| کد خبر: 255702 |

◄ درآمد رانندگان کامیون و اتوبوس به اندازه برداشت سود سرمایه شان هم نیست

رانندگان و کامیونداران می گویند با وجود این که سرمایه گذاری آنها در صنعت حمل و نقل جاده ای خصوصی است اما آنان حتی نمی توانند سود سرمایه خود را به طور کامل برداشت کنند چه برسد به سود کارکرد خود.

تین نیوز

با وجود نارضایتی شدید رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای بار و مسافر و با گذشت حدود 2 ماه از آغاز سال جدید و افزایش نرخ قریب به اتفاق کالاها و خدمات، کرایه حمل و نقل کالا و مسافر هنوز افزایش نیافته است.

به گزارش تین نیوز ، عدم بروز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر در حمل و نقل جاده ای کالا و قیمت بلیت اتوبوس مسافربری بین شهری انتقادات بسیاری در بین رانندگان در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.

* دریافت سریعتر اخبار مهم مرتبط با رانندگان کامیون و اتوبوس، در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

رانندگان می گویند همه مشاغل و اصناف قیمت کالاها و خدمات خود را نسبت به تورم هم سطح سازی کرده اند و نسبتا با شرایط روز جامعه و اقتصاد معیشتی به روز هستند.

بیشتر بخوانید:

ضمن این که تولیدکنندگان و فروشندگان کالا و خدمات در تعیین قیمت نهایی محصول یا کالای خود از پارامتر و هزینه افزایش قیمت حمل نیز به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت  نهایی محصول خود نام می برند و این در حالی است که تا این لحظه در حمل و نقل کالا افزایش نرخی صورت نگرفته و فقط در دفاتر حساب و کتاب تولید کننده و فروشنده ها و حتی کارخانه های دولتی این افزایش کرایه به ضرر مردم و مصرف کننده و نه برای خود رانندگان، اعمال شده است.

به گفته رانندگان، با افزایش نرخ ها و قیمت کالاها به دلیل آن چه افزایش نرخ حمل و نقل از طرف صاحبان کالاها و خدمات عنوان می شود به تنها کسانی که مستقیما ضرر و زیان وارد می کند و زیر فشار اقتصادی قرار می دهد مردم است.

بیشتر بخوانید:

آنان تاکید می کنند،  اگرچه رانندگان و کامیون داران به مردم و کشور خدمت رسانی کرده و برای رونق و پویایی اقتصاد کشور سعی، تلاش و کار  و از جیب و سرمایه خودشان هزینه کرده و حتی اکثر اوقات زیر  قیمت تمام شده کار می کنند و هیچ وقت رابطه مستقیمی با مصرف کننده ندارند اما اغلب سواستفاده کننده دلالان و واسطه ها قرار می گیرند.

رانندگان و کامیونداران می گویند با وجود این که  سرمایه گذاری آنها در صنعت حمل و نقل جاده ای خصوصی است اما آنان حتی نمی توانند سود سرمایه خود را به طور کامل برداشت کنند چه برسد به سود کارکرد خود.

به گفته آنان، حتی کوچکترین تشویقی و تسهیلات از طرف دولت یا ارگان های دیگر در سالیان سال به رانندگان تعلق نمی گیرد اما با این وجود نرخ های واقعی حمل و نقل را که حداقل ترین حق و حقوق اهالی صنف و سرمایه گذاران است از سوی دولت سرکوب و دستوری است. 

رانندگان و کامیونداران این پرسش را مطرح می کنند که چرا این اقتدار و ابهت و سختگیری برای کارخانه دار و فروشنده و تولید کننده که بهترین تسهیلات و تشویقات را دریافت کرده اند و مقصودشان از سرمایه گذاری فقط برای چاپیدن جیب مردم است به کار نمی رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • طفرعظیمی مهر 7 0

    اگر کارخانجات فولاد و کارخانجات سیمان وکارخانجات تولیدات نهادهای دامی قیمتهای محصولات خود را بادلار نسنجند وقیمتها را مبنای سال ۱۴۰۰ قراردهند تورم مهار میشود اما متاسفانه نهادهای دامی افزایش ده برابرداشتند وفولاد وسیمان هم به بهانه افزایش کرایه و حتی رییس صنف سیمان گفت کامیونها پشت بارنامه خواستن ودلیل افزایش قیمت سیمان دلیل آن کمبود کامیون وافزایش کرایه است که بنده جوابشان رادادم وگفتم آماده مناظره هستم که ثابت کنم صادرات بی رویه باعث افزایش قیمت سیمان شده وافرایش کرایه درکارنبوده.

  • علی 19 3

    فرمودید تشویقات وتسهیلات بنده با 27 سال تریلی داری و رانندگی برای 50 میلیون وام سند خودروی 5 میلیاردی را قبول ندارن گواهینامه حرفه ای و کارت هوشمند من حتی برای وام هزار تومانی ارزش ندارد اما یک کارمند امضای او میلیاردها تومان ارزش وثیقه و ضمانت دارد این تازه سر سوزنی از این مسائل است من حاضرم در آمد دوماه این 18 چرخ را با نصف حقوق یک کارمند رده پایین عوض کنم وضع جاده ها هم که اصلا مشکل نداره تورو خدا چند دست انداز درست کنید ما خوابمان نبره توی این جاده‌ها واقعا باید به حال ما گریست اگر چشم. بینایی باشه

  • حسین کرمی 10 0

    با سلام .خداوکیلی در مورد حمل و نقل نظارتی وجود ندارد باربری که بار می‌دهد مثلا ۶ میلیون ۲۵۰۰کمیسیون می‌گیرد چرا آخه کسی جواب گو نیست .کرایه الان که میدن مال ۵ سال پیشه .لاستیک وقطعات مصرفی ۵ سال پیش چقد بود الان چقدر شده خواهشن رسیدگی کنید ...

  • محسن 4 2

    سلام.بنده چندسالی هست راننده ام.برای این موضوع راه حل کارسازی دارم.حتی نیازبه افزایش کرایه هم نیست.

  • حمید 9 0

    سلام راننده کامیون هستم مشکل گازوئیل داریم باربری ها درصد بیشتری میگیرند مجبور هستیم چون بار بهمون بدن پرداخت کنیم وضع کرایه ها پایین است لوازم یدکی لاستیک گرونتر کرایه ها سالی یک بار درصد کمی بالا میشه .ولی قطعات و لاستیک ساعت شماری گرون میشه یعنی خلاصه بگم از کارکرد ماشین 2دانگ می‌ره تو جیب باربری ها 2دانگ دیگه می‌ره واسه استعلاک تو بانک بذاری سرمایه صافی از کل کارکرد بیشتر میده فقط چون بانک گذاشتن روز به روز ارزش پول میاد پایین

  • چغندر 11 1

    باسلام‌ هرجای‌ قانون‌اساسی‌ و کشور‌ ایران‌ کوچکترین‌ خدمت‌ و ارزشی‌ برای‌من‌ راننده‌ جاده‌ کوه‌ دشت‌ و‌ بیابون‌ و برف‌ و بوران‌ و گرما‌ و....تعریف‌ شده‌ خواهشن‌ به‌ من‌ راننده‌ نشان‌ بدید‌ . ما‌ رها شده‌ هستیم

  • محمد 7 2

    برای مسافرکش های شهری هم به همین صورت است یه پژو پانصد میلیون بزاری بانک ماهی دوازده میلیون و پانصد بهت سود میده ، خودتم دم در یه رستوران وایسی بفرما بزنی ماهی هفت هشت میلیون با صبحانه ناهار شام و انعام بهت میدن ماشینتم فرسوده نمیشه صبح تا شب هم تو تعمییرگاه نیستی کلا کار با وسیله نقلیه تو ایران اشتباهه ، رسماً شدیم شرکت واحد

  • ناشناس 3 9

    صاجب ماشین خوبه درامدش ولی راننده یا همون شوفر نع

    • ناشناس 5 1

      اگه صلاح میدونی وقتی ماشين تحويل میگیرید برید محضر 3 دانگ ماشین را بنام کنند
      مرد حسابی 20 تا 25 درصد از درآمد ماشين میره تو جیب جنابعالی اونم با هیچ سرمایه گذاری

  • ناشناس 3 0

    اینایی که اینجا نظر میدن فقط وفقط خودشون مقصرن یعنی کل راننده ها .

  • علب 7 1

    برج ۳ سال ۱۴۰ض بای تریلی اصفهان می‌رفتیم تهران ۶۵۰۰ لاستیک بارز بوده جفتی ۱۱ میلیون
    الان برج ۲ سال ۱۴۰۲ میرسم ۶۵۰۰ لاستیک بارز شده ۲۶ میلیون تازه این ی قلم از لوازممون هستش
    به هر کی بگی ۲ ساعت می‌ره فکر

  • ناشناس 8 0

    امان‌ از‌ دست‌ این‌ باربریا‌ بدبختیش‌ برا‌ ماشیندار‌ سودش‌ برا‌ باربری

  • ناشناس 5 0

    بنده سال ۵۸ گوهینامه پایه یکم گرفتم هرچند چندسالی بودباپایه دو باکامیونه های سنگین آتش نشانی رانندگی کردام وقبل انقلاب وبعد خدمات چشم گیری انجام دادم وتاکنون یاد ندارم حتی یگ ساعت از کامیون سنگین استفاده شخصی کرده باشم فقط خدمت به کشوار ومردوم ولی دولت خدمات بنده را جبران نکرد آنهم شبانه روزی بدور از خانواده ونتوانستم بعنوان یگ مرد خانواده شاهد غم وشادی انها باشم

  • علی 0 0

    کدام شغل غیر از این است

  • مریم نوروزی 4 1

    فقط میتونم بگم خیر نبینین با این مملکت داریتون

  • حسین 2 0

    بسیار عوض رانندگان بحرانی است به گدایی افتادند

  • شهروند 1 1

    یه بار در ماه بار بزنند بین اروپا واسه هفت جوشان کافیه...چند برابر مهندس و دکتر درآمد ذارن.در آمد دلاری

  • شهروند 1 6

    یه بار در ماه بار بزنند بزنن اروپا واسه هفت جدشون کافیه...چند برابر مهندس و دکتر درآمد ذارن.در آمد دلاری.گازوییل تحویلی هم ریالی و مفت

  • فریدون 2 0

    رانندگی یک شغل پر استرس هس
    همیشه دغدغه رساندن بار نبود گازوئیل بالا رفتن هزینه ها و نبود درآمد کافی هستی