| کد خبر: 256233 |

رانندگان و مالکان اتوبوس و سواری کرایه:

◄ میزان افزایش کرایه حمل مسافر توهین به صنف و تمسخر آمیز است

افزایش 29 درصدی قیمت بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر در حالی رسانه ای شد که فعالان این بخش با تاکید بر نارضایتی خود از میزان ناچیز افزایش کرایه ها، مدعی شدند این افزایش را تا زمان واقعی شدن حق و حقوق خود اعمال نخواهند کرد

تین نیوز

افزایش 29 درصدی قیمت بلیت اتوبوس و کرایه حمل و نقل مسافری جاده ای در حالی هفته گذشته رسانه ای شد که فعالان این بخش با تاکید بر نارضایتی  خود از میزان ناچیز افزایش کرایه ها، مدعی شدند این افزایش را تا زمان واقعی شدن حق و حقوق خود اعمال نخواهند کرد.

به گزارش تین نیوز، نارضایتی رانندگان و مالکان اتوبوس و سواری های کرایه بین شهری به این دلیل است که افزایش 29 درصدی کرایه ها و قیمت بلیت اتوبوس در شرایطی تصویب شد که پیشنهاد تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر جاده ای، افزایش 100 درصدی  بود و نکته قابل توجه این که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  که متولی دولتی این بخش است نیز افزایش 60 درصدی را پیشنهاد داده بود و  پیشنهاد کمیته تخصصی وزارت راه و شهرسازی افزایش 35 درصدی بوده است.

بیشتر بخوانید:

در واقع، موضوع افزایش کرایه های حمل و نقل جاده ای مسافری و بلیت اتوبوس روز شنبه ۱۹ فروردین  در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در آن زمان بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار تین نیوز کسب کرد،  در جلسه مذکور،  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  گزارشی از  هزینه های ناوگان حمل و نقل جاده ای ارایه کرد که نتیجه این گزارش لزوم افزایش ۳۳۳ درصدی قیمت بلیت بود اما با این وجود در پایان پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای افزایش کرایه،  ۶۰ درصد اعلام شد.
این موضوع همان زمان هم با اعتراض فعالان این بخش همراه شد و از سوی مسئولان صنفی مورد قبول قرار نگرفت چرا که به گفته فعالان صنفی، پیشنهاد افزایش 60 درصدی قیمت بلیت اتوبوس به شورای عالی هماهنگی ترابری از سوی این سازمان  بدون هماهنگی و برگزاری جلسه با تشکل های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای صورت گرفته بود.

پیگیری خبرنگار تین نیوز حاکی از آن بود که پیشنهاد تشکل های صنفی حمل و نقل مسافری، افزایش 100 درصدی قیمت بلیت و کرایه حمل مسافر بود زیرا به اعتقاد آنان در صورت تصویب رقمی کمتر از این مقدار،  توان ادامه کار برای رانندگان و مالکان اتوبوس و رانندگان سواری کرایه بین شهری وجود نخواهد داشت و حمل و نقل جاده ای مسافری به پایان کار خود نزدیک خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، در نهایت مقرر شد پس از جمع بندی نقطه نظرات و رفع اختلاف موجود در نحوه محاسبه این رقم از سوی وزارت راه و شهرسازی، سریعا مستندات و درخواست افزایش نرخ با لحاظ نمودن نظرات سه گانه به ستاد تنظیم بازار ارائه گردد که سرانجام و پس از گذشت بیش از یک ماه، اواخر اردیبشهت ماه امسال احمد رضا عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافربری در گفت و گو با تسنیم از تصویب افزایش 29 درصدی مبلغ کرایه های حمل مسافر جاده ای خبر داد.

پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که رقم اعلام شده به هیچ وجه مورد قبول تشکل های صنفی و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای از جمله رانندگان و مالکان ناوگان نیست و آنان مصصم هستند تا رسیدن به حق و حقوق واقعی خود از پذیرش رقم اعلام شده برای کرایه های حمل مسافر و بلیت اتوبوس خودداری کنند.

تا کنون استان های فارس، کرمانشاه، مازندران، کردستان، خوزستان، اذربایجان شرقی،  همدان، اصفهان، ایلام و ترمینال غرب در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که این افزایش ناچیز قیمت بلیت و کرایه های حمل و نقل مسافر را توهین به صنف و تمسخر آمیز می دانند و این رقم را تا حصول به حق و حقوق واقعی خود اعمال نمی کنند. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 3

    والله اگر باربری ها همان کرایع کیلومتری 5هزار مثلا نیستان به نرخ پارسال هم بدن ما راضی هستیم نمی خواد افزایش پیدا کنه یک سری بع کرایه وانت ها بزنید از رانندگان بپرسید

  • ناشناس 2 4

    همینطور کرایه مسافر کشهای شهری که بیشتر به کابوس شبیه تا کرایه ، از صبح تا ظهر کار میکنی با کسر پول کمیسیون و بنزین و استهلاک پول نهار یکنفر در نمیاد ، در صورتی که هم جز مشاغل سخت هست هم سرمایه خوابیده هم سرمایه رو به نابودی هست هم یک نفر آدم مشغول به کاره

  • ناشناس 2 3

    راننده نه اختیار کرایه خودشو داره نه اختیار ماشین خودشو تو ایران همه اختیار دار این صنف شدن جزء خودشون

  • ناشناس 7 0

    دولت بیست درصد به حقوق اضافه میکنه نزدیک سی درصد کرایه میره بالا وجالب افراد ذینفع هم به این راضی نمیشن

  • امید 5 0

    در کشوری هستیم هر کس به
    فکر خودشه
    اونی که ماشین نداره
    همش تو فکر کرایه سنگین
    هست.اونی که ماشین داره،
    تو فکر زیاد کردن کرایه هست
    خودرو ساز تو فکر بالا بردن
    خودرو هست
    واقعا عجب کشوری داریم
    هر که زورش به کس دیگری برسه

  • ناشناس 5 0

    انشالله خراب تر بشه تا بر بالا مردم بیشتر به طرفش میرند بابا اگر کرایه گران شود نرید مسافرت دوماه مسافرت نرید تا اینها حساب دست شأن بیاد بزارید اتوبوس های سه الا جهار ماه بخوابند اون وقت همه جی. دستشان میآید این مسولها

  • باید کرایه داخل شهری مخصوصا اسنپ ۱۰۰ درصد افزایش یابد .ماشین های درون شهری هم همان وسایل خودرو استفاده می‌کنند 3 2

    باید کرایه اسنپ ۱۰۰ درصد افزایش یابد تمام وسایل خودرو ۱۰۰ درصد گران شده است

  • ساناز کماندو 1 5

    از راننده جماعت ... تر تو ایران نیست بنزین و گازوییل مفت میزنن بعد به کرایه که میرسه قیمت خون باباشونو میخوان

  • مجید 0 0

    کرایه اتوبوس 45 درصد گران شده

  • ناشناس 0 0

    بیچاره مردم گوشت قربونی‌اند چراباید زورمندان همیشه سهم بزرگتر بگیرند؟ چرا باید حمل و نقل اینقدر افزایش پیدا کنه اتوبوس درون شهری ۶۰ درصد افزایش! مگه چه اتفاقی افتاده حرس چیو مزنید ؟ ملک بیشتر خونه‌ی بیشتر مستاُجر بیشتر بعضی از مردم که تعدادشون هم کم نیست از انسانیت خارج شده‌اند شدند گرگ وبدتر از گرگ