◄ درآمد رانندگان کامیون و اتوبوس به اندازه برداشت سود سرمایه شان هم نیست
رانندگان و کامیونداران می گویند با وجود این که سرمایه گذاری آنها در صنعت حمل و نقل جاده ای خصوصی است اما آنان حتی نمی توانند سود سرمایه خود را به طور کامل برداشت کنند چه برسد به سود کارکرد خود.
با وجود نارضایتی شدید رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای بار و مسافر و با گذشت حدود 2 ماه از آغاز سال جدید و افزایش نرخ قریب به اتفاق کالاها و خدمات، کرایه حمل و نقل کالا و مسافر هنوز افزایش نیافته است.
به گزارش تین نیوز ، عدم بروز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر در حمل و نقل جاده ای کالا و قیمت بلیت اتوبوس مسافربری بین شهری انتقادات بسیاری در بین رانندگان در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.
* دریافت سریعتر اخبار مهم مرتبط با رانندگان کامیون و اتوبوس، در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
رانندگان می گویند همه مشاغل و اصناف قیمت کالاها و خدمات خود را نسبت به تورم هم سطح سازی کرده اند و نسبتا با شرایط روز جامعه و اقتصاد معیشتی به روز هستند.
بیشتر بخوانید:
ضمن این که تولیدکنندگان و فروشندگان کالا و خدمات در تعیین قیمت نهایی محصول یا کالای خود از پارامتر و هزینه افزایش قیمت حمل نیز به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت نهایی محصول خود نام می برند و این در حالی است که تا این لحظه در حمل و نقل کالا افزایش نرخی صورت نگرفته و فقط در دفاتر حساب و کتاب تولید کننده و فروشنده ها و حتی کارخانه های دولتی این افزایش کرایه به ضرر مردم و مصرف کننده و نه برای خود رانندگان، اعمال شده است.
به گفته رانندگان، با افزایش نرخ ها و قیمت کالاها به دلیل آن چه افزایش نرخ حمل و نقل از طرف صاحبان کالاها و خدمات عنوان می شود به تنها کسانی که مستقیما ضرر و زیان وارد می کند و زیر فشار اقتصادی قرار می دهد مردم است.
بیشتر بخوانید:
آنان تاکید می کنند، اگرچه رانندگان و کامیون داران به مردم و کشور خدمت رسانی کرده و برای رونق و پویایی اقتصاد کشور سعی، تلاش و کار و از جیب و سرمایه خودشان هزینه کرده و حتی اکثر اوقات زیر قیمت تمام شده کار می کنند و هیچ وقت رابطه مستقیمی با مصرف کننده ندارند اما اغلب سواستفاده کننده دلالان و واسطه ها قرار می گیرند.
رانندگان و کامیونداران می گویند با وجود این که سرمایه گذاری آنها در صنعت حمل و نقل جاده ای خصوصی است اما آنان حتی نمی توانند سود سرمایه خود را به طور کامل برداشت کنند چه برسد به سود کارکرد خود.
به گفته آنان، حتی کوچکترین تشویقی و تسهیلات از طرف دولت یا ارگان های دیگر در سالیان سال به رانندگان تعلق نمی گیرد اما با این وجود نرخ های واقعی حمل و نقل را که حداقل ترین حق و حقوق اهالی صنف و سرمایه گذاران است از سوی دولت سرکوب و دستوری است.
رانندگان و کامیونداران این پرسش را مطرح می کنند که چرا این اقتدار و ابهت و سختگیری برای کارخانه دار و فروشنده و تولید کننده که بهترین تسهیلات و تشویقات را دریافت کرده اند و مقصودشان از سرمایه گذاری فقط برای چاپیدن جیب مردم است به کار نمی رود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.