| کد خبر: 242449 |

◄ تجمع بازنشستگان هما در اعتراض به انتقال صندوق بازنشستگی این شرکت+ فیلم

روز گذشته (سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱)، تعدادی از بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما تجمعی اعتراضی در مقابل این شرکت در تهران برگزار کردند.

تین نیوز

روز گذشته (سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱)، تعدادی از بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما تجمعی اعتراضی در مقابل این شرکت در تهران برگزار کردند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه در شبکه های اجتماعی عنوان شده، اعتراض این افراد مربوط به انتقال صندوق بازنشستگان این شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

به اعتقاد آنان، این انتقال موجب تضییع حق و حقوق بازنشستگان هما می شود چرا که آنان در دوران اشتغال پنج یا 6 درصد بیشتر پرداخت کرده اند تا از مزایای بهتر در دوران بازنشستگی بهره‌مند شوند و اکنون نمی توان با تصمیم دولت صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را به یک صندوق دیگر منتقل کنند.  

به گزارش تین نیوز، بر اساس بند «ز» تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ قرار است صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شود.

متن کامل این بند از قانون بودجه امسال به شرح زیر است:

مؤسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با کلیه وظایف، اختیارات، تعهدات و دارایی‌ها از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق و سایر حقوق ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل می‌گردد.

۱ -اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق کارکنان بازنشسته، مستمری و وظیفه بگیر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در اعتبارات سالیانه صندوق بازنشستگی کشوری پیش بینی و لحاظ می‌گردد.

۲ -شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه دارایی‌ها و پرونده‌های شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران را ظرف سه ماه بعد از ابلاغ این قانون تحویل صندوق بازنشستگی کشوری نماید.

 

فیلم پیوست که از این تجمع در شبکه های اجتماعی منتشر شده را ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این کار دولت صد در صد کار درستی بوده همائیان تنها بازنشستگانی هستند که در نبود نظارت کافی، رویه های من در آوردی زیادی را برای خود پایه گزاری کردند مثل بلیط رایگان مادام العمر که اساسا یک نوع دست درازی مستقیم به کیسه بیت المال بود.
    دولت باید به این فساد آشکار در کشور خاتمه میداد که داد.

    • ناشناس 0 0

      شما اگر سواد وشعور داشتی باید میفهمیدی که این دست درازی نبود کارمندان هما تحصیل کرده وفنی بودند در زمان شاه نخبه ها را جذب میکردندمثل حالا نبود که نخبه ها جذب خارج بشوند برای همین برای جذب آن ها همه ادارات حساس امتیازاتی ارائه می‌کردند الان میتوانی ببینی که باز نشستگان هما هیچکدام ثروتمند نیستند اگر راست می‌گویی برو فیش حقوق دولتیان امروز را در بیاور وبا قدیم مقایسه کن تا بفهمی وامتیازاتی که می‌گیرند سواد وکاردانی آن ها را هم بسنج

  • ناشناس 0 0

    کسی که در بدو امر جوانی خود را به هما شپرده وخدمت کرده با عنایت به این وضعیت وارد شده و خدمت کرده چه این امتیازات را برای هر اداره ای قاعل بودند کارمند های بانک وام ارزان می‌گرفتند وسریع خانه دار می‌شدند اتوبوسرانی برای همکارانش بلیط مجانی صادر می‌کرد واین هم امتیاز هما بود ولی در طول انقلاب کم کم این امتیازات برداشته شد واین نقض حقوق باز نشستگان است در طول زمان هما را هم به ویرانه ای تبدیل کردند بزرگترین شرکت هوایی خاورمیانه نه هواپیمای قابلی دارد و به اگثر شهر های دنیا پرواز ندارد