◄ راه آهن با سرعت 5 کیلومتر در ساعت داد رئیس مجلس را درآورد
این نماینده مجلس با اشاره به سرعت سیر قطارهای باری که ۵ کیلومتر در ساعت است می گوید: گاری و الاغ زودتر به مقصد می رسد.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سال پیش ، در سخنانی که اکنون فیلم آن در شبکه های اجتماعی بازنشر شده انتقادات صریحی از وضعیت راه آهن کشور داشته است.
به گزارش تین نیوز، محمد باقر قالیباف از سرعت بسیار اندک سیر قطارهای باری کشور به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات این شیوه حمل و نقل یاد کرده است.
وی همچنین از بی استفاده ماندن 4 هزار کیلومتر از خطوط ریلی کشور که با سرمایه گذاری کلان ساخته شده، انتقاد کرده است.
در عین حال فیلم دیگری از اظهارات چندی پیش مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در شبکه های اجتماعی مورد توجه فعالان بخش حمل و نقل ریلی قرار گرفته است که طی آن این نماینده مجلس با اشاره به سرعت سیر قطارهای باری که ۵ کیلومتر در ساعت است می گوید: گاری و الاغ زودتر به مقصد می رسد.
طغیانی همچنین تاکید می کند: راه آهن ۱۲ سال ترک فعل واضح انجام داده، کمیسیون عمران مدتهاست درخواست ما را برای تحقیق و تفحص از راه آهن متوقف کرده است.
به دنبال بازنشر اظهارات محمد باقر قالیباف و مهدی طغیانی در مورد وضعیت راه آهن کشور، یکی از کارشناسان این حوزه نیز یادداشتی در این شبکه ها منتشر کرد.
وی نوشت:
« حدود ۲ سال از حضور آقای صالحی و تیم پر طمطراق ایشان در راه آهن می گذرد و حتما همه عزیزان به یاد دارند که آقای صالحی در همان روزهای اول با چه شعارهایی وارد عرصه سیمرغ راه آهن شدند و حال ببینید از آن همه وعده و وعید چه چیزهایی محقق شده و چه خوشبختی هایی نصیب ما از زمان حضور ایشان شده است.
شعار مبارزه با فساد یکی از شعارهای پر زرق و برق حضور ایشان در راه آهن بود، کدام فساد خشک شده یا از بین رفته، جناب آقای صالحی بزرگوار شاید فکر می کردند حقوق ناچیز ما و دریافتی هایمان دارای فساد است که از زمان حضور ایشان دریافتی های ما را به خشکی و کاهش میل داشته تا رونق!
جناب آقای صالحی وعده افزایش حمل بار و مسافر و ترانزیت را دادند که به امید تحقق آن خودمان را دلخوش به افزایش حقوق هایمان کرده بودیم و شاهد هستیم چه رکوردهایی در حمل بار و مسافر و ترانزیت زده شده و آمارهای ارائه شده گویای رشد بی سابقه می باشد، ولی از آن طرف هم دریافتی های ما میل به رکود و کاستی داشته نمی دانم یا ما مباحث آماری و مالی را بلد نیستیم یا در قاموس مدیران ارشد معانی و تعابیر دیگری وجود دارد!
شاهد هستیم که در این مدت چه تحولی در ناوگان رخ داد، دیزل ها رو به افول و کاستی داشته، کم کم باید به فکر کشنده هایی از نسل چهارپایان بود تا این راه آهن خسته و رنجور را سامان دهد و حمل بار و مسافر را تحقق بخشد!
شاهد شعارهای افزایش سرعت حمل بار و مسافر بودیم ولی صد دریغ و افسوس به دلایل ایمنی بالا مجبور هستیم برای کاهش صدمات به خطوط و ناوگان سرعت مان را با عرض معذرت از تمام بزرگواران کاهش دهیم که رکوردی افتخار آمیز است.
از رفاهیات که دیگر نگو آنقدر در رفاهیات غرق شده ایم که مدیر کل محترم رفاه روابط عمومی برای خودش راه انداخته و مراسم برگزار می کنند تا ما را مفتخر به دستاوردهای عظیم شان کنند تا فراموش کنیم که بیمه رازی چه بلایی سر ما پرسنل آورده، فراموش کنیم که یک روز رفاه راه آهن آنقدر فعال بود که سازمان های دیگر حسرت خدمات رفاهی ما را می خوردند.
از ملاقات های مردمی و مستقیم و رو در رو با مدیر عامل نگو که آنقدر ایشان را از نزدیک دیده و نقد کرده ایم دیگر هیچ مشکلی نمانده که به همت والای ایشان حل نشده باشد.
انتصابات کاملا تخصصی و شایسته سالار که دیگر از افتخارات است که در این دوره شاهد آن هستیم. فردی که هیچ تجربه و شناختی از راه آهن و روش های مدیریتی نداشته در این مدت منصوب نشده همه کاملا در این حوزه ها تسلط کامل و کافی دارند !!
از کاهش سوانح که دیگر باید به خودمان غره شویم چون آنقدر بی سوانح بوده ایم فکر کنم باید اداره کل ایمنی را تعطیل و یا پرسنل آن را به واحدهای دیگر برای ارائه راه حل های خلاقانه اعزام کنیم. »
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.