| کد خبر: 238823 |

◄ ابهامات مصوبه افزایش عوارض جابجایی کالا 24 ساعت قبل از اجرا

تا کنون نه کانون ها و نه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولیان حقوقی این صنف، اطلاعاتی از تصمیمات و نحوه اجرای آن برای چند صد هزار شخصیت حقیقی ذینفع که ارکان اصلی حمل و نقل را تشکیل می دهند، ارائه نداده اند.

تین نیوز

یک راننده کامیوندار با توجه به ابلاغ اجرای مصوبه شورای اقتصاد در خصوص افزایش عوارض جابجایی کالا از 12 دی ماه 1400 گفت: تا کنون نه کانون ها و نه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولیان حقوقی این صنف، اطلاعاتی از تصمیمات و  نحوه اجرای آن برای چند صد هزار شخصیت حقیقی ذینفع که ارکان اصلی حمل و نقل را تشکیل می دهند، ارائه نداده اند.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند افزود: گرچه آیین نامه اجرایی تن کیلومتر (موضوع نامه ۹۹.۰۴.۱۴) نحوه محاسبه و اعمال مخارج مازاد بر خالص دریافتی رانندگان را تشریح نموده و علی الاصول نباید دغدغه ای متوجه کامیونداران و رانندگان کشور باشد، اما به علت عدم رعایت مفاد این آیین نامه طی سه سال اخیر از طرف اغلب شرکت های حمل و نقل و کاهلی سازمان در ملزم کردن شرکت‌ ها به تمکین از قانون، بیم آن می‌ رود این افزایش عوارض جابجایی جدید نیز از ته مانده جیب کامیونداران برود و عملاً کامیوندار را به ورطه نابودی کامل کشاند.

بیشتر بخوانید:

ابلاغ شیوه نامه اجرای مصوبه افزایش عوارض جاده ای جابجایی کالا

وی با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: از طرفی با توجه به گذشت هشت ماه تمام از آخرین بروزرسانی تن کیلومتر در کشوری که طبق اعلام مرکز آمار نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۴۰۰ برای خانوارها ۴۳.۴ درصد بوده (البته این آمار نشان از میانگین هزینه های یک ساله منتهی به آذر خانوار است نه تورم ۱۰۰ درصدی هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان) انتظار بروزرسانی نرخ شاخص از اولین مطالبات کامیونداران و رانندگان کشور است.

او ادامه داد: انتظار است این بروزرسانی همزمان با افزایش عوارض جابجایی به طور همزمان انجام گیرد که بعداً صاحبان کالا با عملیات رسانه ای (به اسم افزایش چند باره کرایه های حمل) افکار عمومی و ارکان حاکمیتی را در برابر حقوق رانندگان بسیج نکنند.

خیرمند بیان کرد: مقتضی است در این ساعات باقیمانده در راستای تنویر افکار رانندگان و کامیونداران در خصوص نحوه اجرای این مصوبه و همچنین موضوع بروزرسانی تن کیلومتر، اطلاع رسانی کامل انجام گیرد و حقوق رانندگان و تکالیف شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا به صورت صریح، تشریح گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.