| کد خبر: 226460 |

◄ یارانه بیمه رانندگان؛ چه کسانی از این امتیاز سواستفاده می کنند؟

یکی از مشکلات رانندگان موضوع سو استفاده از بیمه و یارانه ای است که دولت جهت بیمه رانندگان ناوگان عمومی پرداخت می کند.

تین نیوز

برخی رانندگان کامیون از وجود معضلاتی در بخش حمل و نقل جاده ای کالا خبر می دهند که به اعتقاد آنان برون رفت از آنها مستلزم اقدامات ریشه ای و اساسی است.

به گزارش تین نیوز، این رانندگان در رسانه های اجتماعی برخی از این مشکلات برشمرده اند که یکی از آنها موضوع بیمه و یارانه ای است که دولت جهت بیمه رانندگان ناوگان عمومی پرداخت می کند.

رانندگان ناوگان سنگین یکی از مشکلات مربوط به این بخش را این موضوع ذکر کرده اند که در بخش حمل و نقل جاده ای کارفرمایان مدعی دفاع از حق و حقوق رانندگانی هستند که طبق قانون کار، کارگر محسوب می شوند و می توانند از امتیازات مربوط به رابطه قانونی کارگر و کارفرما بهره ببرند که به طور قطع کارگر و کارفرما اغلب دچار تضاد منافع هستند.

به گفته آنان اغلب کارفرمایان در بخش حمل و نقل جاده ای کالا به جای این که بیمه رانندگان را از درآمد خود پرداخت کنند با اخذ یک کارت هوشمند صوری رانندگی، از بیمه خویش فرمایی رانندگان خود مالک بهره‌برداری می کنند.

همچنین گاهی مشاهده می شود کافرمایان از بیمه تکمیلی رانندگان حمل کالا نیز استفاده می کنند و در کنار این معضل، شرکت های حمل و نقل نیز از بیمه تکمیلی رانندگان بهره مند هستند.

رانندگان کامیون عنوان کرده اند: این در حالی است که مصوبه 205 شورای عالی ترابری، هزینه پرداخت بیمه تکمیلی رانندگان حمل کالا را بر عهده شرکت های حمل ونقلی گذاشته است.

به گفته رانندگان، شرکت های حمل و نقل از سال ۷۲ تا ۸۰ شمسی بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل کالا که همراه با پرداخت کمیسیون بارنامه از راننده دریافت می کردند به  بیمه پرداخت نکرده اند و بر همین اساس پرداخت هزینه بیمه تکمیلی رانندگان کامیون طبق مصوبه 205 بر عهده شرکت ها قرار گرفته است ولی این مصوبه، نادیده گرفته شده است به نحوی که اکنون از هر بارنامه از رانندگان جهت بیمه تکمیلی تا ۵۰ هزار تومان با کمترین خدمات بیمه تکمیلی از جانب شرکت بیمه گر کسر می شود.

رانندگان کامیون  تاکید کرده اند: اگر در هر ماه، هر کامیون به طور متوسط پنج بارنامه دریافت کند (که البته این تعداد بیشتر است)، ماهیانه 250 هزار تومان از رانندگان به عنوان هزینه بیمه تکمیلی دریافت می شود و در واقع کارفرمایان و شرکت های حمل و نقلی نیز از این امتیاز بهره برداری می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 1

    باسلام شغل راننده گی بی در وپیکر است بقال جوشکار قصاب وهمه بازنشتگان شغل های دیگر مثل آب خوردن کارت هوشمند می گیرند هم از بیمه استفاده می کنند وهم راحت با کامیون بار می برند حتی برخی ازراننده گان وقتی بازنشته می شوند چون فقط کارت هوشمند باطل می شود وگواهینامه گرفته نمی شود باز کار می کنند وبار کارت هوشمند دیگران بارنامه می گیرند پس وقتی کسی بازنشته شد باید فقط پای سوم برای سواری داشته باشد پلیس نظارت ندارد سازمان پایانه انجمن صنفی کاری ندارند همه براحتی می توانند دراین کار ورود کنند کارمند فرهنگی همه جای دستگاهای نظارتی خالی است

    • راننده 1 1

      در جواب دوست عزیزمون که میگه هر کسی میتونه کارت هوشمند بگیره و از بیمه‌ش استفاده کنه ....معمولا به بازنشستگان و سنین بالا که بخوان تازه به شغل رانندگی روی بیارن ، کارت هوشمند نمیدن..اون جوشکار و .. میتونه از بیمه‌ی تامین اجتماعی بخش خدماتی استفاده کنه که هم ارزون‌تره و هم هر سال تمدید و آزمایش و بارنامه نمیخواد..و در آخر مشکل رانندگان ، پیگیر نبودن مسئولان بابت حق بیمه‌ای ‌که پرداخت میکنند و خدماتی که دریافت نمیکنند مثل بیمه‌ی بیکاری..در اصل بیمه‌ی اجباری هستیم اما شرایط بیمه‌ی خویش‌فرما رو داریم

  • راننده 1 0

    از سال 72تا80برای راننده گان بیمه تامین اجتماعی درست کردند باربری کارفرما باشد راننده کارگر بوسیله بارنامه از راننده پول رامی گرفتند وبجای پرداخت به بیمه خودشان بالا می کشیدند هشت سال طول کشید تاتازه صدای راننده راشنیدند ودرست شد که ازخود راننده بگیرند حالا این هشت سال را مقصران راباید جبران کنند وسنوات هشت سال درست شود چون حق راننده گان پایمال شده وهرچه زودتر باید این حق را به راننده بگردانند آقای کریمی دبیر انجمن آقای ناجی سلامی رییس انجمن آقای امانی معاون سازمان اگر واقعا دلسوز ونماینده راننده گان هستید زو دتر حتی با گرفتن بقیه که باربریها نریخته اند از خود راننده ویا از پولهای سرگردان آن زمان که از راننده درتامین اجتماعی وجود داشته اگر درست کنید دعای راننده گان پشت سرشما است

  • راننده 0 0

    جای این مشکل همیشه خالی است چرا سازمان وپلیس برای راننده گان وانت برون شهری نظارتی ندارد افراد مسن بدون کارت هوشمند وبارنامه تردد درجاده دارند وجان خود وبقیه را به خطر می اندازند کارت سلامت که ندارند کارت هوشمند وبارنامه که نمی گیرند بازنشته وباسن بالا توانایی کنترل وسیله نقلیه راندارند باعث تصادف واز بین رفتن خود ودیگران می شوند چرا قانون برای همه یکسان نیست اگر همه کارت سلامت وهوشمند وبارنامه می خواهند چرا آنها نمی خواهند چرا پلیس کاری ندارد

  • راننده 0 0

    باسلام آیا این نظراتی که نوشته می شود را خبرنگاران به گوش سازمان وپلیس وبقیه آقایان می رسانند یا نه چون اگر نظرات را ندانند وخبرنگاران از انها نپرسند ودر رسانه مطرح نشود فایده ندارد ومشکلات باقی می مانند باتشکر از خبرنگاران دلسوز لطفا پیگیری نمایید

  • ناشناس 2 0

    اگرمشکل دزدی بعضی ها ازراننده ها وانعام گرفتن ازراننده ها حل نشود این مشکل رارسانه ای ومستقیما به رهبر معظم عرض خواهم کرد

  • کاوه 0 0

    آفرین چقدر به فکر مردمید.بابا خسته نشید.ما راضی به زحمت نیستیم.راحت باشید چند روزی هم به مردم واگذار کنید بخدا از شما بهتر اداره میکنیم.دولت بودجه به تامین اجتماعی نداده ما راننده ها باید چوب بخوریم.