تجمع کنندگان و بست نشیننان راننده واقعی بودند یا دلال؟
شماره گذاری کامیون های دست دوم خارجی؛ نردبانی برای بالا رفتن دلال ها؟
اگر با دقت ارزیابی صورت می گرفت مشخص می شد کسانی که جلوی سازمان ها و مجلس و دولت و ... بست می نشستند و تجمع می کردند فرسوده سواران واقعی نبودند اما به نظر می رسد چنین ارزیابی صورت نگرفت و در نهایت قوانین به نفع این افراد و به ضرر فرسوده سواران تغییر کرد.
به اعتقاد برخی رانندگان و کامیونداران؛ اگر با دقت ارزیابی صورت می گرفت مشخص می شد کسانی که جلوی سازمان ها و مجلس و دولت و ... بست می نشستند و تجمع می کردند فرسوده سواران واقعی نبودند اما به نظر می رسد چنین ارزیابی صورت نگرفت و در نهایت قوانین به نفع این افراد و به ضرر فرسوده سواران تغییر کرد.
به گزارش تین نیوز، آنان معتقدند هیچ راننده فرسوده سوار واقعی با واردات کامیون های دست دوم و فروش و نوسازی ناوگان فرسوده مشکلی ندارد و اگر این واردات و فروش یا نوسازی با شرایط متناسب با شرایط جامعه و حمل و نقل و عرضه و تقاضای بار صورت می گرفت تمامی رانندگان خود داوطلب این کار بوده و با آغوش باز به پیشواز این طرح می رفتند.
بیشتر بخوانید:
کامیون های دست دوم وارداتی شماره گذاری می شود
به اعتقاد فرسوده سواران، دلیل مخالفت برخی رانندگان و کامیونداران با واردات و فروش کامیون های دست دوم وارداتی، این است که عده ای به خاطر منافع و سود بیشتر با معیشت و وسیله کسب درآمد آنان بازی کرده و آن را به چشم نردبان برای بالا رفتن می بینند.
رانندگان و کامیونداران تاکید می کنند: اکثر خریداران کامیون های وارداتی، این کشنده ها را در داخل گمرگ ها و لب مرزها با وارد کنندگان معامله کرده بودند و آنقدر ذوق زده بودند که چشم را به روی واقعیت ها و شرایط (شماره گذاری، ترخیص، اسقاط و...) نیز بسته بودند و در بین آنان رانندگانی هم بودند که کشنده های مدل بالا (اف هاش مدل ۸۴ و ...) داشتند که آن زمان به بهترین قیمت آنها را به فروش رسانده و همین وارداتی ها را در ابتدای کار با مبالغ ناچیز خریداری کردند و اصلا راننده فرسوده سوار نبودند.
آنان می گویند: اگرچه برخی نیز زندگی و دار و ندار خود را فروختند و پای این کامیون ها گذاشتند اما این اشخاص بیشتر کسانی هستند که آپارتمان اضافی، زمین کشاورزی، طلاهای همسر و یا خودروی سواری خود را فروخته و وارد این شغل شده و می خواهند کامیونداری کنند.
رانندگان فرسوده سوار خاطر نشان می کنند که افراد مذکور هیچ وقت فرسوده سوار نبودند و این گونه نبوده که کامیون های اسقاطی خود را که همه زندگی فرسوده سواران است، فروخته باشند تا با این کامیون ها جایگزین نمایند.
رانندگان و کامیونداران فرسوده سوار همچنین تاکید می کنند که در پایانه های بار استان های مختلف تعداد زیادی فرسوده سوار و مالکان کامیون های مشاهده می شوند که متاسفانه نتوانسته اند با شرکت در طرح واردات کامیون های خارجی، کامیون فرسوده خود را با کامیون های وارداتی جایگزین کنند و این در حالی است که این افراد کامیوندار واقعی و فرسوده سوار بودند نه جزو تازه واردان و سارقان صنعت حمل و نقل جاده ای (زمین فروش، طلا فروش، آپارتمان فروش و ... ).
به گفته رانندگان فرسوده سوار، این در شرایطی است که طرح واردات کامیون های دست دوم با هدف نوسازی کامیون های فرسوده و برای فرسوده سواران تعریف شده بود نه آپارتمان فروش و طلافروش و زمین فروش.
آنان می گویند: اگر در این زمینه ارزیابی دقیقی صورت می گرفت مشخص می شد کسانی که جلوی سازمان ها و مجلس و دولت و ... بست می نشستند و تجمع می کردند فرسوده سواران واقعی نبودند اما به نظر می رسد چنین ارزیابی صورت نگرفت و در نهایت قوانین به نفع این افراد و به ضرر فرسوده سواران واقعی تغییر کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.