائ خدمات امنیتی اورژانسی وبهداشتی پایان غمبار این آزادراه گویم ودکوهک است که باید الان خون گریست ودر هنگام تجمیع خودرو وزیر واستادندار ومدیرکل را ....

    • علی

      تجربه نشان داده هر جا جاده ای کشیده میشه به مرور زمان آبادانی ایجاد میشه نباید زیاد بدبین بود

    • ناشناس

      حالا خون که نباید گریست باید به این همه تلاش متخصصان وطن ارج قائل شویم وباشجاعت واعتماد به نفس کمبودهای رفاهی وامنیتی وحفاظتی را جبران کرد وازاین سرمایه مهم ملی باتمام وجود حفاظت کرد. آزاد راه شیراز اصفهان واقعا علاوه بر نزدیکتر کردن فاصله دومرکز استان بسیاری از شهرستانها و روستاهایی که قبلا در مسیر راه اصلی نبودند به این آزادراه وصل می کند.

    • مجتبی

      یادم هست اتوبان قزوین رشت هم شرایطی مثل همین اتوبان داشت و تقریبا به فراموشی سپرده شده بود. احمدی نژاد اتوبان قزوین رشت را به فوریت اتمام و افتتاح نمود. دقیقا همین مسایل همان زمان نیز مطرح می شد. اما اگر اتوبان در آن زمان توسط احمدی نژاد به زور افتتاح نمیشد، امروز سفر به گیلان عملا غیر ممکن بود. تجربه نشان داده در ایران باید در عمل انجام شده قرار داد تا پروژه های عمرانی سر و سامان بگیرند.

  • محمد پاسخ

    قرارگاه خاتم سال ۱۳۹۱ این پروژه شروع و گفتن سه سال بعد تحویل میدن
    الآن حدود ۱۰ سال بیشتر طولش دادن

  • .. پاسخ

    دروغ هستش من خودم بچه همین جا هستم تازه دارن جاده رو ادامش رو صاف میکنن هنوز آسفالت هم نشده چه برسه به لزوماًت امنیتی

  • ناشناس پاسخ

    سلام این آزادراه اگر در شهریور افتتاح نشود تا پایان سال هم افتتاح نخواهد شد و به سال بعد کشیده خواهد شد و هزینه مضاعفی در بر خواهد داشت

  • ناشناس پاسخ

    خیلی کاراش مونده هنوز زوده

  • میبینم پاسخ

    ابروژه ریلی. دیگه چیه از بس عجله دارید نمی‌دونید چی بنویسید
    خدای بکنید بگذارید نفس بکشیم
    اصلا شما خوب ما بد خوبه

  • م پاسخ

    زورکی می‌خواهند افتتاح کنند

  • محمدرضا جعفری پاسخ

    سلام ممنون از تلاش هاشون ولی اگه رفت و آمد این ها از گویم فعلی باشه که افتضاح میشه پیشنهاد اینه که بزارن برا ی وقت دیگه ...آقای رئیسی هستش همین نزدیکی هاست

  • عبداله سرگردان پاسخ

    سلام ، اکثر جاده های قدیمی بر اثر فرسودگی و از بین رفتن آسفالت بدلیل گرما و سوختن قیر داخل آسفالت ترک دارند و ناهمواری آسیب بسیار زیادی به لاستیک‌ها و سیستم تعلیق ماشین‌ها می‌زند ولی ! کسی گوشش هم بدهکار نیست ! قیر و شن و ماسه که از آمریکا نمیاد ، صاحب و سالار ندارد وزارت راه.

  • محمد پاسخ

    بی سواد

  • محمدرضا پاسخ

    سلام چقدر غلط املایی داشت گزارش

  • فرید پاسخ

    یه زمانی هم که قالیباف میخواستشهرداری رو تحویل بده ایستگاه مترو کمیل رو نصفه ونیمه وباعجله افتتاح کرد که بگه زمان اون انجام شده بعد مجبور شدند چندین ماه تعطیلش کنند تاتکمیل بشه

  • ناشناس پاسخ

    مهم بزرگ نمایی خودشان است در هفته دولت بقول خودشان استاندار کیلویی چند

  • ناشناس پاسخ

    آزاد را کاشان و نطنز وقم با اونهمه تردد و اخذ عوارض چه آسفالت افتصاحی داره چرا کسی رسیدگی نمیکنه ماشین‌هامون با ابن لوازم یدکی گرون داغون شد

  • خودم پاسخ

    امروز کوه اول تنگ خیاره ریزش کرد تمام جاده بسته شد هیچ ایمنی نداره

  • شهروند ایرانی پاسخ

    انشالله کامل شد افتتاح میشه اگر آدمهای طلبکار منفی باف خفه بشن نظرندهند

  • بردیا پاسخ

    خداوکیلی چقدر غر میزنید چقدر بی انصاف هستین .آزادراه به این مشتی ساختن .من خودم کل مسیر رو دیدم.به جرات زیباترین و بهترین هست گمونم عریض ترین هم باشه هر طرفش 5باند هست .ویو بینظیر ،،واقعا محشره،،مطمئنم وقتی ببینید نظر من رو تایید میکنید..اطرافتون کوههای سرسبز و زیبا .خلاصه یه بارم تشکر کنید ..همش دارین غر میزنید تو تمام مسائل هم که کارشناس هستین

    • بزرگ راه خیلی خوبی هست

      بژرگ راه عالی هست

  • ایران پاسخ

    اززحمات راهسازان تشکرمیکنیم کاشکی راههای ریلی وازادراههای شیرازبه خوزستان وبوشهراجراگردد

  • ابوالفضل پاسخ

    سلام در مورد ازاد راه نظری نمیدم چون هیچ اطلاعی ندارم! ولی واقعا در کامنتها توی شوکم ! اکثرا ضد کشور خودشون حرف می زنند ، در حالی که فکر می کنن دارند ضربه می زنند به فلان جا! مردم کمی تحقیر کردنمون رو کنار بزاریم به خدا خیلی چیزها ملی هست !

  • مهدی پاسخ

    خدا قوت به همه کارگران و مهندسان مسوولین زحمت کش
    هر جا جاده کشیده بشه حتما آبادانی برای بومیهای اون محل هم به همراه داره ،یه کم مثبت اندیش باشیم

  • ناشناس پاسخ

    آباده چی میشه؟ خیلی از شهرها در مسیر از کسب و کار میافتند یک معضل بزرگ پیش میاد

  • habib پاسخ

    وای یکی از کجا اورد هر طرف 5 باند!!!! داداش دو بانده است! عین اتوبان قبلی!!!
    اونه دوستی که گفت هر جا راه میشه ابادانی میشه متوجه نشد این ازاد راهه ! نه بزرگراه!!!! اطراف ازاد راه نمیشه چیزی ساخت!!!!!

  • سام پاسخ

    تو رو خدا بدلیل حفظ محیط زیست این منطقه ،و نابود نشدن درختان و جنگل بلوط ،لااقل این جاده فقط مخصوص سواری ها باشه و کامیونها از جاده قدیم رقت و آمد کنن که هم ایمنی دو جاده بالاتر میره و برای ماشین های سنگین هم اون جاده خلوت تر و بهتر میشه

  • شهروند پاسخ

    سلام اون بنده خداکه میگه من بچه همون منطقه ام هنوزخیلی جاهاش اسفالت نشده اصلاهم اینجورنیست شمابچه کجای که اطلاع نداری الکی حرف میزنی ازبرج سه تاالان من خودم سه چهاربار ازاتوبان رفتم اصفهان اتفاقا اصلاخاکی نداره خیلی هم عالیه درضمن شش باند سه بانداینطرف سه باندطرف دیگه جاده بسیارزیبا وعالیه دستشون دردنکنه

  • ماشاالله پاسخ

    به فکر اتوبان شیراز به بوشهر باشید

  • ناشناس پاسخ

    سلام دوستان
    همه مسیر تا تنگ خیاره ایمن و خوبه،
    3 باند از هر طرف، دمشان گرم خداقوت
    انشاالله قطعه هفتم هم به همین خوبی درست کنند
    پس از فعال شدن هر طرحی مشکلات احتمالی هم ممکنه نمایان بشه و این کاملا طبیعیه و انشاالله اونها هم رفع میشه.

  • ناشناس پاسخ

    ۱۳سال واسه یه اتوبان. واقعا مایه آبروریزیه