◄ درخواست رانندگان کامیون: اجرای کامل، فوری و بدون ملاحظه سامانه پاک/ ابراز برائت رانندگان و کامیونداران از نمایندگان صنفی مخالف راه اندازی سامانه پرداخت آنلان کرایه
رانندگان کامیون و کامیونداران با توجه به اجرایی نشدن سامانه پاک با وجود گذشت نزدیک به سه سال از تدوین اولیه دستور العمل سامانه «پاک» (پرداخت آنلاین کرایه)، با راه اندازی یک کارزار اینترنتی که با گذشت تنها چند روز توانسته است چند هزار امضا ثبت کند، خواستار اجرایی شدن این سامانه شده اند.

رانندگان کامیون و کامیونداران با توجه به اجرایی نشدن سامانه پاک با وجود گذشت نزدیک به سه سال از تدوین اولیه دستور العمل سامانه «پاک» (پرداخت آنلاین کرایه)، با راه اندازی یک کارزار اینترنتی که با گذشت تنها چند روز توانسته است چند هزار امضا ثبت کند، خواستار اجرایی شدن این سامانه شده اند.
بیشتر بخوانید:
◄ رانندگان کامیون: اجرای سامانه پاک، گامی اساسی در جهت شفافیت مالی، سالم سازی و کارآمد سازی حمل و نقل جاده ای کالا است
به گزارش تین نیوز ، رانندگان کامیون و کامیونداران در این کارزار عنوان کرده اند که راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین کرایه از جمله اقدامات ساختاری، اصولی و اصلاح گرایانه برای پاسخ گویی به یکی از مهم ترین مطالبات جامعه رانندگان کشور محسوب می شود که متاسفانه تاکنون حتی در قالب طرح پایلوت نیز اجرایی نشده است!
رانندگان و کامیونداران تاکید کرده اند که این سامانه توسط نیروهای نخبه و متعهد سازمان راهداری طراحی شده است و در صورت اجرای کامل و هدفمند، می تواند بخش قابل توجهی از تخلفات و مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل کالا را برطرف کرده و گام موثری در جهت شفاف سازی، حذف رقابت های ناسالم، جلوگیری از صدور بارنامه های صوری (تنها برای دریافت گازوئیل)، جلوگیری از سوء استفاده از نام رانندگان و در نهایت، حفظ کرامت این قشر زحمت کش باشد.
به گفته رانندگان کامیون، برخی افراد یا نمایندگان صنفی، که علیرغم داشتن عنوان، از مقبولیت و پشتوانه لازم در بین رانندگان برخوردار نیستند، مخالفت هایی را با این سامانه به نام رانندگان مطرح کرده اند!
رانندگان و کامیونداران در این کارزار خاطرنشان کرده اند که جامعه رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل، ضمن اعلام برائت از این گونه اظهارات غیر واقعی، به صراحت اعلام می دارند نه تنها هیچ گونه مخالفتی از سوی رانندگان با اجرای این سامانه وجود ندارد، بلکه مطالبه آنان، اجرای هرچه سریع تر، شفاف و بدون ملاحظه این سامانه است.
رانندگان کامیون همچنین با اعلام حمایت قاطع از سامانه «پاک» با ویژگی های پرداخت کرایه به راننده بلافاصله پس از تخلیه و تحویل بار، تفکیک سهم هر ذینفع (راننده، شرکت، سازمان و...) به صورت سیستمی (طبق مفاد بخشنامه مورخ ۱۳۹۹.۰۴.۱۴) و واریز آن پس از تحویل بار و اعلام وصول، رعایت نرخ کرایه مصوب مبتنی بر تن-کیلومتر، پرداخت عوارض راهداری و هزینه های صدور بارنامه توسط صاحب کالا، صدور بارنامه تنها در صورت پرداخت آنلاین کرایه ، تاکید کرده اند: ما امضاکنندگان این کارزار، تأکید می کنیم که هر فرد یا گروهی که در جلسات یا مکاتبات خلاف این واقعیت را ادعا کند، نمایندگی این جامعه زحمت کش را ندارد.
آنان خاطرنشان کرده اند که خواهان اقدام فوری، مسئولانه و شفاف برای عملیاتی سازی سامانه «پاک» هستند چرا که اجرای این سامانه نه تنها اصلاح یک روند، بلکه احیای عزت و حقوق راننده ای است که ستون اصلی حمل و نقل جاده ای کشور است.
رانندگان و کامیونداران تاکید کرده اند: مطالبه ما روشن است: اجرای کامل، فوری و بدون ملاحظه سامانه «پاک».
لینک کارزار اینجاست.
سلام طی ماه های گذشته چندین کارزار سامانه پاک تشکبل شد منتهی فقط درخواست سامانه پاک بود که حدنساب واستقبال کافی نبود اکنون کارزار سامانه پاک تاریخ دهم مرداد ماه انچه باعث استقبال رانندگان و امضای کارزار بوده جناب خیرمند وامضا کنندگان باشفافیت فرمودندبرخی اشخاص که درکانون کامیونداران عنوان دارند وبا سامانه پاک مخالف هستند یعنی با خواست بیش از 600000هزار راننده ابران مخالفت میکنند و مورد قبول رانندگان نیستند لذا با توجه به موارد مطروحه استقبال رانندگان بی نظیر بوده و امضای کارزار نتیجه عالی دارد انشالله جناب دکتر اکبری پیگیری لازم را انجام دهند .سپاس از رانندگان ایران وسپاس از مدیران دلسوز صنف
اعتصابات به نفع کی بود بدتر شده که بهتر نشده کرایه ها پرداخت نمیشه فولاد کوار دوماه ،انبارهای ا200هکتاری اسکله رجایی همین طور فولاد فین بندر دوماه کی میخواد این وضع درست کنه
طرف بارو خالی میکنی میگه شماره کارت بده میریزم .اینقدر سوعع استفادگرن این قینگی ها
یک هفته بارگیری نکنید
به مطالبات خواهید رسید.
من به عنوان راننده تریلی یکی از اعضای جامعه رانندگان کشوری خواهان اجرای هر چه سریعتر سامانه پاک توسط مسئولان زیربط هستم
با سپاس فراوان
چه کاری برای رانندگان کردی نه بیمه راکم کردی نه کرایه هارا قراردادی 48ساعت پرداخت بشه حالا 3ماه از اعتراض ها میگز ه پس چرا بیمه را کم نکردی
اگر واقعا این سامانه راه اندازی بشه خیلی عالیه ب خدا از بعث با بدهکارمون درگیرشدیم خجالت میکشیم جقدر بگیم کرایه هنوز نریختن
یکی نیس ب داد ما ماشین دارها برس
خوب این راننده ها کم کم موقعی هست که بفهمند قانون اینقدرا شول و ول نیست که هر زمان که خواستند برنامه ای درست کنند
تکلیف افزایش بیمه تامین اجتماعی که قرارشداصلاح گرددچیشدازکجابیاریم ماهی۳۳۵۰تومان
عالی خیلی ممنونم که به فکر رانندگان هستید
اجرای کامل سامانه پاک درمورد پرداخت کرایه.وجمع آوری بارازدست دلالان سودجو به پایانه های اعلام با قانونی اعلام بارمثلاجمع آوری باربریها ازجلواعلام بارغیرقانونی میدان میوه وتره بارتبریزکه کمیسیونهای ۴۰ درصدی حتی ۵۰درصدی ازراننده ها دریافت میکنند
درود بر شما بسیار ممنونم از اخبار لطفاً راهنمایی کنید راه حل برای ادامه و نتیجه دادن
سلام واقعا خوب میشه اگه راه اندازی بشه
بنظر من راننده و کامیوندار هرچه زودتر این سامانه پاک راه اندازی بشه بهتره چون حق رانندها و کامیونداران همجای ایران حقمون ضایع شده تاحالا ازرئیس محترم خاهشمندیم زودتر سامانه پاک اجرایی بشه وبنفع همه هست این بی عدالتیها ک باچشم خودمیبینیم ولی کاری ازدستمون نمیاد
بیمه را کم نکردن. مشکل کرایه را حل نکردن فقط ب دروغ قول الکی دادن. یکی نیست ک ب داد ما کامیون دار بدبخت برسه وصدای ما را بشنوه فقط دروغ دروغ میگند واز کامیوندار ۳۰۰درصد ماليات میگیرند
با سلام وادب چرا سریعتر برای رانندگان سنگین کار انجام نمیدهید همه شده وعده ووعید راننده مگر چقدر باید سختی بکشه مسولین فقط وعده و وعید میدهند عملی در کار نیست هر سال دو بار بیمه گران میشه سختی کار چرا شامل حال راننده نمیشه یه مسئول یه سرویس با یه راننده بره تا بفهمه راننده چی میکشه
باسلام به نظرهمکاران احترام میگذارم وبرای مطالبه حقوق خود باانان همراهم
هرمسئولی که میگه رانندگی شغل سختی نیست فقط یکبار مرد باشه با من بیاد بار بندر عباس میزنم ماشینم خاور بنز ۸۰۸ هست بیا باهم بریم و برگشت هم بخاطر گل روش خالی میام ببینم رسیدیم تهران بیمارستانی میشه یانه اونوقت مردونه بیاد نظر بده . نشستید تو دفتر با حقوق خوب یکبار مرد باشید بیایید با راننده برید سرویس
سلام مبلغ بیمه دو نفر راننده را از روی صورت حساب هر ماشین کم کین دیگه ته صورت حساب صوری هستش نه پیمایش الکی
سلام مصافت بندرتابم۴۷۹کیلوتراست ازاسکله رجاعی ۵۰۹ کیلومتراست که رفت وبرگشت ۱۰۱۸کیلومتر میشودولی برای هرسرویس بار۴۰۹کیلوترورفت وبرگشت ۸۱۸حساب میشودیعنی ۲۰۰کیلومترکمترحساب میشودومصافت بندرتاتهران ۱۲۸۰کیلومترحساب میشوددرحالی که ازاسکله رجاعی ۱۳۹۶کیلوتراست درکل حدودآ۲۰درصدکمتردرحساب می کننددرکل تمام مسیرهاهمینطوراست طبق پرینت مسیرهاچنین است وهرمسیری راکه بارمیبریم که بارموجودنیست برای بارزدن مسافت شایدتاصدهاکیلوترخالی میرویم که خودیک مشکلی است که بایداین سیستم اصلاح شود