| کد خبر: 262163 |

◄ قانون در مورد شیوه تامین مالی انجمن ها و کانون های رانندگان کامیون چه می گوید؟

نحوه تامین مالی انجمن های صنفی و کانون های مربوطه را تعیین تکلیف شد.

تین نیوز

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در دستور العملی خطاب به تشکل های صنفی این استان، نحوه تامین مالی انجمن های صنفی و کانون های مربوطه را تعیین تکلیف کرد.

به گزارش تین نیوز، در دستور العمل مذکور تاکید شده است که به استناد ماده 6 اساسنامه،  تامین مالی انجمن های صنفی و کانون های مربوطه فقط از طریق 1. ورودیه، 2. حق عضویت، 3. کمک های مالی دواوطلبانه و 4. سایر منابع قانونی مطابق با مقررات کشور صورت می گیرد.

در دستورالعمل مذکور همچنین تاکید شده که این اقدام در راستای اجرای ماده 19 آیین نامه چگونگی تشکیل، حدود، وظایف و اعتبارات و نحوه عملکرد انجمن های صنفی و کانون های مربوطه و با توجه به تبصره ماده 6 اساسانامه صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز، تبصره ماده 6 اذعان می کند که منظور از فعالیت غیرانتفاعی ، عدم انجام هرگونه فعالیت به منظور کسب سود و عدم برداشت مستقیم یا غیر مستقیم وجوه حاصل از انجام فعالیت ها به نفع هیئت مدیره ، اعضا ، کارکنان یا افراد وابسته آنان است.

قابل ذکر است تشکل های حمل و نقلی که در این دستور العمل مورد خطاب قرار گرفته اند کانون انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای استان اصفهان، کانون انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافر استان اصفهان، کانون انجمن های صنفی کامیونداران استان اصفهان هستند.

به گزارش تین نیوز، به دنبال صدور این دستورالعمل، سید فخرالدین شریعتی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی اظهار امیدواری کرد که تمام واگذاری هایی که تاکنون بر خلاف این قانون به تشکل های صنفی واگذار شده است، ملغی شود.

این راننده کامیون با بیان این که از دستگاه های قضایی و نظارتی تمنا می کنیم به این مقوله ورود کنند،  گفت: دستگاه های قضایی و نظارتی با ورود به این مقوله می تواننداز درآمدهای خلافی را که چندین دهه به ناحق از سر سفره رانندگان کامیون به یغما رفته، حسابرسی کنند تا مشخص شود این پول ها کجا هزینه شده است.

تصویر این دستورالعمل در ادامه آمده است:

نامه به انجمن های صنفی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    باسلام
    عدم فعالیت به منظور کسب درآمد یک مفهوم کلی و عام وقابل تفسیر است .


    متاسفانه با همین جمله وتفسیر به رای مغرضانه بعضی از کارشناسان اداره تشکلات در شهرستانها شاهد گنجاندن اجازه فعالیت اقتصادی در اساسنامه بعضی از انجمن ها هستیم از قبیل ایجاد پارکینگ انجام امور نوبت دهی و صدور قبض نوبت ،همکاری وفعالیت در امر اعلام بار فیزیکی و مجازی و و و