| کد خبر: 238582 |

◄ صرفه جویی قابل توجه مصرف سوخت با تکمیل خطوط ریلی ترانزیتی و باری

با اتصال راه آهن رشت به انزلی بستر برای انتقال تا 50 میلیون تن بار روی راه آهن جنوب به شمال فراهم خواهد شد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است قابلیت انتقال 50 میلیون تن بار بر روی خط آهن شمال جنوب وجود دارد و گلوگاه این تحول بزرگ اتصال بندر انزلی به خط آهن رشت است.

به گزارش تین نیوز، حسین میرافضلی به خبرنگار ما گفت: با اتصال راه آهن رشت به انزلی بستر برای انتقال تا 50 میلیون تن بار روی راه آهن جنوب به شمال فراهم خواهد شد.

وی افزود: خط آهن رشت انزلی 40 کیلومتر است اما راه اندازی آن نقش بسیار مهمی در توسعه ترانزیت بار در محور جنوب به شمال دارد.

از همین نویسنده:

راهکار جهش در حمل بار ریلی در سال جهش تولید

وی با تاکید بر این که سود راه آهن در انتقال بار است و حمل و نقل مسافر سود قابل ملاحظه ای برای شرکت راه آهن ندارد، بیان کرد: شرکت راه آهن از هر بارنامه حدود 55 درصد آن را بابت حق بهره برداری از شبکه دریافت می کند و حدود 25 درصد بارنامه هم سهم بخش لکوموتیوها می باشد و سهم واگن ها حدود 20 درصد می باشد.

امیرفضلی ادامه داد: چنانچه با اتصال بندر انزلی به خط آهن رشت میزان جابجایی بار بین مسیر انزلی به بندرعباس تنها 5 میلیون تن در سال افزایش یابد، درآمد حاصله برای شرکت راه آهن حدود 1800 میلیارد تومان در سال خواهد بود.

او افزود: چنانچه با اتصال خط آهن رشت به بندر انزلی و راه آهن کرمانشاه و خط آهن عراق و اجرای سایر خصوط ریلی ترانزیتی بتوانیم 30 میلیون تن به حجم جابجایی بار توسط خطوط ریلی اضافه کنیم به مفهوم کسب بیش از 10 هزار ملیارد تومان درآمد برای شرکت راه آهن خواهد گردید.

وی عنوان کرد: با این درآمد می توان ظرف مدت پنج سال تحول بزرگی در توسعه زیرساخت های ریلی کشور ایجاد نمود.

میرافضلی بیان کرد: بر این اساس لازم است شرکت راه آهن روی تکمیل هر چه سریعتر خطوط ریلی ترانزیتی و باری در حال اجرا تمرکز نماید تا با بهره برداری هر چه سریعتر این خطوط هم درآمد شرکت راه آهن افزایش چشمگیری یابد و هم صدها میلیون دلار در مصرف گازوئیل صرفه جویی شود و هم اینکه با کاهش بار ترافیک جاده ها از کشته و زخمی شدن هزاران نفر در حوادث جاده ای کاسته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.