| کد خبر: 239116 |

◄ فیلمی از حادثه خروج هواپیمای کاسپین از باند فرودگاه اصفهان

پرواز مورد نظر با هدایت افسر اول پرواز (خلبان دوم یا کمک خلبان)، در ساعت ۱۷:۰۷دقیقه بر روی باند ۲۵ راست فرود آمده و دچار سانحه شده است.

تین نیوز

عصر روز چهارشنبه 15 دی ماه، پرواز ۷۳۷ کاسپین مشهد به اصفهان در حال نشستن در فرودگاه اصفهان به علت نقص در چرخ هواپیما از باند خارج شد.

به گزارش تین نیوز، در گزارش اولیه سازمان هواپیمایی کشوری در مورد این حادثه آمده است:

هواپیما درساعت ۱۶:۴۸ دقیقه در فاصله ۱۵ مایلی موقعیت LABOT با واحد رادار تقرب فرودگاه اصفهان تماس گرفته و توسط کنترلر مرکز تقرب پرواز از طریق مسیر ورودی LABOT ۱N مجاز برای انجام طرح ILS برای باند ۲۵ راست فرودگاه اصفهان شده است.

در ساعت ۱۶:۵۶ دقیقه و در فاصله ۳۵ مایلی فرودگاه اصفهان، خلبان پرواز درخواست انجام طرح تقرب بصری (Visual APP) کرده که که کنترلر با آن موافقت کرده است. در ادامه پرواز مورد نظر با هدایت افسر اول پرواز (خلبان دوم یا کمک خلبان)، در ساعت ۱۷:۰۷دقیقه بر روی باند ۲۵ راست فرود آمده و دچار سانحه شده است.

بر اساس این گزارش، پس از تماس چرخ‌ها با سطح آسفالت باند فرودگاه، ناگهان ارابه فرود سمت چپ هواپیما دچار نقص و لرزش نامتعارف شده و بر اثر آن ارابه فرود سمت چپ جمع شده و موتور شماره یک به سطح باند برخورد کرده است. این مسئله باعث مشاهده جرقه از محفظه بیرونی موتور شده و از این زمان خلبان کنترل هواپیما را به عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید:

چگونه جرات می کنیم به عملیات پروازی ادامه دهیم؟

سپس کنترلر ضمن فعال کردن هشدار آتش نشانی، موضوع را به اطلاع خلبان رسانده و خلبان ضمن تایید موضوع اشاره به جمع شدن ارابه فرود کرده است. اظهارات خلبان نشان می‌دهد که وی با گرفتن ترمز سمت راست سعی در جلوگیری از خروج هواپیما از باند داشته که در کنترل موضوع موفق شده، چراکه انحراف هواپیما به سمت چپ ادامه نیافته و هواپیما به سمت راست و داخل باند متمایل شده و قبل از لبه خروجی کنار باند در روبروی TWY D متوقف می‌شود.

پس از آن خلبان پرواز به مهمانداران دستور تخلیه اضطراری داده و مهمانداران ضمن بازکردن درهای خروجی جلو و عقب در دو طرف هواپیما نسبت به تخلیه مسافران اقدام کرده‌ اند.

فیلم پیوست مربوط به این حادثه است:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.