| کد خبر: 254636 |

◄ اعلام میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس و سواری بین شهری تا اول اردیبهشت

مقرر شد پس از جمع بندی نقطه نظرات و رفع اختلاف موجود، حداکثر تا اول اردیبهشت مصوبه افزایش قیمت ها ابلاغ شود.

تین نیوز

در حالی که پیشنهاد تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر جاده ای، افزایش 100 درصدی کرایه حمل مسافر است، پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزایش 60 درصدی و پیشنهاد کمیته تخصصی وزارت راه و شهرسازی افزایش 35 درصدی مبلغ کرایه هاست.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس خبرهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، روز شنبه ۱۹ فروردین جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با هدف تصویب میزان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل جاده ای  برگزار شد.

در این جلسه،  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  گزارشی از  هزینه های  لوازم یدکی، لاستیک و روغن و ... ارایه کرد که نتیجه این گزارش افزایش  ۳۳۳  درصدی قیمت بلیت بود اما با این وجود در پایان پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای افزایش کرایه  ۶۰ درصد اعلام شد که با توجه به ارایه این رقم هماهنگی و برگزاری جلسه با تشکل های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای صورت گرفته بود، مورد قبول مسئولان تشکل های صنفی حمل و نقل مسافر قرار نگرفت. 

بر اساس این گزارش، تشکل های صنفی حمل و نقل مسافری پیشنهاد افزایش 100 درصدی قیمت بلیت ها را ارایه کردند زیرا به اعتقاد آنان در صورت تصویب رقمی کمتر از این مقدار،  توان حمل مسافر برای این بخش وجود نخواهد داشت و حمل و نقل جاده ای مسافر به پایان کار خود نزدیک خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، در نهایت مقرر شد پس از جمع بندی نقطه نظرات و رفع اختلاف موجود در نحوه محاسبه این رقم از سوی وزارت راه و شهرسازی، سریعا مستندات و درخواست افزایش نرخ با لحاظ نمودن نظرات سه گانه به ستاد تنظیم  بازار ارائه و حداکثر تا اول اردیبهشت مصوبه افزایش قیمت ها ابلاغ شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.