| کد خبر: 246472 |

◄ درخواست تعویق اجرای بخشنامه جدید ثبت ساعت رانندگان سواری کرایه

مدیرعامل و دبیر کانون کارفرمایی سواری کرایه بین شهری کشور در نامه ای به رئیس پلیس راه کشور تقاضا کردند دستور تعویق بخشنامه «الزام ثبت ساعت رانندگان سواری کرایه در تمام پاسگاه های پلیس راه»، تا برگزاری یک جلسه در این مورد با حضور مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی، به تعویق بیفتد.

تین نیوز

مدیرعامل و دبیر کانون کارفرمایی سواری کرایه بین شهری کشور در نامه ای به رئیس پلیس راه کشور تقاضا کردند دستور تعویق بخشنامه «الزام ثبت ساعت رانندگان سواری کرایه در تمام پاسگاه های پلیس راه»، تا برگزاری یک جلسه در این مورد با حضور مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی،  به تعویق بیفتد.

به گزارش تین نیوز متن این نامه به شرح زیر است:

«ریاست محترم پلیس راه راهور فراجا

با سلام

احتراما بازگشت به نامه شماره ... مورخ 05/06/1401 در خصوص الزام ثبت ساعت سواری های کرایه بین شهری در تمامی پاسگاهای پلیس راه مراتب یه شرح ذیل به استحضار می رساند:

1- با عنایت به اینکه تصویب ثبت ساعت خودروهای سواری کرایه در یک نشست هم اندیشی و در حضور مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی و همچنین ریاست وقت پلیس راه و کارشنان محترم پلیس راه صورت گرفته و این موضوع مهم پس از بررسی همه جانبه به تصویب رسیده بود انتظار می رفت برای لغو آن جلسه ای با حضور ذینفعان برگزار و آسیب های این طرح بررسی و پس از آن ابلاغ می گردید.

2- در نامه فوق الذکر به افزایش سه درصدی تصادفات ناوگان اشاره شده و این در حالی است که در دو سال گذشته آمار تصادفات و صدمات جانی و مالی در بخش سواری کرایه کاهش و حتی زیر یک درصد بوده است.

3- در نامه صدرالذکر به تخلفات برخی رانندگان اشاره شد که برخورد با هرگونه تخلف و حرکات مخاطره آمیز مورد تایید رانندگان و مدیران شرکت ها است و تعداد این افراد در مقایسه با رانندگان فعال و با انضباط خیلی اندک و قابل قیاس نیست و بهتر است در این خصوص آمار دقیق ارائه نمایند.

بیشتر بخوانید:

4- با توجه به اینکه بیشتر از دو و حتی سه برابر رانندگان فعال سواری کرایه، رانندگان با خودرو شخصی و حتی اخیرا به نام شرکت های اینترنتی در امر جابه جایی مسافران بین شهری فعالیت دارند که هیچ گونه نظارتی در قبل از سفر یا حین و بعد سفر برخودروها و رانندگان آنان وجود ندارد و همیشه در اطراف پایانه های سراسر کشور بدون هیچ ضابطه و نظارتی به جابجایی مسافران بین شهری می پردازند و این موضوع نگرانی های زیادی در بخش سواری کرایه ایجاد و اخیرا هم ریاست محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طی نامه شماره ...  مورخ  23/05/1401 این موضوع را منعکس نموده است، با این تصمیم، این اندک رانندگان فعال و مسافران نیز جذب تاکسی های اینترنتی و شخصی خواهند شد که هیچ نظارت و کنترلی نه بر خودروها و نه  بر رانندگان شان نیست.

علیهذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به تعویق بخشنامه صدرالذکر اقدام تا در یک جلسه با حضور مدیران سازمان راهداری و تشکل های صنفی تصمیم لازم اتخاذ گردد.  

 

              رضا بهشتی                                                                         رحمت اله حاجی محمد علی

 دبیر کانون کارفرمایی سواری کرایه بین شهری                                             مدیر عامل

رونوشت : 

جناب آقای مهندس شهرکی معاون محترم حمل ونقل جهت استحضار و صدور دستورات لازم

جناب آقای باقر جوان مدیر کل محترم دفتر مسافر جهت استحضار»

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی صالحی 2 0

    با سلام
    جای تشکر و قدر دانی برای این حرکت میباشد.
    سپاسگزاریم

  • محسن زنگنه نژاد 0 0

    سالهاست که خودرو ون فولکس واگن ده نفره من با پلاک عمومی فرسوده شده و از ناوگان حمل و نقل بین شهری خارج شدم ، بیمه من بدلیل عدم دریافت صورتحساب بسته شده ، سالهاست در انتظار نوسازی ناوگان ون کرایه بین شهری هستم . داخل شهر و سرویس مدرسه و شرکتها کار میکنم با همین ماشین فرسوده ، بعد یههوی صدها دستگاه ون صفر کیلومتر از طرف ایران خودرو دیزل و با دستور وزارت کشور بدون پلاک به مرزها گسیل میشوند که از پارکینگ های احتکار ایران خودزو دیزل خارج شدند ، چرا ماشین ما را تبدیل به احسن نمیکنید ؟ سالهاست که بیکار و نیمه بیکار شدیم بیمه ما مسکوت شده سن ما داره بالا میره ، ماشین فرسوده ما خرج روی دستملن گذاشته ۲۸ سالش شده ، تو را به خدا حرف ما را به گوش مسئولین برسانید شاید ماشین ما را عوض کنند تا بتوانیم در جاده ها خدمت کنیم نه اینگه یههوی صدها دستگاه ون نو آب بندی نشده را بدون پلاگ بفرستید مرزها برای انتقال زوار ،کرمانشاه محسن زنگنه مالک ون ده نفره فولکس واگن پلاک عمومی جاده ای