| کد خبر: 237455 |

دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران:

◄ هوانوردی ایران نیاز به افرادی عملگرا دارد نه مدیران مصلحت اندیش

دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران، هفت مشکل شرکت فرودگاه و خدمات ناوبری هوایی ایران را برشمرد و این مشکلات را خروجی عملکرد مدیران کنونی دانست و گفت: هوانوردی ایران نیاز به افرادی عملگرا دارد نه مدیران مصلحت اندیش رزومه دار.

تین نیوز

دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران، هفت مشکل شرکت فرودگاه و خدمات ناوبری هوایی ایران را برشمرد و این مشکلات را خروجی عملکرد مدیران کنونی دانست و گفت: هوانوردی ایران نیاز به افرادی عملگرا دارد نه مدیران مصلحت اندیش رزومه دار.

به گزارش تین نیوز، ابوالفضل مطیعی این مشکلات را در یادداشتی که در شبکه های اجتماعی و کانال تلگرامی خود خطاب به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی منتشر و عنوان کرد:  مدتی از جابجایی رئیس جمهور و دولت می‌ گذرد ولی هنوز این تغییرات به سرانجام نرسیده است یعنی مدیران ارشد تغییر نکرده اند.

وی با تاکید بر این که تغییر با جابجایی فرق دارد، افزود: متاسفانه امروز برای انتصاب مدیران به جای بررسی عملکرد مفید آنان، فقط به رزومه نگاه می کنند در صورتی که هر کارمندی با کمی ارتباط می تواند مسئول اداره شود و بعد هم مدیر و مدیر کل و عضو هیئت مدیره و مدیرعامل و این بدان معنی است که با ارتباط و بعد هم مصلحت اندیشی، می‌توان رزومه ای پروپیمان درست کرد.

به گزارش تین نیوز، او ادامه داد: ولی عملکرد چیز دیگری است و هیچ کس بدون تخصص و تلاش نمی تواند برای خود عملکرد بسازد، باید موجب پیشرفت در امورات شد و یا مشکلات را حل نمود تا بشود به آن گفت عملکرد و مهمترین موردی که برای انتصاب مدیر و مسئول باید در نظر گرفته شود همین عملکرد است.

از همین نویسنده:

مطیعی عنوان کرد: با نگاه کمی دقیق به همه بخش های شرکت فرودگاه‌های کشور و با مشاهده ایرادات و مشکلات فراوان که گویا لاینحل می باشند به این نتیجه می‌ رسیم که همه مدیران ارشد کنونی شرکت فرودگاه ها چه مدیران ستادی و مدیران عملیاتی و هیئت مدیره و راهبرها و مدیرعامل، عملکرد مفیدی ندارند و فقط رزومه دارند یعنی جایی رئیس اداره بوده اند و با نگاهی به آینده و مصلحت اندیشانه مدیر شده اند و با همان نگاه مدیرکل و ...، بدون اینکه عملکرد مفیدی داشته باشند و مشکلی را رفع کرده باشند.

وی گفـت: جناب وزیر در شرایط کنونی، هوانوردی ایران نیاز به افرادی عملگرا دارد نه مدیران مصلحت اندیش رزومه دار، برای اینکه بدانید خروجی مدیران کنونی چیست کمی از ایرادات شرکت فرودگاه ها را به شرح زیر می نویسم:

۱_ ظلم چندین ساله فرودگاه‌ ها به ناوبری و (ANSP)

۲_کمبود فراوان نیرو در عملیات که در آینده‌ ای نزدیک باید از مستشاران خارجی استفاده کنیم و به عوض، فراوانی نیرو در ستاد!

۳ _تقسیم بندی اشتباه همین تعداد کم نیرو؛ طوری که در بعضی فرودگاه‌ ها نیرو زیاد و در برخی کم است و در برخی فاجعه. خلاصه می‌گویم فرودگاهی با چند پرواز در روز، هیچ کنترلری ندارد و مأمور گردان است ولی فرودگاهی بدون پرواز چند کنترلر دارد.

 ۴ _تخصیص ناعادلانه بودجه و توجه به فرودگاه از نظر موضوعات عمرانی؛ فرودگاهی با پروازهای زیاد، برجی قدیمی و خراب دارد ولی فرودگاهی بدون پرواز هر چند وقت یک بار برج جدید افتتاح می‌ کند یا فرودگاهی بعد از سال‌ ها هنوز یک پارالل تاکسی وی  ندارد ولی بی جهت برای فرودگاهی باند دوم ساخته می‌شود. اصلا راحت بگویم برجی برای فرودگاه‌ کیش ساخته‌ اند که هنوز کسی وارد آن نشده و مورد استفاده قرار نگرفته ولی فرسوده شده است.

۵_ روش ناعادلانه پرداخت حقوق و دستمزد؛ کسانی که بسیار کار می کنند همانند کسانی که کار نمی کنند حقوق می گیرند.

۶_ هیچ شفافیتی در مجموعه شرکت فرودگاه وجود ندارد.

۷_  سال هاست یک تعاونی مسکن موفق وجود ندارد.

 و مشکلات فراوان راهبردی و عملیاتی و فرودگاهی و ...

مطیعی تاکید کرد: با این همه مشکلات که در همه زمینه‌ ها و معاونت‌ های گوناگون در شرکت فرودگاه وجود دارد آیا رزومه این افراد فقط تصاحب چندین ساله صندلی های گوناگون نیست؟! آیا نباید چاره‌ای اندیشید و فکری کرد؟ آیا نباید دنبال عملکرد افراد رفت؟  

وی با بیان این که لازم است از افراد رزومه دار دست برداشته و  به عملکردها  پرداخته شود، اظهار کرد: فراوان هستند افراد متخصص و متعهدی که در شرکت فرودگاه های کشور اصلا دیده نشده اند و در مشاغل دیگر که غیر دولتی و سخت هم بوده درخشیده اند.

مطیعی افزود: پس آقای وزیر لطفاً دست از تکرار بردارید و  برای تغییر به نفع کشور و مردم اقدام کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک عملیاتی واقعی 4 1

    حرفهای قشنگی زده ولی همین اقا علیه بهترین و عملگراترین و استراتژیک ترین مدیران تاریخ شرکت یعنی اقای مهابادی که شجاع بود و مثلحت اندیش نبود دسیسه کردند. اینها دنبال اینند که شرکت هرچه درامد دارد به مراقبت بدهد.
    به این اقای مدعی بگویید خودتان بیشترین نقش را در عزل مدیران توانا و عملگرا داشته و باز خودتان فضای انتصاب مدیران فعلی ضعیف و رانت خوار را ایجاد کردید.
    شما و رفقایتان علیه اقای مهابادی نامه توشتید و به مجلس و دولت رفتید و رایزنی کردید. یک الکترونیکی یا یک ایمنی زمینی یا یک مخابراتی علیه مدیران زحمتکش و پاک و موفق شرکت کار کرد. خود کرده را تدبیر نیست. درود بر اقای مهابادی که خوب شما را شناخت و باج به شما مدعیان مزور نداد. امثال شما موتور پیشرفت کشور را خاموش و منهدم کردند. پس بیایید نقش پر رنگ خود را هم در ایجاد این شرایط اسفبار روشن و بالد کنید

    • ناشناس 3 0

      چرا تهمت به مراقبت میزنید؟ این آقا را مهندسان مراقبت پرواز قبول ندارند. ضمنا
      1- بیشترین حمایت از دکتر مهابادی را مراقبت انجام داد و حتی با برگزاری مراسمی بعد از تصویب قانون خاص شرکت از ایشان تقدیر کرد..
      2- اتفاقا کارکنان الکترونیک بیشترین تلاش را برای برکناری اقای مه ابادی و اوردن امیر مکری را داشتند و دلیلش هم جایزه ای بود که امیر مکری در اوردن مدیر معزول الکترونیک به عضویت هیات مدیره است.
      3- الان هم تیم الکترونیک در حال لابی برای نگهداشتنن امیر مکری در شرکت و در واقع نگه داشتن امیرانی رهبرشان در هیات مدیره هستند.
      4- اقای مه ابادی خیلی برای شرکت و کشور کار کرد ولی عامل اصلی حذف ایشان الکترونیکی ها و مجموعه فاسدی بودند که ایشان منافع انها را قطع کرده و انها هم با لابی با دولت و مجلس و بازرسان برایش پرونده ساختند و اخرش هم جایشان نفر خودشان را اوردند.

  • مراد ابراهیمی از آبادمهر 2 0

    کامنت اول حرف دل همه ما بود و کاملا هم خودجوش بود و ربطی به اعوان و انصار ما نداشت.

  • ناشناس 1 0

    شما اینقدر کوچکید که برای دیده شدن یا از دیوار سفارت انگلیس بالا میروید و یا مدیران به قول خود عملگرا را حذف می کنید و بعد فریاد ای دزد ای دزد میکنید.
    از همه بیشتر شما در وضع موجود مقصرید. فرار به جلو نکنید. منم معتقدم شما در کنار رانت خواران شرایط لازم برای عزل اقای دکتر مه ابادی و همکارانش را فراهم کردید. خدا از شماها نگذرد که مشابه قاجاریه هستین که امیر کبیر کش بودند.

  • ناشناس 2 0

    آقای مطیعی آنقدر بین نیروهای عملیات شرکت تفرقه نیاندازید.درآمد پروازهای عبوری از شرکت فرودگاههای گرفته شد.اگه با همین فرمون جلو برید دیگه چیزی از شرکت فرودگاهها باقی نمی مونه.۸۰ درصد درآمد شرکت از پروازهای عبوری بود.باید جلوی این ظلم بزرگ در حق پرسنل عملیات شرکت گرفته بشه.