| کد خبر: 211146 |

◄ نخستین قربانی سانحه رانندگی کشور، درویش خان نبود؟

درویش خان در دوم آذر ۱۳۰۵ در سانحه رانندگی کشته شد اما در این خبر از موردی مربوط به دوازدهم آبان ۱۳۰۳ یاد شده است.

تین نیوز

خبرنگار یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور با انتشار تصویری از بریده یک روزنامه قدیمی نوشت: قبلاً خوانده بودم که نخستین قربانی سانحه رانندگی منجر به فوت در ایران، درویش خان بوده که خودرویی به درشکه حامل او می زند.

به گزارش تین نیوز، وی این مطلب را در کانال تلگرامی خود بیان کرد و افزود: اما این خبر که در اسفند ۱۳۰۶ چاپ شده نشان می‌دهد که چنین نیست. درویش خان در دوم آذر ۱۳۰۵ در سانحه رانندگی کشته شد اما در این خبر از موردی مربوط به دوازدهم آبان ۱۳۰۳ یاد شده است.

اولین تصادف

وی عنوان کرد: با اینکه خودرو در حال حرکت بوده و راننده داشته، نوشته «خالی» بوده یعنی صاحب و سرنشین آن که حاج ناصرالسلطنه باشد داخل خودرو نبوده و راننده را جزو آدم حساب نکرده است.

او تاکید کرد: حاج ناصرالسلطنه دیبا که خودروی او چنین فاجعه‌ای آفریده، همان نویسنده کتاب معروف سفرنامه ناصری است که خاطرات او از سفر در رکاب ناصرالدین شاه به فرنگ است.

به گزارش تین نیوز، در منابع تاریخی عنوان شده است که «غلامحسین درویش» معروف به درویش خان که یکی از موسیقی‌دانان برجسته کشور بود، اولین قربانی تصادف رانندگی در ایران است.

در این مورد آمده است که در شامگاه دوم اسفند ماه سال ۱۳۰۵ هجری شمسی درشکه درویش خان که به طرف منزل او حرکت می‌کرد زمانی‌که از خیابان امیریه به سمت شمال می‌پیچید، با اتومبیل فوردی که از جهت مخالف حرکت می‌کرد، تصادف کرد و این استاد موسیقی از درشکه به بیرون پرتاب شد و از ناحیه سر به زمین برخورد کرد و پس از آن در بیمارستان نظمیه تهران بعد از پنج روز، به دلیل ضربه مغزی جان باخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.