| کد خبر: 263906 |

◄ درخواست رانندگان کامیون از دستگاه امنیتی برای ورود به موضوع بیمه بارنامه

شنیده ها از این قرار است که کانون شرکت های حمل‌ و نقل استان اصفهان در حال رایزنی با شرکت های بیمه گر برای دریافت 45 درصدی مشارکت در منافع است.

تین نیوز

رانندگان کامیون فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا از دستگاه های نظارتی درخواست کرده اند به موضوع به زعم آنان خلاف قانونی در بحث بیمه بارنامه در استان اصفهان در حال وقوع است، ورود کنند.

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی مدعی شد: شنیده ها از این قرار است که کانون شرکت های حمل‌ و نقل استان اصفهان در حال رایزنی با شرکت های بیمه گر برای دریافت 45 درصدی مشارکت در منافع ( همان هزینه بیمه که در زمان صدور بارنامه دریافت می شود ) است.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

اتوبان اصفهان شیراز و 3 راهکار حفظ امنیت در برابر دزدهای این جاده !

 

فروش قسطی کامیونت چینی با پیش پرداخت 2 مرحله ای و اقساط 33.7 میلیونی

این راننده کامیون در شبکه های اجتماعی افزود: این بیمه ، بیمه بار نیست بلکه بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و حمل نقل است که مسئولیت خود را بیمه می کنند که طبق قانون، شرکت حمل و نقل به عنوان بیمه گزار و شرکت  بیمه به عنوان بیمه گر طرف قرارداد است.

وی عنوان کرد:  طبق قانون، حق بیمه پرداختی باید به وسیله بیمه گزار پرداخت شود نه صاحبان کالا که متاسفانه با یک رویه غلط این حق بیمه از صاحبان کالا ( ولی در اصل از آحاد مردم ) دریافت می شود.

شریعتی با طرح این پرسش که در این رویه غلط کانون شرکت های حمل و نقل اصفهان به چه عنوان طلب سود مشارکت می نماید، گفت: اگر فرض را بر این رویه بگذاریم سود مشارکت باید به پرداخت کنندگان واقعی حق بیمه برسد نه کسانی که واسطه و در اصل دلال هستند.

این فعال صنفی افزود: از طرف دیگر این بیمه در واقع بسیاری از  مشکلات رانندگان را در صورت بروز خسارت نمی‌ تواند پوشش دهد و مرتفع نماید و از طرف دیگر وقتی کانون مذکور درخواست این سود خلاف 45 درصدی را می نمایند آیا شرکت های بیمه، حق بیمه خود را افزایش نخواهند داد؟

وی عنوان کرد: ضمن این که چرا شرکت های بیمه به جای این سودهایی که برخلاف قانون به این جماعت می دهند آن را به پرداخت کنندگان واقعی بیمه پرداخت نمی کنند و یا چرا حق بیمه  دریافتی را کاهش نمی دهند تا این سود به دست پرداخت کنندگان واقعی آن برسد؟ 

این فعال صنفی با بیان این که، اگر بناست حق بیمه به وسیله صاحبان کالا پرداخت شود چرا به جای این رویه غلط،  خود کالا بیمه نمی شود، گفت: اگر کس دیگری حق بیمه را پرداخت می‌ کند چرا باید این سود مشارکت برخلاف به کانون شرکت ها برسد؟

این راننده کامیون ادامه داد: همچنین چرا شرکت های بیمه گر به جای این رویه خلاف و دادن سود مشارکت حق بیمه را کاهش و پوشش خسارات را افزایش نمی دهند تا به صورت غیر مستقیم این سود به دست سرمایه گذاران و پرداخت کنندگان واقعی برسد و مقدار ناچیزی از قیمت تمام شده کالا ها کسر گردد؟

شریعتی گفت: امید است دستگاه های نظارتی و امنیتی و اطلاعاتی قبل از وقوع این رویه غلط به این موضوع ورود کرده و جلوی این اقدام خلاف را بگیرند.

وی افزود: شنیده ها حاکی از آن است که شرکت های بیمه " د " و " ک " پرداخت 45 درصدی را قبول کرده و بیمه " پ  " هم اعلام کرده که هرچه بیمه های دیگر دادند ما دو درصد بیشتر پرداخت می کنیم.

پی نوشت: نام شرکت های بیمه در تین نیوز موجود است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاپیتان 5 1

    واقعا کی میخواد این وضعیت بیمه و سختی کار ما مورد عنایت آقایون قرار بگیره!!!؟؟؟؟ جواب عمر و جوونی به باد رفته ی ما رو کی میخواد بده! ما سنگین سواران فقط ۲۴ ساعت کار نکنیم احتمالا درک میکنن ارزش زحمات ما چقدره

  • سعید 5 0

    کلا همه چی در صنعت حمل نقل شده پولی و مافیا بازی چرا چون این قشر کمتر اعتراض میکنند و خیلی زود عادت میکنن و اینقدر مشکلات زندگی و مالی زیاد هست که نمی‌خواهند وقت روزانه رو از دست بدهند و هر چه زودتر مشغول کار شوند یکی از این جماعت خود بنده هستم که اگر یک هفته بخواهم کنار خانواده ام باشم واقعا به مشکل میخورم یعنی همه چی از من سبقت میگیرد ما در حمل و نقل یک درختی داریم که باید از ریشه در بیاد و به جای آن یک نهال درست کاشت و کنارش هم یک تیر محکم کاشته شود تا باد و طوفان دوباره آن را کج نکند متأسفانه در هیچ کجایی ایران دیواری کوتاه تر از راننده وجود ندارد به امید روزی که حق به مقدار برسد نه به حق خور

  • ناشناس 1 0

    آقا درد رانندگان فقط این نیست بابری اصلاح میشه لوازم یدکی میره بالا لوازم یدکی درست شد شرکت نفت خارش پیدا می‌کند سهمیه گازوئیل راکم می‌کند وبیمه لاستیک بیمه تکمیلی مابدبختیم که تومملکتی که قدرشون رانمیدونند وحالا زور هم میگن باچندریال ناارزش واسه چی موندیم بخد نمیدونم

  • مهران 1 0

    چرا کمیسیون ده درصد شد چونگه بیمه کالا را شرکتهای حمل ونقل پرداخت نمایند.؟؟؟؟؟!!!!!

  • یداله خدمتی 3 0

    درود،،خدمت تمامی عوامل تین نیوز،،
    خواهشمند است در گرفتن کمیسیون‌های سرسام‌آور بیشتر باربری ها دخالت کنند،،که چرا زحمت رو در جابجایی بار و امانتداری رانندگان میکشند،،ولی یک عده سود جو و دلال
    باگرفتن پول زور از رانندگان بیشترین سود را می برند،،گاهی اوقات کامیون داران برای تعمیرات ناچار به گرفتن وام باسود زیاد هستند،،اکثر جامعه بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای با رانندگان شریک شده اند،،آیا این پول حلال است که به زن وبچه هاشون میدن،،عاجزانه تقاضای رسیدگی دارم🙏🙏🤲🤲🙋🙋

  • قدرت طهماسبی 0 0

    قشر راننده را دریابید

  • محمود طاهری والا 0 0

    ماکه بازنشسته شدیم وعمروجوانی وسلامتیمان رابه غارت بردندوکارگری کردیم وحقمان راخوردندواین رویه همچنان ادامه دارد.باربریهایی که شدندافعی. هزارسربه قدری خوردندومیخورانندتا حق ماشیندارانیکه به بدبختی وهزاردردسریک خودروخریدندوبااقساط سنگین که بااوضاع کنونی لاستیک ولوازم یدکی وخصوصا گازوییل که معضل بسیاربزرگ جهت حمل ونقل کالا شده ودردبیدرمان دیگرکمیسیونهای بی ضابطه وغیرقانونی ونامتعارف دمارازروزگارماشینداران کشیده ودیگرراه نفس رابرای این قشروصنف گرفته وراه چاره آن ورودمقامات بالارامیطلبد.ازاین دولت که هیچ خاصیت وبخاری بلندنمیشوداما قوه قضاییه ومجلس بایدراه چاره ای برای این مقوله بیاندیشندوقانونی راوضع کنندتاباربریها به حق خودقانع باشندورانندگان ماشیندارنبایدموردظلم واجحاف این بنگاه هاقرارگیرند.یاحق.طاهری80درصدکارافتاده60ساله

  • S gh 0 0

    از صبح هم پا میشی فقط دولت با این مافیاهاش میخوان جیب تو بزنن همه شونم نماز اول وقت شون میخونن و روزه میگیرن!!!

  • ابوذر 0 0

    خوب ما راننده مینی بوس هستیم با بچه‌ها کوچک هستیم چقدر اشتیاق اذیت کاری دارن چقدر سر و صدا خوب خواهش میکنم به داد ما مسافر کش برسید فرقی ندارد ما چقدر جان مردم اهمیت میدیم

  • علی ن ح اصفهان 0 0

    سالها بیمه پرداختیم ولی الان که باز نشست شدیم دریافتی مون ۷ میلیون وخرده ای چرا اگر گارگر بودیم تعطیلی داشتیم وشب. روز تو جاده نبودیم و پیش خانواده بودیم حقوق بازنشستگی مون بیشتر بود /عمرمون بیخود تلف کردیم