| کد خبر: 245004 |

◄ ادامه تخریب جاده ها با تفسیر رای دستگاه های دولتی در مورد تناژ و اضافه بار

اگر پلیس و سازمان راهداری هر کدام تفسیری را در خصوص تناژ و اضافه بار داشته باشند، اجرای چنین طرحی فقط وقت کشی و تبلیغاتی بیش نخواهد بود.

تین نیوز

به دنبال اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار به صورت همزمان و سراسری با همکاری مشترک پلیس راه و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، برخی رانندگان کامیون عنوان کردند به دلیل ناهماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  و پلیس راه، نتایج مطلوبی از اجرای چنین طرح هایی کسب نمی شود.

به گزارش تین نیوز، برخی رانندگان پس از اعلام اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار  با همکاری مشترک پلیس راه و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از 11 تا 18 تیر به مدت یک هفته،  از ناهماهنگی موجود بین پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده در این زمینه خبر دادند.

بر اساس آنچه رانندگان در شبکه های اجتماهی بیان کردند: اگرچه کنترل اضافه بار ناوگان عمومی به طور مداوم توسط پلیس راه انجام می شود ولی متاسفانه ناوگانی که به جهت اضافه بار توقیف و به ادارات راهداری معرفی می شود با تفسیر به رای برخی مدیران در خصوص بارگیرها و محورکشی ناوگان و مبالغ غیر بازدارنده جریمه به حساب سازمان، مواجه می شود و همین امر از ترس راننده کاسته و دوباره در سفرهای بعدی نسبت به حمل اضافه بار اقدام می کند.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی

به اعتقاد آنان، اگر این اقدام موجب هماهنگی و اقدام‌ قاطع پلیس و ادارات راهداری شهرها و استانها شده و با متخلفان به طور قاطع بخورد شود، کاملا نتیجه بخش خواهد بود ولی اگر پلیس و سازمان راهداری هر کدام تفسیری را در خصوص تناژ و اضافه بار داشته باشند، اجرای چنین طرحی فقط وقت کشی و تبلیغاتی بیش نخواهد بود.

برخی دیگر از رانندگان نیز در واکنش به اجرای این طرح خاطرنشان کردند: این گونه طرح ها پاک کردن صورت مسئله است زیرا از قتی سازندگان شریان های حیاتی کشور (جاده ها و پل ها) بر اساس محاسبات کارشناسی مبنای تناژ حمل بار را بر پنج محور 38 تن قرار دادند  ولی برخی مدیران بی اطلاع، این مبنا را ابتدا به 40 تن و در وهله بعد به 44 تن برای منافع  سرمایه داران تغییر دادند،  جاده های کشور رو به نابودی رفت.

وی همچنین این پرسش را مطرح کرد که چرا بارهای نامتعارف 28 و 30 تن در پایانه های دولتی اعلام بار می شود؟

برخی دیگر از رانندگان نیز خواستار تداوم اجرای چنین طرح هایی شده و عنوان کردند: لازم است حداقل 10 روز در ماه نیروهای پلیس راه و سازمان راهداری با هماهنگی یکدیگر اقدامات کنترلی را در جاده های کشور انجام دهند.

به اعتقاد آنان شناسایی رانندگان متخلف در زمینه حمل اضافه بار، بارگیری بدون سند و بارنامه، رانندگی با مدارک دیگران  و کنترل معاینه فنی ناوگان و ... و اعمال قانون افراد متخلف می تواند به جلوگیری از افزایش تخلفات بینجامد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.