| کد خبر: 248154 |

◄ هواپیمای ایرباس 32 ساله برای پرواز به کدام شرکت هواپیمایی می رود؟

این هواپیما نه به عنوان انبار قطعه، بلکه قرار است در یکی از شرکت های هواپیمایی کشور به عنوان ناوگان فعال به کار گرفته شود.

تین نیوز

در حالی که هفته گذشته خبری مبنی بر ورود یک هواپیمای ایرباس A320  با سن 32 سال به کشور منتشر و عنوان شد قرار است از هواپیما به عنوان انبار قطعه استفاده شود، اکنون خبر می رسد این هواپیما نه به عنوان انبار قطعه، بلکه قرار است در یکی از شرکت های هواپیمایی کشور به عنوان ناوگان فعال به کار گرفته شود.

به گزارش تین نیوز، آنچنان که رسانه هوانوردی کشور عنوان کرده بود این هواپیما شامگاه 28 مهر با رجیستر C5-SUA و از مبدا استانبول وارد فرودگاه مهرآباد شده و بر اساس آنچه عنوان شده، تا اکتبر 2020، بیش از 29 سال از عمر پروازی این هواپیمای حدودا 32 ساله، در کشور کانادا طی شده و در دو سال اخیر در فرودگاه‌ های مختلفی زمینگیر بوده است.

پس از انتشار این خبر برخی کارشناسان هوانوردی از شنیده هایی خبر دادند که تایید می کرد قرار است از موتور و قطعات این ایرباس در جهت راه‌ اندازی مجدد یکی از هواپیماهای اخیرا زمینگیر شده کشور استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

اما اندک زمانی بعد کارشناسان و فعالان بخش هوانوردی دیگر عنوان کردند که شنیده شده، این هواپیما نه تنها قرار نیست انبار قطعه شود بلکه بعد از 32 سال و پس از تعمیرات جزئی قرار است جهت خدمت رسانی به مردم ایران به ناوگان یکی از شرکت های هواپیمایی اضافه شود.

فعالان بخش هوانوردی در شبکه های اجتماعی همچنین از شایعاتی خبر داده اند که حکایت از استفاده از این هواپیمای 32 ساله در ناوگان شرکت هواپیمایی کیش ایر دارد.

این کارشناسان همچنان به نقل از رسانه طیاره عنوان کرده اند که هواپیمای مورد نظر به مدت 2 سال در چند فرودگاه زمینگیر بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.