| کد خبر: 264684 |

◄ معضل جعل مهر شرکت ها و صدور بارنامه صوری برای رانندگان کامیون

اسناد حمل و نقل کالا ( بارنامه ) به صورت تقلبی، صوری حتی با جعل مهر شرکت های حمل و نقل به وسیله اشخاصی خارج از سیستم جعل و صادر می شود.

تین نیوز

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از بروز معضل صدور بارنامه های تقلبی و جعل مهر شرکت های حمل و نقل جاده ای کشور خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی گفت: به تازگی مشاهده شده، اسناد حمل و نقل کالا ( بارنامه ) به صورت تقلبی و صوری حتی با جعل مهر شرکت های حمل و نقل به وسیله اشخاصی خارج از سیستم جعل و صادر می شود.

وی با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی، نوشت: افرادی که با این بارنامه ها مبادرت به حمل کالا می کنند آیا می دانند اگر تصادفی رخ دهد که منجر به فوت یا خسارت شود شرکت های بیمه از جبران خسارت شانه خالی می کنند؟

او با بیان این که در حال حاضر دیه فوت، مبلغ 900 میلیون تومان است، افزود: در صورت سرقت محموله ( به طور مثال آهن آلات ) ، این رانندگان بدون پشتوانه بیمه مجبور به پرداخت حدود 700 تا 800  میلیون تومان خسارت خواهند شد.

شریعتی افزود: این رانندگان با چه تفکر و پشتوانه ای  مبادرت به انجام اعمال مجرمانه می کنند و همچنین صاحبان کالا با چه جراتی برای پرداخت کردن چند میلیون کرایه پایین تر از تعرفه، قانون را زیر پا می گذارند و سرمایه های چند صد میلیونی خود را به مخاطره می اندازند؟

به گفته وی،  این رانندگان کامیون همچنین با اعمال مجرمانه خود حق و حقوق قانونی و عوارض دولتی را پرداخت نکرده و بیت المال را تضییع می کنند.

این راننده کامیون ادامه داد: قرار بود سازمان راهداری با راه اندازی باسکول های توزین در حال حرکت و مجهز به دوربین های پلاک خوان، کامیون های حامل بار را رصد نماید تا اگر بارنامه ندارند اعمال قانون شوند اما متاسفانه این سیستم ها به دلایل نامشخصی نتوانستند این مهم را مدیریت نمایند.

شریعتی با بیان این که میزان جریمه این تخلف، ناچیز بوده و بازدارنده نیست، گفت: با توجه به این که تکنولوژی نصب شده در جاده ها نمی تواند بازدارنده  باشد لازم است پلیس راهور به وظیفه خود عمل و ضمن بررسی اسناد حمل، نسبت به جلوگیری از این گونه تخلفات اقدام نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد 0 0

    این تقریبا اجرایی شده و فعلا فقط به صورت اشتباه شرکتهای حمل
    رو مواخذه میکنن در صورتی که تمام اسناد درست بوده

  • احمد 0 0

    از آنجاییکه بارنامه اینها فاقد ارزش قانونیه , لذا هیچگونه پیمایشی براشون منظور نمیشه , چون کد رهگیری بارنامه ساختگی بوده و در سیستم راهداری شناسایی و تایید نخواهد شد ,,,,,,, از طرفی , سهمیه سوخت پایه برای تردد در فواصل بین شهری , ابدا کفایت نمیکنه و ناوگان , حتما نیازمند دریافت " گازوییل " بر مبنای پیمایش هست ,, که اون هم فقط با دریافت اسناد حمل یعنی بارنامه ممکن میشه . پس سوال اینه : اینها گازوییل مورد نیاز برای پیمایش رو از چه طریق بدست میاورند ؟!