◄ ناترازی عرضه و تقاضای حمل و نقل کالا در بنادر ایران؛ زمان توقف کامیون ها برای بارگیری از بنادر به 40 روز می رسد؟
با توجه به ناترازی و نامتعادل بودن عرضه و تقاضا در شرایط کنونی که نوبت ناوگان فعال با همین وضعیت در بنادر، تا بیست روز انتظار در صف نوبت بار می رسد، اگر قرار باشد شرکتهای بزرگ مقیاس هوشمند خارج از سامانه های اعلام بار و نوبت دهی ( حضوری یا مجازی ) اقدام به توزیع بار در بین ناوگان ملکی خود و ناوگان متفرقه خارج از سامانه های مذکور نمایند، گاهی یک کامیون شاید به جرات چهل روز هم نتواند موفق به اخذ بار شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان شهرستان بافت در نامه ای به کانون های مرتبط با حمل و نقل جاده ای کالا، خواستار ورود این کانون ها به موضوع لغو بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره ساماندهی و نظارت بر شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس توسط دیوان عدالت اداری، شد.
به گزارش تین نیوز، نامه ایمان صاقی که خطاب به کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور، کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان کشور و کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای کشور نوشته شده، به صدور دادنامه مورخ ۱۴۰۴/۰۶/۱۱ مبنی بر موافقت با درخواست صدور دستور موقت بر توقف اجرای بخشنامه شماره 71/17817 سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای اشاره دارد طی آن بخشنامه ساماندهی و نظارت بر شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس توسط دیوان عدالت اداری لغو موقت شد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان شهرستان بافت در این نامه تاکید کرده است که همانگونه که متصدیان شرکتهای بزرگ مقیاس هوشمند و بازارگاه های الکترونیکی موقعیت و جایگاه خود را در سیستم حمل و نقل کشوری در خطر دیده اند و اقدام به ابطال این بخشنامه از کانال مراجع قضایی نموده اند، چرا سه کانون تشکل های صنفی ذی نفع به عنوان شخص ثالث به پرونده ورود نمی کنند؟
صادقی در بخش دیگری از نامه خود عنوان کرده است که سکوت روسای سه کانون کشوری می تواند در سرنوشت کل کشور تاثیرات مخرب و غیر قابل جبران داشته باشد، بنابراین بایستی هر چه سریعتر برای دفاع از حفظ صیانت اجتماعی و صنفی خود با ارائه ادله و مستندات محکمه پسند و تنظیم لایحه با توضیحات منطقی و توجیهی قاضی پرونده را متقاعد و قانع نمود.
وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرده است: با توجه به ناترازی و نامتعادل بودن عرضه و تقاضا در شرایط کنونی که نوبت ناوگان فعال با همین وضعیت در بنادر، تا بیست روز انتظار در صف نوبت بار می رسد، اگر قرار باشد شرکتهای بزرگ مقیاس هوشمند خارج از سامانه های اعلام بار و نوبت دهی ( حضوری یا مجازی ) اقدام به توزیع بار در بین ناوگان ملکی خود و ناوگان متفرقه خارج از سامانه های مذکور نمایند، گاهی یک کامیون شاید به جرات چهل روز هم نتواند موفق به اخذ بار شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان شهرستان بافت تاکید کرده است: خواهشمندم تا صدور رای نهایی توسط قاضی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری هر سه کانون کشوری به عنوان ورود ثالث مانع از هرگونه بی عدالتی و سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت طلب در شرایط بحرانی و اضطراری و سخت اقتصادی شوند.
نوبت دهی باید محدودیت مکانی داشته باشد هرکامیونی وارد استان هرمزگان شود نوبت بزندتا کامیونهایی که در دوهزار کیلومتری هستند امکان نوبت زدن نداشته باشند این ببست روز مال کامیونهایی هستند که در دوهزارکیلومتری از بندرعباس حضور دارند نوبت زدن از راه دور باعث تصادفات جاده ای عجله برای رسیدن درلحظات اخر ومشکلات ازدحام نوبت هم دارد .نوبت باید استانی شود