| کد خبر: 246801 |

◄ پرده برداری از چپاول و غارت جیب مردم توسط شرکت های هواپیمایی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از چگونگی چپاول جیب مردم توسط شرکت های هواپیمایی پرده برداشت.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از چگونگی چپاول جیب مردم توسط شرکت های هواپیمایی  پرده برداشت.

به گزارش تین نیوز، حرمت الله رفیعی در گفت و گو با نود اقتصادی در شرح نحوه فعالیت شرکت های هواپیمایی کشور عنوان کرد: ایرلاین ها ابتدا به ساکن با دریافت وام های کلان دست در جیب مردم کرده و با این وام هواپیماهای فرسوده و از رده خارج وارد می کنند.

او افزود: وام هایی که با تسهیلات ویژه به ایرلاین ها پرداخت می شود متعلق به مردم  و دست کردن در جیب مردم است و اگر مردم بخواهند وام دریافت کنند با این شرایط وامی به آنها پرداخت نمی شود.

این مقام صنفی گفت: در مرحله بعد، چون هواپیماها فرسوده است، ایرلاین ها مجددا برای تعمیرات و خرید قطعات، وام گرفته و بار دیگر در جیب مردم دست می برند.

او تاکید کرد: شرکت های هواپیمایی برای بار سوم با زیاده خواهی های خود در جیب مردم دست می برند و بلیت را به قیمت های گران به مردم تحویل می دهند.

رفیعی اظهار کرد: در دنیا ساعت نفر پرواز را محاسبه می کنند و به ازای هر ساعت نفر پرواز 20 ، 25 تا 30 دلار هزینه می گیرند اما در ایران بین 60، 80 تا 100 دلار در مسیرهای مختلف از مردم دریافت  و در حق مردم جفا می شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات خدمات مسافرتی گفت: این بدان معنی است که برای هر ساعت نفر پرواز حداکثر باید 30 دلار هزینه دریافت شود اما در ایران برای هر نفر با وجود فرسوده بودن هواپیما ها بیش از 60 دلار گرفته می شود.

وی اخذ هزینه 60 دلاری در کشورهای توسعه یافته را مربوط به هواپیماهایی ذکر کرد که مثال معادل خودرویی آن بنز و اخذ هزینه 60 دلاری در ایران را مربوط به هواپیمایی دانست که معادل خودرویی آن ژیان است.

این مقام صنفی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر این که در شرایط تحریم نمی توان هواپیمای نو خریداری کرد، تاکید کرد: چرا صنعتی که زیانده است اینقدر متقاضی دارد؟ همه ایرلاین های ایرانی در همین شرایط تحریم متولد شده اند و دارند جیب مردم را چپاول و غارت می کنند.

رفیعی بیان کرد: بانک مرکزی و دستگاه نظارتی گزارش بدهند چه میزان ارز دولتی و 4200 تومانی در اختیار برخی متقاضیان ایرلاین داری قرار گرفت که بروند و هواپیمای نو وارد کنند و این ارزها کجا رفته و برای چه منظوری ارز دولتی و نیمایی به آنها داده شده است؟

او افزود: هنوز و در همین شرایط موجود، سود حاصله یک ایرلاین بیش از 50 درصد است، کدام شغل است که سود حاصله اش بیش از 50 درصد باشد؟

فیلم اظهارات حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات خدمات مسافرتی را ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    درهمه بخش های اقتصادی همین وضع حاکم است.