| کد خبر: 236092 |

تولید خودروی الکتریکی با امکان شارژ باتری ها با انرژی خورشیدی

یک شرکت نوپای آلمانی دو سال دیگر ماشین الکتریکی به بازار عرضه می‌کند که باتری‌ هایش با انرژی خورشید شارژ می‌شود.

تین نیوز

یک شرکت نوپای آلمانی دو سال دیگر ماشین الکتریکی به بازار عرضه می‌کند که باتری‌ هایش با انرژی خورشید شارژ می‌شود. سونو موتورز می‌گوید هدفش کاهش مصرف سوخت‌ های فسیلی و رفع موانعی است که باعث می‌شود مردم خودروی الکتریکی نخرند.

به گزارش تین نیوز، سونو موتورز پنج سال پیش تاسیس شد. لورین هان، یکی از بنیانگذاران این شرکت می‌گوید مردم به خاطر قیمت گران و نداشتن امکان شارژ در خانه، سراغ خودروهای الکتریکی نمی‌روند و محصول این شرکت که نامش سایون است پاسخی برای این 2 مشکل است.

سایون با هر بار شارژ تا ۳۰۵ کیلومتر حرکت می‌کند. بدنه ماشین با ۲۴۸ سلول خورشیدی پوشانده شده که باتری‌ ها را شارژ می‌کند. انرژی که از خورشید گرفته می‌شود به طور متوسط هر هفته تا حداکثر ۲۴۵ کیلومتر به برد ماشین اضافه می‌کند. از الکتریسیته ذخیره شده در باتری‌ می‌توان برای نیرو دادن به وسایل الکتریکی یا ماشین‌های الکتریکی دیگر هم استفاده کرد.

قیمت پایه سایون ۲۵ هزار و ۵۰۰ یورو (حدود ۳۰ هزار دلار) است. سونو موتورز نمایندگی فروش ندارد و ماشین‌هایش را بی‌واسطه در اینترنت به مشتری می‌فروشد.

این شرکت همچنین ویدیوهایی آموزشی منتشر خواهد کرد که مالکان سایون می‌توانند با تماشای آنها سرویس‌ و نگهداری ماشین را یاد بگیرند.

خریداران سونو موتورز می‌توانند هنگامی که از ماشین استفاده نمی‌کنند آن را برای مدتی اجاره دهند. این کار با برنامه‌ای در تلفن همراه مشتری مدیریت می‌شود. این برنامه همچنین با دریافت مقصد راننده به کسانی که این برنامه را دارند اطلاع می‌دهد تا اگر مسیرشان مشترک است با یک ماشین بروند. به این ترتیب مصرف انرژی و آلودگی هوا کاهش می‌یابد و ترافیک سبک‌ تر خواهد شد.

اتاق ماشین بسیار ساده، اما به اکثر امکانات امروزی مجهز است. روی داشبورد و در محفظه‌ ای شیشه‌ای خزه ایسلندی گذاشته شده است. طراحان ماشین می‌ گویند این خزه‌ها علاوه بر تاکید بر هدف کارخانه برای حفظ محیط زیست، هوای ماشین را هم تصفیه می‌کند.

سونو موتورز برای یک دست کردن روند تولید امکان انتخاب زیادی برای تغییر خودرو به مشتری نمی‌ دهد. مشتریان حتی رنگ را هم نمی‌توانند انتخاب کنند و همه ماشین‌ ها با رنگ سیاه ساخته می‌شود.

ماشین‌ها در کارخانه‌ای در سوئد تولید خواهد شد. سونو موتورز می‌گوید تا کنون سیزده‌ هزار سفارش در اروپا دریافت کرده است.

خودروی خورشیدی.jpg1
خودروی الکتریکی
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شبکه های اجتماعی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.