| کد خبر: 233931 |

◄ موضوع ممنوعیت حضور یک کنترلر در برج فرودگاه کیش چیست؟

یک کنترلر فرودگاه مهرآباد از اقدام مسئولان فرودگاه کیش در ممنوعیت حضور یک کنترلر این فرودگاه در برج به دلیل اعتراض به شرایط کاری خبر داد.

تین نیوز

یک کنترلر فرودگاه مهرآباد از اقدام مسئولان فرودگاه کیش در ممنوعیت حضور یک کنترلر این فرودگاه در برج مراقبت به دلیل اعتراض به شرایط کاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، ابوالفضل مطیعی در این زمینه نامه ای خطاب به مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در شبکه های اجتماعی منتشر و پرسش هایی را در مورد این اقدام مطرح کرده است.

تین نیوز ضمن انتشار بخش هایی از این نامه، آمادگی دارد تا پاسخ مسئولان فرودگاه کیش و یا مسئولان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور به ابهاماتی که در این نامه طرح شده را درج نماید.

در بخشی از نامه ابوالفضل مطیعی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده آمده است: «سال هاست فرودگاه هایی همچون مهرآباد، اهواز، کیش، بندرعباس، بوشهر و زاهدان از کمبود کنترلر رنج فراوان می‌برند و در عمل هیچ اقدام درستی برای رفع این معضل توسط مدیران شرکت انجام نشده است و شرایط هر روز بدتر از گذشته می شود».

در بخش دیگری از این نامه «پرداختن به فرودگاه های بدون ترافیک و عدم توجه به فرودگاه‌ های همچون کیش» مورد نقد قرار گرفته و تاکید شده است: «در روزهای گذشته همکاران بنده در فرودگاه کیش اعتراضاتی بابت کمبود نیرو، فرسودگی تجهیزات، بوی نم، شیفت های اضافه، عدم دید مناسب و افزودن کارهای اضافی به وظایفشان داشته‌ اند که در اقدامی بسیار عجیب و غریب رئیس اداره مراقبت پرواز فرودگاه کیش که بیش از 2 دهه این جایگاه را دارد و بسیاری از ضعف ها و کمبودها به دلیل بی مدیریتی ایشان می‌باشد به کنترلری که اعتراض کرده است می‌گوید دیگر برج نیاید و به دنبال ایشان کسی که از مشاوران جوان آقای دکتر احمدی‌نژاد بودند و از همان جا شروع به رشد در پست های مدیریتی شرکت کرده اند در اتفاقی بسیار نادر به  کنترلر مورد نظر پیام دادند که دیگر برج نروند و اعلام عدم نیاز برای ایشان کرده اند».

 در ادمه از این 2 مسئول فرودگاه کیش پرسش شده است: «شما که در گرفتن حتی یک نیرو ناتوان هستید چرا به این راحتی می خواهید نیروهای خودتان را از دست بدهید و اصلاً بر اساس کدام قانون به شما اجازه چنین کاری داده شده است؟ آیا جواب اعتراض به حق کنترلرها این اقدامات  نادرست است؟ که به دنبال این رفتارها کنترلر مورد نظر در روز شیفتش کارت زده ولی بنا به دستور مسئولان ارشد، به برج نرفته و چندین ساعت برج با یک کنترلر بدون ریتینگ سرویس کنترل ترافیک هوایی داده است. این یعنی بازی کردن با سلامت پروازها و همچنین یعنی بی احترامی به کنترلرهای محترم کیش که با فداکاری فراوان با تمام معضلات و مشکلات تاکنون وظایف خود را به خوبی انجام داده اند...»

در بخش دیگری از این نامه همچنین عنوان شده است: «سالهاست برج جدید کیش را ساخته اید و به دلیل ناتوانی در تجهیز بدون اینکه مورد استفاده قرار گیرد در حال فرسوده شدن است. چرا؟»

بدیهی است تین نیوز درجهت روشن شدن موضوع برای درج هرگونه پاسخ مسئولان فرودگاه مربوط آمادگی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 11 6

    در همه دنیا بنا بر علاج واقعه قبل از وقوعه ولی در کشور ما بر عکسه، یعنی هیچ کاری برای جلوگیری از وقوع سوانح و مشکلات مرگبار نمیکنیم تا اتفاقی بیفته و اون موقع هست که همه به فکر میفتن یه کاری انجام بدن!!!!
    بندگان خدا به کمبود نیرو اعتراض کردن، مدیران نالایق، از ورودشون به برج مراقبت پرواز جلوگیری کردن!!! جدا باید به این مدیران با فهم مدال داد.
    واقعا جای تأسفه

  • hesam Ghorbanpour 5 13

    با سلام
    بنده از پرسنل عملیات کیش هستم. درخصوص این نامه صحبت زیاد است که نیاز به کارشناس خبره دارد و براساس شایعات و مستندات ساختگی نمیتوان قضاوت کرد.
    درخصوص معاونت محترم عملیات باید درجریان باشید که ایشان از زمان انتصاب در این پست، تمام سعی و تلاش خود را درجهت احقاق حقوق تضییع شده‌ی پرسنل از سوی شرکت بندر و فرودگاه کیش ( وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش ) نموده است که متاسفانه نگارنده نامه کاملا از موضوع ناآگاه است. بسیار مایه‌ی تاسف است که بی کفایتی و سنگ اندازی های منطقه آزاد و مسوولین شرکت بندر و فرودگاه، بر گردن معاونت عملیات یا رییس اداره مراقبت بیفتد درحالیکه ایشان مجری سیاست های کلان شرکت فرودگاههای کشور میباشند.
    یک نکته دیگر را هم خدمت نگارنده نامه فوق عرض میکنم بلکه با چشم و گوش باز حقایق را ببیند،
    تکنیکال بلاک جدید ( یا به قول ایشان برج جدید ) سالهاست که توسط منطقه آزاد کیش ساخته شده و شرکت فرودگاههای کشور در اینخصوص دخیل نبوده، درحال حاضر هم علت عملیاتی نشدن آن، بی کفایتی منطقه آزاد در تامین تجهیزات مناسب سوئیچینگ بوده. گرچه باید درنظر داشت که تحریمها علت اصلی بوده اما در اندک زمانیکه فروش تجهیزات به ایران امکان پذیر شد، منطقه آزاد در خرید تجهیزات لازم کوتاهی کرد.
    ای کاش نگارنده نامه قبل از نگاشتن نامه و انتشار آن و توهین به مسوولین خدوم شرکت فرودگاهها در حوزه عملیات هوانوردی کیش، یکبار شخصا ماموریت تشریف بیاورند به جزیره کیش تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.
    برای ایشان آرزوی سلامتی و انصاف در ابراز عقاید را از خداوند منان دارم.
    پیروز باشید.

  • حسام قربانپور 5 15

    با سلام
    بنده از پرسنل عملیات کیش هستم. درخصوص این نامه صحبت زیاد است که نیاز به کارشناس خبره دارد و براساس شایعات و مستندات ساختگی نمیتوان قضاوت کرد.
    درخصوص معاونت محترم عملیات باید درجریان باشید که ایشان از زمان انتصاب در این پست، تمام سعی و تلاش خود را درجهت احقاق حقوق تضییع شده‌ی پرسنل از سوی شرکت بندر و فرودگاه کیش ( وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش ) نموده است که متاسفانه نگارنده نامه کاملا از موضوع ناآگاه است. بسیار مایه‌ی تاسف است که بی کفایتی و سنگ اندازی های منطقه آزاد و مسوولین شرکت بندر و فرودگاه، بر گردن معاونت عملیات یا رییس اداره مراقبت بیفتد درحالیکه ایشان مجری سیاست های کلان شرکت فرودگاههای کشور میباشند.
    یک نکته دیگر را هم خدمت نگارنده نامه فوق عرض میکنم بلکه با چشم و گوش باز حقایق را ببیند،
    تکنیکال بلاک جدید ( یا به قول ایشان برج جدید ) سالهاست که توسط منطقه آزاد کیش ساخته شده و شرکت فرودگاههای کشور در اینخصوص دخیل نبوده، درحال حاضر هم علت عملیاتی نشدن آن، بی کفایتی منطقه آزاد در تامین تجهیزات مناسب سوئیچینگ بوده. گرچه باید درنظر داشت که تحریمها علت اصلی بوده اما در اندک زمانیکه فروش تجهیزات به ایران امکان پذیر شد، منطقه آزاد در خرید تجهیزات لازم کوتاهی کرد.
    ای کاش نگارنده نامه قبل از نگاشتن نامه و انتشار آن و توهین به مسوولین خدوم شرکت فرودگاهها در حوزه عملیات هوانوردی کیش، یکبار شخصا ماموریت تشریف بیاورند به جزیره کیش تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.
    برای ایشان آرزوی سلامتی و انصاف در ابراز عقاید را از خداوند منان دارم.
    پیروز باشید.

  • احمد 15 7

    با عرض ادب خدمت همه متولیان امر هوانوردی در مورد موارد عنوان شده از سوی جناب قربان پور چند مورد شایان ذکر هست:
    اولا شما از کجا عنوان کردید که نامه براساس شایعات بوده که اگر اینچنین بود از سوی شخصی مثل جناب مطیعی عنوان نمی شد.
    دوما در خصوص تلاش معاونت عملیات برای احقاق حقوق پرسنل که البته خود ایشان هم از همان پرسنل هست موردی عنوان نشده و ان شاءالله که موردی که عنوان کردید صحت داشته باشه و به نتیجه هم برسد.
    ثالثا برادر عزیز در مورد مطلبی که در مورد علت عدم استفاده از برج جدید عنوان کردید باید عرض کنم شما یا تازه به کیش آمده اید یا تعمدا خود رو به ندانستن زدید چرا که این برج حدود ۱۰ سال از ساخت اش می گذرد و بحث تحریم در آن زمان اصلا مطرح نبود.
    در پایان خواهش حقیر آنست که برای طمع چند ساعت اضافه کار و خوشامد عده ای دین خود را به دنیا نفروشید و در هر جا هستید فقط حق را بگوئید.