| کد خبر: 264476 |

◄ انتقاد رانندگان از آمارهای غیرواقعی تصادفات کامیون های فرسوده

نباید تمام کوزه ها با ارائه آمارهای غیرواقعی سر کامیون به خصوص ناوگان فرسوده شکسته شود.

تین نیوز

علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور چندی پیش عنوان کرد که در سال 1401 و 1402 به میزان 23 هزار و 800 کشنده و کامیون به ناوگان باری کشور افزوده شد که این خودروها با یک سوم مصرف سوخت نسبت به خودروهای فرسوده فعالیت می کنند و میزان تصادف آنها نیز طبق آمارهای پلیس صفر است. 

به گزارش تین نیوز، به دنبال این اظهار نظر، یکی از رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا، ضمن رد این سخنان گفت: در شرایط خطرناک این راننده است که کامیون فرسوده یا مدل بالا را کنترل می کند نه فرسوده بودن یا نو بودن ناوگان!!!

ابراهیم علیاری افزود: گناه هر کسی به گردن خودش است و نباید تمام کوزه ها با ارائه آمارهای غیرواقعی سر کامیون به خصوص ناوگان فرسوده شکسته شود.

وی تاکید کرد: در واقع عملکرد ضعیف در رانندگی و تعمیر و نگهداری و اعتماد به نفس کاذب و ناواردی و...رانندگان در پشت فرمان کامیون های فرسوده یا نو ، اتفاقات ناگوار در جاده ها را رقم می زند!

این راننده کامیون خاطر نشان کرد: برای مثال شاید فرسوده سواری باشد که سربالایی و سرازیری تنگه زاغ را با کامیون فرسوده بدون اتفاقی صحیح و سالم به مقصد برسانند ولی راننده ای باشد که با کامیون مدل بالا نتواند در سرازیری کنترل کامیونش را به‌ نحو احسن در دست داشته باشد!

یک دیگر از رانندگان کامیون نیز در مورد آمار اعلام شده از سوی علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، گفت: این آمارها را از کدام مرجع اعلام می کنید؟ چه کسی گفته تصادفات خودروهای نو صفر است؟ در یک سال اخیر حداقل ۲۰ تصادف دیدم که یک طرف تصادف کامیون وارداتی یا نوی چینی بوده است.

قابل ذکر است، 20 آبان ماه امسال، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از نوسازی ناوگان جاده ای با واردات 2 هزار اتوبوس مسافری و 8 هزار کامیون و کشنده تا بهار 1403 خبر داد.

 علیرضا احمدی فینی افزود: طبق آیین نامه ماده 8 قانون هوای پاک از 411 هزار کامیون و کشنده و ناوگان باری در بخش جاده ای کشور بالغ بر 200 هزار ناوگان فرسوده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که تسهیلات نوسازی ناوگان باری در بخش جاده ای نیازمند 37 هزار میلیاردتومان سرمایه است که عملا تامین این میزان سرمایه مقدور نیست. بنابراین برنامه ریزی شده است تا طی برنامه پنج ساله حداقل نیمی از ناوگان فرسوده نوسازی شود.

احمدی افزود: مصوبات کشنده های خودروهای کارکرده باری از سال 1395 مطرح، در سال 1397 اخذ و در سال  1401 و 1402 به میزان 23 هزار و 800 کشنده و کامیون به ناوگان باری کشور افزوده شد که این خودروها با یک سوم مصرف سوخت نسبت به خودروهای فرسوده فعالیت می کنند و میزان تصادف آنها نیز طبق آمارهای پلیس صفر است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 3 0

    بیشتر تصادفات بر اثر تناژ بالا ترمز ضعیف می‌شود راننده نمیتواند کنترول کند

  • ناشناس 2 0

    عالیست

  • آرش جلیلی 2 0

    درود

    متاسفانه تحقیقات مفید و کاربردی در حوزه راه و ایمنی جاده انجام نشده است.

    جناب آقای فینی که چنین ادعایی کرده ای
    لطفا محاسبات آماری خود را در مورد ضریب همبستگی موارد ادعایی منتشر کنید.
    بشرطی که مانند سایر مسئولین آمارسازی کذب انجام ندهید.