| کد خبر: 250670 |

◄ تاجران؛ برنده اصلی تخصیص گازوئیل یارانه ای به ناوگان حمل بار جاده ای

ارانه ای که برای سوخت ناوگان حمل بار جاده ای اختصاص یافته است بیشتر از آنکه کمکی به معیشت سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل (کامیونداران) و بهبود وضعیت محیط زیست کشور باشد، به ابزاری برای کمک به تاجران و سرمایه داران بزرگ جهت حمل ارزان محموله های آنها تبدیل شده است.

تین نیوز

برخی رانندگان و کامیونداران معتقدند یارانه ای که برای  سوخت ناوگان حمل بار جاده ای اختصاص یافته   است بیشتر از آنکه کمکی به معیشت سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل (کامیونداران) و بهبود وضعیت محیط زیست کشور باشد، به ابزاری برای کمک به تاجران و سرمایه داران بزرگ جهت حمل ارزان محموله های آنها تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز ، به اعتقاد رانندگان و کامیونداران،  دولت به جای آن که  قدرت حمل و نقل را از طریق  یارانه ها از جمله تخصیص یارانه سوخت در بحث نوسازی ناوگان باری و ترمیم‌ زیرساخت ها در حمل و نقل   استحکام ببخشد، بیشتر به فکر ارائه حمل و نقل ارزان به تجار و سرمایه داران کلان است.

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای همچنین بر این باورند؛ این اقدامات دولت به قیمت نابودی درصد زیادی از سرمایه گذاران این حوزه که همان رانندگان خود مالک هستند تمام شده است.

بیشتر بخوانید:

پیش از این نیز برخی رانندگان و کامیونداران مدعی شده بودند کامیون های شرکتی و دولتی به ابزاری برای قاچاق سوخت تبدیل شده اند.

به گزارش تین نیوز ، آذر ماه امسال شماری از  رانندگان در شبکه های اجتماعی عنوان کردند در صف های گازوئیل آزاد  تعداد زیادی  کامیون های شرکتی مشاهده می شوند در حالی که شرکت های دولتی و بزرگ مقیاس دارای امکان صدور بارنامه به هر مقدار هستند. 

آنان با طرح این پرسش که آیا شرکت های دولتی نمی توانند صدور بارنامه خود را با میزان حمل و مصرف کامیون های خود هماهنگ کنند؟، افزودند: این شرکت ها دارای تشکیلات صدور بارنامه کشوری هستند. پس کامیون های این شرکت ها در صف گازوئیل آزاد چه می کنند؟

آنان همچنین مدعی شدند برخی رانندگان شرکتی از گازوئیل کارت اصلی کامیون (که تحت کنترل است) برای حمل بار استفاده می کنند اما از باک های کامیون هم برای خرید گازوئیل به هر قیمت و فروش آن در بنادر سود می برند.

این رانندگان به عنوان راهکار رفع این مشکل، عدم تحویل گازوئیل آزاد به کامیون های شرکتی و دولتی را خواستار شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    توزیع گازوییل بصورت یارانه ایی یک واقعیت مسلم ناشی از شرایط مملکته ,, و این بی انصافی محضه که بگیم فقط تاجران دارند سودش رو میبرند .
    گازوییل یارانه ایی به نفع همه ماست ,,, تاجر , بقال , کشاورز , راننده , کارمند , مدیر عامل , کارخانه دار , باغدار , مزرعه دار , گله دار , سهامدار ........ اینکه انگشت اتهام رو به سمت خاصی نشانه ببریم , که فقط این داره استفاده اش رو میبره , به هیچ عنوان شایسته و صحیح نیست . ضمنا هدف قرار دادن تاجر یا قشر فوقانی هرم اجتماع , بیشتر نمایانگر نوعی نگاه چپگرایانه هست . اساسی ترین مقوله در سهمیه بندی گازوییل اینه که هر ناوگان به اندازه پیمایش و کارکرد واقعی بر مبنای بارنامه یا باربرگ سوخت دریافت کنه و تحت هیچ شرایطی و هیچ کجا دچار کمبود سهمیه و سوخت نشه .... تاجر بخواد محموله جابجا کنه موظفه بارنامه تهیه کنه , کشاورز همچنین ... کارگر همچنین , بقیه همچنین ... یعنی ارایه سوخت , فقط بر مبنای پیمایش . سود حاصل از این داستان هم به جیب همه آحاد ملت میره .