| کد خبر: 257668 |

◄ تهدید جان و سلامتی رانندگان کامیون در مراکز توزیع بار و پایانه های فاقد امکانات

شماری از رانندگان و کامیونداران با انتقاد از وضعیت امکانات رفاهی و بهداشتی و رفاهی در مکان های توزیع بار و پایانه های بار کشور از عدم رسیدگی به وضعیت رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا در این مکان ها، انتقاد کردند.

تین نیوز

شماری از رانندگان و کامیونداران با انتقاد از وضعیت امکانات رفاهی و بهداشتی و رفاهی در مکان های توزیع بار و پایانه های بار کشور از عدم رسیدگی به وضعیت رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا در این مکان ها، انتقاد کردند.

به گزارش تین نیوز ، سید فخرالدین شریعتی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در این زمینه گفت: بسیاری از همکاران ما به خاطر نبودن امکانات رفاهی و بهداشتی در سرمای جانسوز مناطق سرد سیر یا گرمای کشنده مناطق مرزی و جنوبی کشور، جان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید:

وی در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: در برخی مراکز توزیع بار به خصوص پایانه های مرزی حتی حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی برای رانندگان و کامیونداران نیز فراهم نیست.

او افزود: بارها رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای جسم بی جان همکاران خود را به خاطر سرما و گازگرفتگی از کشنده ها بیرون آورده اند و شاهد بوده و هستند که در گرمای طاقت فرسای بنادر جنوبی و پایانه های مرزی، رانندگان کامیون روزها و هفته ها بدون خدمات بهداشتی و رفاهی در خور شان و منزلت خود، در انتظار بارگیری یا تخلیه کالا هستند.

وی اضهار امیدواری کرد با توجه به اظهارات مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که چندی پیش از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و تعمیرات پایانه های بار کشور خبر داد، نسبت به نوسازی و بهینه سازی پایانه ها و مارکز توزیع بار کشور با توجه به اولویت های کشور و به خصوص پایانه های مرزی اقدام شود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش از این یکی دیگر از رانندگان کامیون نیز عنوان کرده بود که در پایانه بار اردبیل که تنها امید رانندگان است اثری از حمام و استراحتگاه نیست.

ظفر عظیمی مهر افزوده بود: سرویس بهداشتی این پایانه هم قسمت اداری قرار دارد و رانندگان غیر بومی در زمستان حدود 500 متر در برف و گل یخ و تاریکی شب باید متحمل مشقت ها شوند.

عظیمی مهر با طرح این پرسش که آیا مدیران حمل و نقل اردبیل در سرمای چهل درجه یک شب را در پایانه و داخل یک کامیون بدون دسترسی به سرویس و حمام سپری کرده اند..؟ گفته بود: از مدیران مرتبط درخواست می شود به امکانات پایانه بار اردبیل به خصوص حمام و خوابگاه رسیدگی کنند.

همچنین شماری از رانندگان و کامیونداران نیز پیشتر عنوان کرده بودند در  برخی شهرها و استان ها،  مجتمع های رفاهی پس از مدتی تبدیل به نمایشگاه و گاراژ شده است.

به گزارش تین نیوز ، یکی از رانندگان کامیون در این باره گفته بود: در استان های کرمانشاه و چند استان دیگر بهره برداران با گرفتن مجوز احداث مجتمع بین راهی، پس از مدتی این مجتمع ها را به نمایشگاه کامیون و گاراژ تانکرها و باربری بین راهی تبدیل کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    سلام خدمت همکاران گرامی .خدمت جناب حمدالهی عرض کنم پایانه های حمل کالا را باید برمبنای سابقه نیک وبد تمییز داد پایانه هایی که در طول سالیان ازخدمات رفاهی مناسب و در خور شایستگی رانندگان خدمت کرده اند پایانه های حمل کالای طرق مشهد پایانه کالای یزد پایانه کالای رشت پایانه کالای شیراز پایانه‌شرق وامیرکبیراصفهان ومجتمع های خدماتی استانهای یزد صفهان شیراز خدمات شایسته ارائه داده اند وراجع به تخصیص بودجه بیستی بودجه را به پایانه های خوشنام داد ونباید بودجه به پایانه همدان داده شود که خرج تفریح کنند وزورخانه ومرشد دعوت کنند وسایه بان برای سواری باستانی کاران نصب کنند.اراک همدان ارومیه سمنان کرمانشاه وپایانه های فاقدحمام هرگز نباید بودجه دریافت کنند چون بودجه را ضایع میکنند .جناب حمدالهی مواظب بیتالمال وپول ملت باشید که دست مدیران ناکارآمد ندهید.پایانه زاهدان که منطقه محروم است از پایانه ارومیه خیلی خدوم ترعمل کرده اند.