◄ ادامه تخریب جاده ها با تفسیر رای دستگاه های دولتی در مورد تناژ و اضافه بار
اگر پلیس و سازمان راهداری هر کدام تفسیری را در خصوص تناژ و اضافه بار داشته باشند، اجرای چنین طرحی فقط وقت کشی و تبلیغاتی بیش نخواهد بود.
به دنبال اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار به صورت همزمان و سراسری با همکاری مشترک پلیس راه و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، برخی رانندگان کامیون عنوان کردند به دلیل ناهماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه، نتایج مطلوبی از اجرای چنین طرح هایی کسب نمی شود.
به گزارش تین نیوز، برخی رانندگان پس از اعلام اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار با همکاری مشترک پلیس راه و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از 11 تا 18 تیر به مدت یک هفته، از ناهماهنگی موجود بین پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده در این زمینه خبر دادند.
بر اساس آنچه رانندگان در شبکه های اجتماهی بیان کردند: اگرچه کنترل اضافه بار ناوگان عمومی به طور مداوم توسط پلیس راه انجام می شود ولی متاسفانه ناوگانی که به جهت اضافه بار توقیف و به ادارات راهداری معرفی می شود با تفسیر به رای برخی مدیران در خصوص بارگیرها و محورکشی ناوگان و مبالغ غیر بازدارنده جریمه به حساب سازمان، مواجه می شود و همین امر از ترس راننده کاسته و دوباره در سفرهای بعدی نسبت به حمل اضافه بار اقدام می کند.
بیشتر بخوانید:
اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی
به اعتقاد آنان، اگر این اقدام موجب هماهنگی و اقدام قاطع پلیس و ادارات راهداری شهرها و استانها شده و با متخلفان به طور قاطع بخورد شود، کاملا نتیجه بخش خواهد بود ولی اگر پلیس و سازمان راهداری هر کدام تفسیری را در خصوص تناژ و اضافه بار داشته باشند، اجرای چنین طرحی فقط وقت کشی و تبلیغاتی بیش نخواهد بود.
برخی دیگر از رانندگان نیز در واکنش به اجرای این طرح خاطرنشان کردند: این گونه طرح ها پاک کردن صورت مسئله است زیرا از قتی سازندگان شریان های حیاتی کشور (جاده ها و پل ها) بر اساس محاسبات کارشناسی مبنای تناژ حمل بار را بر پنج محور 38 تن قرار دادند ولی برخی مدیران بی اطلاع، این مبنا را ابتدا به 40 تن و در وهله بعد به 44 تن برای منافع سرمایه داران تغییر دادند، جاده های کشور رو به نابودی رفت.
وی همچنین این پرسش را مطرح کرد که چرا بارهای نامتعارف 28 و 30 تن در پایانه های دولتی اعلام بار می شود؟
برخی دیگر از رانندگان نیز خواستار تداوم اجرای چنین طرح هایی شده و عنوان کردند: لازم است حداقل 10 روز در ماه نیروهای پلیس راه و سازمان راهداری با هماهنگی یکدیگر اقدامات کنترلی را در جاده های کشور انجام دهند.
به اعتقاد آنان شناسایی رانندگان متخلف در زمینه حمل اضافه بار، بارگیری بدون سند و بارنامه، رانندگی با مدارک دیگران و کنترل معاینه فنی ناوگان و ... و اعمال قانون افراد متخلف می تواند به جلوگیری از افزایش تخلفات بینجامد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.