| کد خبر: 230048 |

◄ شرکت های حمل و نقل و رانندگان خود مالک چند چند هستند؟/ آیا حق رانندگان خود مالک نادیده گرفته می شود؟

نمی شود ناوگان در ید خود مالکان باشد و آنها کارگر و شرکت های کاغذی هم کارفرما باشند. خواهشمندیم موضوع از طریق دادستان کل کشور و سازمان بازرسی پیرو جلسه سال ۹۷ در دستور کار کانون ها قرار گیرد.

تین نیوز

به تازگی و به دنبال مشکلاتی که برای کامیونداران خود راننده یا همان رانندگان خود مالک پیش آمده، این قشر از جامعه حمل و نقل کالا که بر اساس آمار درصد زیادی جامعه حمل و نقل جاده ای را تشکیل می دهند، مطالباتی را برای رسیدن به حقوق خود مطرح کرده اند.

به گزارش تین نیوز، حامد امامی فعال بخش حمل و نقل کالا در این زمینه مطالبه ای را در شبکه های اجتماعی مطرح کرد و پیگیری آن از سوی مسئولان صنفی را خواستار شد.

وی با تاکید بر این که پیگیری 2 موضوع از سوی مسئولان صنفی لازم است، یکی از 2 مورد را تعیین تکلیف شرکت های بدون ناوگان ملکی دانست و گفت: این موضوع باید مطالبه گری عمومی شود زیرا نمی شود ناوگان در ید خود مالکان باشد و آنها کارگر و شرکت های کاغذی هم کارفرما باشند. خواهشمندیم موضوع از طریق دادستان کل کشور و سازمان بازرسی پیرو جلسه سال ۹۷ در دستور کار کانون ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: ایجاد تنش در بین کامیونداران خود راننده به دلیل انتشار یک نامه

وی در توضیح مورد دوم نیز عنوان کرد: آیا وقت آن نرسیده در راستای شفاف سازی قراردادهای حمل کالا و جلوگیری از پولشویی و حفظ حقوق عامه رانندگان خودمالک، شرکت ها را ملزم نمود تصویر برگ قرارداد حمل کالا را همچون برگ معاینه فنی، پیوست بارنامه تسلیم خودمالک نمایند؟ آنها صرفا قیم ناوگان ملکی و تحت پیمان خود هستند، هرگز قیم خودمالکان نیستند و ضمن آنکه مکلف هستند عین مبلغ قرارداد برای خودمالک لحاظ کنند و فقط وجه خدمات خود را بگیرند.

کوروش فلاحی یکی دیگر از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای نیز تاکید کرد: کدام شرکت های حمل و نقل در برابر اخذ کمسیون های ۱۴ درصد و ۱۵ درصد و حتی تا ۲۰ درصد و بیشتر به رانندگان خدمات ذکر شده در قانون را ارائه می دهند ؟ حتی گاهی 4 درصد سهم دولت هم با صدور بارنامه های پلیس راهی و فاقد کد رهگیری درست پرداخت نمی شود؟

عباس خاکبازان یکی دیگر از فعالان این بخش در بخشی از پیامی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد خواستار ارایه آمار کامیون های ملکی شرکت های حمل و نقل شد و عنوان کرد: می خواهیم بدانیم شرکت های حمل و نقل چند درصد در حمل کالا نقش دارند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.