| کد خبر: 228523 |

◄ واقعی شدن کرایه ها بهتر است یا حمایت های ناچیز دولتی؟

وقتی تمام مخارج رانندگان به جز حق بیمه و سوخت گران بود و از قیمت کامیون گرفته تا لوازم بی کیفیت یدکی و لاستیک به صورت آزاد محاسبه می شود، چرا باید بازنشستگی یک راننده بعد از 30 سال خدمت، حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان یعنی معادل کف حقوق بازنشستگی پرداختی در کشور باشد؟

تین نیوز

همزمان با شروع سال جدید و انتشار مبالغ سهم حق بیمه رانندگان برای سال جاری، یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا به نقد شرایط بیمه رانندگان پرداخت.

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی در این مورد در شبکه های اجتماعی نوشت: یکی بزرگترین اشتباهات رانندگان،  در مورد حق بیمه آن است که دولت مقداری از  آن را تقبل کرده است.

این راننده کامیون افزود: به همین دلیل و برای پرداخت حق بیمه کمتر، دولت این شغل تخصصی را یک شغل معمولی و ساده لحاظ می کند.

بیشتر بخوانید: مبلغ حق بیمه رانندگان ناوگان عمومی در سال 1400 + جدول

او تاکید کرد: وقتی تمام مخارج رانندگان به جز حق بیمه و سوخت گران بود و از قیمت کامیون گرفته تا لوازم بی کیفیت یدکی و لاستیک به صورت آزاد محاسبه می شود، چرا باید بازنشستگی یک راننده بعد از 30 سال خدمت، حدود 2 میلیون و 400  هزار تومان یعنی معادل کف حقوق بازنشستگی پرداختی در کشور باشد؟

شریعتی عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی پرداخت این حداقل حقوق بازنشستگی، همین کمک دولت در زمینه پرداخت حق بیمه رانندگان است زیرا رانندگان به جای آن که در پی واقعی شدن کرایه ها و تلاش برای لحاظ شدن این شغل به عنوان یک شغل تخصصی در کشور باشند، از افزایش حق بیمه انتقاد دارند. 

این راننده کامیون گفت: معتقدم اگر حق و حقوق رانندگان به طور واقعی پرداخت شود آنان احتیاجی به کمک دولت نداشته و به جای حدود 500 هزار تومان حق بیمه، چند برابر پرداخت می کنند تا در زمان بازنشستگی محتاج و درمانده نباشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آرش 2 0

    میزان حقوق یک راننده کامیون در کشورهای دیگر ماهانه ۵۰۰۰ الی ۸۰۰۰ دلار است.
    در داخل کشور متأسفانه نه رانندگان و نه مالکین چنین مانده درامدی ندارند.
    این در حالیست که همان ۵۰۰۰ دلار کفاف یک زندگی ۴ نفره و قسط خانه و خودرو و بیمه و مالیات و ماهانه ۲۰۰ دلار پس انداز را میدهد.
    لیکن اینجا نه راننده با حقوق ماهانه ۴ و۵ میلیون و نه کامیوندار با کارکرد ماهانه ۶۰ میلیون و بالاتر جوابگوی دخل و خرجش نیست و ناوگانش هر روز پیرتر و فرسوده تر میشود.

    • راننده 0 0

      وقتی در ایران همه اجناس با قیمت دلار فروش میره و سنجیده میشه، لاقل حقوق کارگر و ... هم با قیمت دلار محاسبه کنند.

  • راننده 0 0

    راست می گویند سنوات هشت سال72تا80راننده گان راکه باربریها بالاکشیدند درست کنند اگر از راننده حمایت می کنند ولی برعکس ازراننده هیچ حمایتی نمی کنند چراالان هرراننده ای بجای هشت سال سابقه دوسه چهارسال سابقه دارد کی باید جوابگو باشد

  • راننده 0 0

    همه می دانند که ناوگان از بار بیشتر است پس هیچ موقع کرایه درست نمی شود پس دولت از راننده گان حمایت بیشتری بکند بجای این مقدار حمایت مثل قالیبافان که بیست درصد دولت کمک می کنند وهفت درصد قالیبافان حق بیمه می دهند برای راننده گان هم این کار را بکند تافشار کمتری برای بیمه به راننده گان وارد شود سختی کاررا درست کند سنوات هشت سال 72تا80رادرست کند اینها کمک دولت به راننده گان است خیلی جاها کرایه توافقی است