| کد خبر: 242121 |

◄ شیارهای غیر استاندارد جاده موجب تصادف و قطع پای راننده کامیون شد

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای عمومی از وجود نارضایتی نسبت به وضعیت جاده های کشور خبر داد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای عمومی از وجود نارضایتی نسبت به وضعیت جاده های کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی گفت: در حالی که اغلب جاده‌ ها پر از دست انداز است، اگر جایی هم سالم مانده، با ایجاد سرعت کاه و حفر شیارهای جاده ای و اسکرید در امان نمانده است.

نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور با بیان این که  پاسخ  مسئولان در انتقاد از خرابی جاده ها، نبود اعتبارات است، افزود: موضوع مهم این است که چرا وقتی اعتباراتی هم به این امر تخصیص می یابد، درست هزینه نمی شود.

مختار داودی اظهار کرد: هر جاده که روکش می شود به یک سال نکشیده باز شرایط جاده مثل قبل است چون در انتخاب پیمانکار به کیفیت توجه نمی شود.

بیشتر بخوانید:

این راننده اتوبوس با تاکید بر این که ناظر باید پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: پیمانکار به محض این که پایان کار گرفت دیگر پاسخگو نیست و ما رانندگان ناوگان جاده ای باید تاوان این عدم نظارت را بدهیم.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: یکی از موارد نارضایتی رانندگان و مالکان اتوبوس و کامیون، حفر شیارهای عرضی جاده است ما مخالف اسکرید جاده ای نیستیم، به شرطی که استاندارد باشد.

این فعال صنفی افزود: خط کشی های برجسته یا حفاری شده در دو سمت جاده به صورت طولی که با تماس لاستیک با این اسکریدها لرزش اتاق و همچنین صدا ایجاد می شود تا خودرو از جاده منحرف نشود از لحاظ ایمنی و ترافیک بسیار مفید بوده و هوشیاری راننده را بالا می برد و عامل جلوگیری ازخواب های لحظه ای است.

داوودی تاکید کرد: ولی اعتراض رانندگان سنگین به شیارهای عرضی است که در اتوبان ها به طور غیر استاندارد حفر شده و گاهی عمق آن ۵۰ میلیمتر و عرض آن بیش از 100 میلیمتر است.

او بیان کرد: در حالی که طبق استاندارد، عمق این شیارهای عرضی باید ۳۲ میلیمتر و عرض آن ۴۰ میلیمتر  باشد که تولید صدا کند و ۱۳ میلیمتر لاستیک در حفره قرار گیرد که در ماشین های سواری نامحسوس  بوده ولی در خودروهای سنگین عذاب آور هست.

وی اظهار کرد: این شیارهای غیر استاندارد در جاده ها موجب می شود شیشه های دو جداره اتوبوس ها در اثر لرزش، هوا بگیرد که هزینه تعویض هر عدد از آنها، دو میلیون تومان است ضمن این که گاهی مسافرانی که در خواب هستند بر اثر این تکان ها، سراسیمه از خواب می پرند و وحشت زده می شوند.

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی گفت: بخش مهم دیگر این مشکل،  گرفتن خواب و استراحت از راننده است، در اتوبوس ها چون خوابگاه و محل استراحت در قسمت جعبه قرار دارد، حتی اگر راننده در خواب عمیق هم باشد در اثر این شوک از خواب می پرد و خواب زده می شود.

داودی افزود: به دلیل ضرر و زیانی که این شیارها به جلوبندی وارد کرده و موجب شکستن رینگ چرخ می شود رانندگان قبل از رسیدن به این‌ اسکریدها توقف می کنند که این نیز خود بارها موجب تصادفات جاده ای شده است ‌که نمونه آن چند ما پیش بود که کاهش سرعت و توقف اتوبوس باعث برخورد کامیون به اتوبوس گردید و متاسفانه پای راننده کامیون در این حادثه قطع شد.

تصادف
تصویر تصادف منجر به معلولیت راننده کامیون
تصادف 1
تصویر تصادف منجر به معلولیت راننده کامیون
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن معصومی 1 0

    باتشکر ولی افسوس کو گوش شنوا وچشم بینا