بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

◄ راه آهن با سرعت 5 کیلومتر در ساعت داد رئیس مجلس را درآورد

این نماینده مجلس با اشاره به سرعت سیر قطارهای باری که ۵ کیلومتر در ساعت است می گوید: گاری و الاغ زودتر به مقصد می رسد.

تین نیوز |

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سال پیش ، در سخنانی که اکنون فیلم آن در شبکه های اجتماعی بازنشر شده انتقادات صریحی از وضعیت راه آهن کشور داشته است.

به گزارش تین نیوز، محمد باقر قالیباف از سرعت بسیار اندک سیر قطارهای باری کشور به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات این شیوه حمل و نقل یاد کرده است.

وی همچنین از بی استفاده ماندن 4 هزار کیلومتر از خطوط ریلی کشور که با سرمایه گذاری کلان ساخته شده، انتقاد کرده است.

در عین حال فیلم دیگری از اظهارات چندی پیش مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در شبکه های اجتماعی مورد توجه فعالان بخش حمل و نقل ریلی قرار گرفته است که طی آن این نماینده مجلس با اشاره به سرعت سیر قطارهای باری که ۵ کیلومتر در ساعت است می گوید: گاری و الاغ زودتر به مقصد می رسد.

طغیانی همچنین تاکید می کند: راه آهن ۱۲ سال ترک فعل واضح انجام داده، کمیسیون عمران مدتهاست درخواست ما را برای تحقیق و تفحص از راه آهن متوقف کرده است.

به دنبال بازنشر اظهارات محمد باقر قالیباف و مهدی طغیانی در مورد وضعیت راه آهن کشور، یکی از کارشناسان این حوزه نیز یادداشتی در این شبکه ها منتشر کرد.

وی نوشت:

« حدود ۲ سال از حضور آقای صالحی و تیم پر طمطراق ایشان در راه آهن می گذرد و حتما همه عزیزان  به یاد دارند که آقای صالحی در همان روزهای اول با چه شعارهایی وارد عرصه سیمرغ راه آهن شدند و حال ببینید از آن همه وعده و وعید چه چیزهایی محقق شده و چه خوشبختی هایی نصیب ما از زمان حضور ایشان شده است.

شعار مبارزه با فساد یکی از شعارهای پر زرق و برق حضور ایشان در راه آهن بود، کدام فساد خشک شده یا از بین رفته، جناب آقای صالحی بزرگوار شاید فکر می کردند حقوق ناچیز ما و دریافتی هایمان دارای فساد است که از زمان حضور ایشان دریافتی های ما را به خشکی و کاهش میل داشته تا رونق!

جناب آقای صالحی وعده افزایش حمل بار و مسافر و ترانزیت را دادند که به امید تحقق آن خودمان را دلخوش به افزایش حقوق هایمان کرده بودیم و شاهد هستیم چه رکوردهایی در حمل بار و مسافر و ترانزیت زده شده و آمارهای ارائه شده گویای رشد بی سابقه می باشد، ولی از آن طرف هم دریافتی های ما میل به رکود و کاستی داشته نمی دانم یا ما مباحث آماری و مالی را بلد نیستیم یا در قاموس مدیران ارشد معانی و تعابیر دیگری وجود دارد! 

شاهد هستیم که در این مدت چه تحولی در ناوگان رخ داد، دیزل ها رو به افول و کاستی داشته، کم کم باید به فکر کشنده هایی از نسل چهارپایان بود تا این راه آهن خسته و رنجور را سامان دهد و حمل بار و مسافر را تحقق بخشد!

شاهد شعارهای افزایش سرعت حمل بار و مسافر بودیم ولی صد دریغ و افسوس به دلایل ایمنی بالا مجبور هستیم برای کاهش صدمات به خطوط و ناوگان سرعت مان را با عرض معذرت از تمام بزرگواران کاهش دهیم که رکوردی افتخار آمیز است.

از رفاهیات که دیگر نگو آنقدر در رفاهیات  غرق شده ایم که مدیر کل محترم رفاه روابط عمومی برای خودش راه انداخته و مراسم برگزار می کنند تا ما را مفتخر به دستاوردهای عظیم شان کنند تا فراموش کنیم که بیمه رازی چه بلایی سر ما پرسنل آورده، فراموش کنیم که یک روز رفاه راه آهن آنقدر فعال بود که سازمان های دیگر حسرت خدمات رفاهی ما را می خوردند.

از ملاقات های مردمی و مستقیم و رو در رو با مدیر عامل نگو که آنقدر ایشان را از نزدیک دیده و نقد کرده ایم دیگر هیچ مشکلی نمانده که به همت والای ایشان حل نشده باشد. 

انتصابات کاملا تخصصی و شایسته سالار که دیگر از افتخارات است که در این دوره شاهد آن هستیم. فردی که هیچ تجربه و شناختی از راه آهن و روش های مدیریتی نداشته در این مدت منصوب نشده همه کاملا در این حوزه ها تسلط کامل و کافی دارند !!

از کاهش سوانح که دیگر باید به خودمان غره شویم چون آنقدر بی سوانح بوده ایم فکر کنم باید اداره کل ایمنی را تعطیل و یا پرسنل آن را به واحدهای دیگر برای ارائه راه حل های خلاقانه اعزام کنیم. »

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی پاسخ

    مطلب جناب قالیباف که مال خیلی وقت پیشه!
    آقای طغیانی هم که جواب طغیان این دفعه اش را از خود مجلس که با حرفش مخالفت و با نماینده دولت موافقت کردند گرفت.

    این وسط چه لذت و رغبتی است از این همه سیاه نمایی؟؟ تکلیف افراد و کارشناسان وابسته به مافیای ریلی که صد البته روشن است منتها اگر تین نیوز دم از صدق و راستی میزند چرا با انتشار اینگونه اخبار صرفا به منفی بافی و نفرت پراکنی و تضعیف مدیریت فعلی راه آهن می پردازد؟ به خدا قسم که موجب ضمان است

    • ناشناس

      شما مگه خدا رو هم میشناسید که در جمله پایانی دم از خدا میزنید؟
      همین مطلب قالیباف که به قول شما مال خیلی وقت پیش بود، الان دوباره بخواد بیان بشه، آقای قالیباف باید اعداد بدتری رو اعلام کنه که بیشتر به ضرر شما و رئیس نالایق شماست.
      آقا همش نزنید ...
      هم نزنید این گندهایی که به بار آوردید، که بدتر میشه اوضاع.
      نون حلال ببر سر سفره ات پسر جان. مزدوری آدم بدی رو میکنی

    • ناشناس

      این فیلم مال خیلی وقت پیش هست! اما موضوع روز هست و متاسفانه هنوز مشکلات هست و بیشتر هم شده

    • ناشناس

      خود راه آهن علاقه و تمایلی برای انتشار اخبار مثبت ندارد! آن اخبار مثبت که کار می شود را خود تین نیوز از سر دلسوزی منتشر میکند

    • ناشناس

      آقای امیر علی متنی رو که نوشتی بهتره دوباره چند بار بخونی
      اینکه راه آهن عقب مونده بوده و دوساله همونجور عقب مونده باقی مانده از نظر شما افتخار هست و به آقای صالحی باید گردن آویز طلای کفایت بدن
      آمار سازی های مشکوک اغلب متناقض با واقعیت ، افزایش روز افزون سوانح بسیار مهم ، عدم ارتباط حقیقی با کارکنان مجموعه ، گسترش بی عدالتی و برخوردهای سلیقه ای دور از چهارچوب قانون رو شما اسمش رو بگذار سفید نمایی یا سیاه نمایی
      مهم اینه که این یارو اهل کار نیست و یا فقط بلده جلو دوربین بازیگری کنه

    • امیرعلی

      هم پسرجان خودتی. هم مزدور
      احتمالا جوانی هستی که اصلا حرمت بزرگتر نگه نمیداری. درست حرف بزن اگر اصلا حرفی برای گفتن داری

    • ناشناس

      آقای امیر علی
      لطفاً جواب خواننده ای که به صورت منطقی چند انتقاد رو مطرح کرده رو بفرمایید

  • ناشناس پاسخ

    اگر اصل مطلبتان مربوط به رییس مجلس است که این صحبت مال چندماه پیش است! لذا تیتر مطلبتان خیلی با بی سلیقگی انتخاب شده است.

    تکلیف آقای طغیانی و منافعشان که روشن است. قسمت آخر صحبتت هم که مال کانال خانواده راه اهن است و چند وقت پیش از قول مخاطبینشان نوشته اند نه یک کارشناس معلوم الهویه و خوشنام ریلی!!

    • ناشناس

      حیف اسم شخص شریفی مثل دکتر طغیانی که به دهان افرادی چون شما بیاید.
      آقای دکتر طغیانی با تمام وجود مدافع توسعه بخش ریلی کشور است و اتفاقا دارد جهاد می کند تا این بخش از نالایق ها و ناپاکان پاک شود.

    • ناشناس

      حیف صحن مجلس که جای امثال آقای طغیانی شده است! حیف!

    • ناشناس

      حیف کرسی های مدیریت ارشد راه آهن که پس از نشستن افرادی چون دادمان و آقایی و افشار و ...، جای کوته قامتانی چون ... شده است!

  • كارشناس ريلي پاسخ

    مديرعامل بر خلاف سياستهاي اصل 44 ابلاغي رهبري درصدد دولتي كردن امور است حتي آنچه خصوصي شده را مي خواهد برگرداند. آيا اين جرم بزرگي نيست؟
    آيا مديرعامل توانسته با همكاران خودش تعامل صحيحي برقرار كند؟
    آيا مديرعامل توانسته شاخصهاي رشد و تحول در حمل ريلي را تعيين و هدفگذاري و اجرا كند؟
    آيا مديرعامل توانسته شركتهاي خصوصي و ذينفعان را براي افزايش هممكاري با راه آهن جذب كند يا باعث دفع و سركوب بخش خصوصي شده است؟
    آيا نامه هاي سرگشاده متخصصين ريلي و انجمن هاي صنفي ريلي و انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي منتشر نشده؟ يا همگي دروغ است؟‌ يا همگي اشتباه مي كنند و فقط مديرعامل درست فهميده كه راه آهن را در جهت تعطيلي پيش مي برد؟
    مديرعامل محترم چه تحول قانوني را براي اصلاح امور ريلي دنبال كرده است؟
    چرا در ستاد وزارت راه و سازمان برنامه اغلب مديران و افراد مرتبط با حوزه ريلي از ايشان مايوس هستند؟
    چرا قراردادهاي مشاركتي در حوزه شبكه و ناوگان ريلي پيشرفت و تحولي ندارند؟
    چرا سهم شركتهاي ريلي از درآمدي كه خودشان ايجاد كرده اند بايد با 9 ماه تاخير پرداخت شود؟
    چرا شركت راه آهن در هيچ سانحه اي مقصر نيست و فقط شركتهاي حمل ريلي مقصر مي شوند؟

    • ناشناس

      واقعا کارشناسی نوشتی دوست عزیز. معلومه حمل و نقل ریلی و راه آهن را خوب می شناسی. از شعار دادن پرهیز کردی. دمت گرم

  • محمد مهدی کریمی قهی پاسخ

    سلام احسنت
    تمام حرف ها منطقی هستند
    ان شاء الله منجر به خیر برای حمل و نقل ریلی کشور نیز بشود.

  • ناشناس پاسخ

    از آقای صالحی مدیر عامل فعلی ، حد اقل انتظار مواجه رودر رو با کارکنان بود که این را تاکنون من ندیده ام و یا کمتر بوده
    در باقی مسایل هم در ابتدای ورود حرافی ها و وعده های زیادی دادند اما در میدان عمل خبری نشد
    باید بگویم از منظر کارکنان ، دربدو ورود ، به ایشان امیدهای بیشماری زنده شده بود که متاسفانه در حال حاضر تبدیل دارد می شود به نفرتهای بیشمار ، به علت غرور و بی عملی های بیشمار ایشان و حمایت های اندک دور و بری های بسیار احمق تر .
    حمایت های غیر منطقی و فرافکنانه در بالا کاملا ، در توجیه ناکارآمدی‌های بیشمار وی ، به خوبی قابل مشاهده است

    • امیرعلی

      "یارو" هم خودتی آقای نامحترم!
      واقعا مخالفین دکتر صالحی بلد نیستند معقول و مودبانه حرف بزنند؟؟

  • ناشناس پاسخ

    مهم ترین مشکل آقای صالحی ، رفتار متناقض است و ارتباط با جمعی متملق
    اما باید گفت کاخ دروغ پوشالی ، شخص را بیچاره می کنند

  • ناشناس پاسخ

    صحبت قالیباف اگر مال گذشته است و همان شرایط هنوز برقرار است که نکته ای بسیار بدتر است مبنی بر بی کفایتی مدیر عامل فعلی و رفقای چاپلوس

  • ناشناس پاسخ

    به نظر خودتان خیلی از خدا پیغمبر و ضمان و انصاف و.... بیشتر از حدش استفاده نمی کنید به جایش اندکی کار واقعی و درست بهتر نیست کمی به فک ها و قلم های تان در چاپلوسی و بزرگ نشان دادن عملکرد انجام نداده دکترتان ، لطفاً استراحت بدهید

    • ناشناس

      جناب ناشناس همه را به کیش خود پندارد!

  • ناشناس پاسخ

    همه با هم
    صالحی تشکر تشکر
    تشکر از همه ناکارآمدی‌هایت
    تشکر از همه رفتارهای متناقضت
    تشکر از همه حرافی هایت
    تشکر از همه دور بری های...
    تشکر از حجم غرور ..
    یک دنیا تشکر از بی کفایتی های بی پایانت

    • ناشناس

      مزه نپران

  • ناشناس پاسخ

    به نظرم همه مدیران مخصوصا جوانتر ها باید تست روانپزشکی داشته باشند . همانطور که برای انتصاب از چندین نهاد استعلام به عمل می آید چه اشکال دارد که تست روانی هم اضافه شود تا کسی که رکوردهای منفی می زند هر روز دم از رکورد شکنی نزند