| کد خبر: 257669 |

◄ جعل مدرک و اخذ مبالغی جهت تمدید کارت هوشمند کامیون برای بازنشستگان صحت دارد؟

برخی فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا مدعی شده اند صنعت حمل و نقل جاده ای کالای کشور توسط برخی تشکل های مرتبط با این صنعت، به سوی نابودی هدایت شده است.

تین نیوز

برخی فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا مدعی شده اند صنعت حمل و نقل جاده ای  کالای کشور توسط برخی تشکل های مرتبط با این صنعت، به سوی نابودی هدایت شده است.

به گزارش تین نیوز ، این رانندگان و کامیونداران در شبکه های اجتماعی همچنین از واگذاری غیر قانونی  برخی مسئولیت ها به تشکل های صنفی خبر داده اند که این تفویض اختیار به ادعای آنان سر منشا برخی اقدامات خلاف مانند جعل مدارک تحصیلی برای گرفتن کارت هوشمند ، گرفتن مبالغی هنگفت از طریق دلالان برای تمدید کارت هوشمند بازنشستگان، جعل برگه عدم اعتیاد و گرفتن چندین برابری هزینه های قانونی برای تمدید کارت هوشمند یا ثبت و اصلاح مدارک رانندگان در سیستم شده است.

آنان همچنین عنوان کردند که این اقدامات در حالی صورت گرفته است که بر اساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، قرار شده اختیارات تفویض شده به تشکل های صنفی  که در دولت های قبلی صورت گرفته بود، دوباره به سازمان مذکور بازگردد.

رانندگان کامیون در ادامه تاکید کردند که با وجود صدور این دستورالعمل ، هنوز  این رویه در تعدادی از استان ها در حال اجراست به طوری که برخی از تشکل ها، برای ثبت یک شماره گواهینامه حدودا ده برابر هزینه واقعی از رانندگان هزینه دریافت می کنند.

این رانندگان و کامیونداران مدعی شده اند با وجود برخوردهای کوتاه مدت، هنوز برخورد ریشه ای با  این بی قانونی ها انجام نگرفته است.

به گزارش تین نیوز، قابل ذکر است پیش از این و در بهمن ماه سال گذشته،  اعلام شده بود: با فعال شدن سامانه صدور و تمدید کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل عمومی از جمله فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا می توانند با استفاده از این سامانه نسبت به تمدید  و دریافت کارت هوشمند خود اقدام کنند.

رانندگان ناوگان عمومی جاده ای می توانند برای تمدید تمدید کارت هوشمند با ورود به سامانه خدمات کارت هوشمند به نشانی www.rmto.ir و با پرداخت حق سازمان که برای رانندگان تحت پوشش تامین اجتماعی مبلغ ده هزارتومان و برای رانندگان تحت پوشش بیمه روستایی مبلغ پنج هزار تومان است اقدام نمایند.

برای این کار صرفا باید اعتبار کارت هوشمند کمتر از یک ماه باشد.

 همچنین آن دسته از افرادی که جدیدا می خواهند کارت هوشمند رانندگی دریافت کنند می توانند به طور مستقیم با ورود به سامانه صدور مجوزها به نشانی www.mojavez.ir اقدام نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    وقتی طرف بازنشسته می شود دوباره بیمه روستایی شده وکارت هوشمند تهیه می نماید خیلی راحت طرف کارمند است کارت هوشمند می گیرد مگر تمام سیستم ها به هم وصل نیستند پس چرا وقتی کسی بازنشسته می شود گواهینامه پایه یکم تبدیل به پایه سوم نمی شود بازنشسته با نیسان بدون مدرک بار کامیون را می برد وپلیس هم کاری ندارد فقط کامیون بارنامه دولتی ومدارک می خواهد چرا برای نیسان کاری ندارند

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    برخی انجمن صنفی ها مانند یک تیم اعضای انجمن صنفی را محدود کرده اند وحدود سیصدچهارصدراننده وراننده نما و بازنشسته را عضو کرده اند وبه صورت غیرقانونی عضو جدید نمیپذبرند تا مبادا تخلفات آنان لو برود ومانند یک باند ذینفع محدود عمل میکنند که برای هزاران راننده تصمیم میگیرند سهمیه روغن ولاستیک استان را دریافت وبین سیصدچهارصد عضو تقسیم میکنند وبقیه را دربازار آزاد فروختندوبرای این عضو جدید پذیرش نمیکنند تا رییس صنف خیالش راحت باشد سیصد چهارصدعضو تیم ثابت مجددا کل آرا را برای وی میدهند تا دوباره وچندباره رییس صنف رانندگان شهر خود شود هر‌رییس صنفی بالاتر از پنج سال ریاست کند یقینا از آن دسته روسا هست که انجمن صنفی تقلبی تشکیل داده وراه نفوذ عضوجدید را بسته .هشدار به ریاست محترم سازمان حمل ونقل جهت اطلاع وپیگیری اینکه بداند که چه کسی مادالعمر رییس یک صنف استانی بوده که یقینا جعل مدارک وحقوق بازنسستگی جعلی هم انجام گرفته .