| کد خبر: 218915 |

◄ چرا چند برابر شدن قیمت کامیون عجیب نیست؟

با توجه به شرایط اقتصادی کشور 6 برابر شدن قیمت کامیون چیز شگرف و عجیبی نیست.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور 6 برابر شدن قیمت کامیون چیز شگرف و عجیبی نیست.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند افزود:  این‌که بگوییم قیمت ناوگان باری ۶ برابر شده و قیمت باید  کاهش پیدا کند، تقریبا رویا است.

وی عنوان کرد: اگر افزایش قیمت طلا در سال ۹۷ تا کنون  بررسی شود، مشخص می‌شود قیمت آن حدوداً ۱۰ برابر شده است در نتیجه ۶ برابر شدن قیمت کامیون چیز شگرف و عجیبی نیست.

این راننده کامیوندار تاکید کرد: این‌که سرمایه رانندگان تا حدودی با تورم سایر بازارهای موازی پیشرفت است خود دلیلی برای سرپا ماندن نسبی مالکان است، اگر به این نکات سطحی نگاه کنیم دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت همین محدود سرمایه‌گذاران فعلی باقی نخواهد ماند.

وی گفت: بهتر است بر خی مسئولان صنفی با قبول شرایط فعلی و به دور از تخیلات به‌دنبال تطبیق کرایه‌های فعلی با هزینه‌های تمام شده باشند نه این‌که به‌دنبال رساندن قیمت ماشین به کرایه.

وی در مورد مشکلات طرح نوسازی ناوگان باری نیز عنوان کرد: هزینه اقساط در طرح نوسازی بالا و دلیل آن واقعی نبودن کرایه ها است.

خیرمند افزود: دولت بازگشت وام و سود آن را طی ۶ سال در نظر گرفته این در حالیست که همین بازگشت سرمایه برای کامیوندار در تن کیلومتر طی ۲۵ سال در نظر گرفته  شده و همین موضوع  شکاف بین درآمد فعلی و اقساط در نظر گرفته شده را پررنگ نموده است.

این راننده کامیوندار تاکید کرد: البته این موضوع برای فعالان فعلی بخش حمل کالا نیز بی‌اثر نبوده و عدم صرفه اقتصادی برای فعالیت را به همراه داشته، به همین سبب بسیاری از کامیونداران برای صرفه جویی در استهلاک به اندازه‌ای کار می‌کنند که بتوانند مخارج روزمره خود را تامین کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی 0 0

    با سلام
    باید بگم جواب حرفتون نیس..چون خودش کامیون و سواره میگه به فکر رسوندن قیمت ماشین به کرایه نباشین...د آخه ماشین گرونت گرون بشه ک چی ؟؟بفروشیش بری زمین و خونه بخری؟ب راننده بدبخت زور بگی...این راننده بیچاره تا امروز ماشین دار نشد بعد از اینم ماشین دار شدن براش بشه رویا؟؟از کجا2میلیارد پول بیاره ؟من دوسال پیش خونه خریدم 250میلیون بهترین جای شهر الان میگم 500نمیخرن...میتونستم با همین پول اف اچ 500شرایط بردارم که الان شده 3میلیارد...
    نه برادر من..مگه ماشین کالای سرمایه ایی هست یا خدماتی؟
    ما شنیده بودیم رو ملک میشه سرمایه گذاری کرد رو ماشین نه...
    ولی کشورمون همه چیز رو داره وارونه پیش میبره...
    ب امید روزی که اقتصاد کشورمون برگرده به دوره های قبل که اینجور مردممون تو تنگنا نباشن و قیمتها عادلانه گذاشته بشه...

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.
    درود بر جناب خیرمند.
    واقعیت این است که ترس از چندبرابر شدن قیمت لوازم جانبی کامیون.
    کامیونداران را وادار کرده که محتاتانه کار کنند و کرایه کم امروز را با استهلاکهای پنهان و سرسام اور ماههای اینده ترجیح نداده و به اندازه مخارج حداقلی زندگی و سوخت و روغن کار میکنند البته این روش رانندهایی است که محاسبه میکنند و صدالبته دوراندیشی...
    به بازار و قیمتها اعتمادی نیست