| کد خبر: 211140 |

◄ نوسازی کامیون‌های فرسوده؛ فقط با نظارت حداکثری سازمان راهداری

از اعضای کارگروه اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای درخواست می‌شود نظارت و سختگیری را در این موضوع به حداکثر برسانند تا فقط فرسودۀ فرسوده‌سواران نوسازی شود نه این‌که با توزیع رانت، مشکلاتِ کامیونداران واقعی افزایش یابد و در نهایت فرسوده‌سواران به‌خاطر توان مالی پایین به جمعیت بیکار کشور اضافه شوند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای از اعضای کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده درخواست کرد با نظارت و سختگیری حداکثری، امکان نوسازی هرچه بهتر ناوگان فرسوده‌ فرسوده‌سواران را فراهم سازند.

به گزارش تین نیوز، داوود کریمی افزود: سال‌هاست ذخایر نفتی به‌دلیل انبوه کامیون‌های فرسوده بیهوده دود می‌شود، سال‌هاست آمار تصادفات جاده‌ای بالاست که بخشی از آن مربوط به سیستم ترمز ضعیف ناوگان فرسوده است و سال‌هاست برای حفظ محیط زیست فقط شعار داده‌ایم و عمل نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

وی  با طرح این پرسش که آیا در طرح نوسازی، واقعا ناوگان فرسوده نوسازی می‌شود، گفت: 2 تجربه از گذشته به ما یادآوری می‌کند لازم است مسئولان اجرای طرح، نظارت‌ها و سختگیر‌ی‌ها را افزایش دهند.

کریمی عنوان کرد: دادن مجوز واردات کامیون به شرکت‌های حمل‌ونقل در دولت یازدهم هیچ کمکی به نوسازی نکرد و کشنده‌های وارد شده بلافاصله در بازار سه برابر قیمت تمام شده به رانندگان واقعی فروخته شد و به‌خاطر آزاد نبودن سند ناوگان که هنوز هم به‌نام همان شرکت حمل‌و‌نقل مانده‌اند مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد شده و حتی آنها را متحمل مالیات‌های سنگینی کرده  است.

این فعال حمل و نقلی افزود: طبق قانون، جهت صدور و یا تمدید پروانه فعالیت شرکت حمل‌و‌نقل باید کامیون‌های بالای مدل ۹۰ به‌نام شرکت باشد در نتیحه مشخص است شر‌کت‌های حمل‌و‌نقل کامیون فرسوده‌ای در اختیار ندارند، پس دلیلی هم وجود ندارد در طرح نوسازی به آنها مجوز واردات داده شود و صدور هرگونه مجوز به‌نام آنها، نوعی توزیع رانت محسوب می‌شود.

به گفته وی واردات کامیون جدید، بدون اینکه فرسوده‌ای کنار برود به مشکلات کامیونداران خود مالک دامن می‌زند.

کریمی ادامه داد: همچنین نباید از نظر دور داشت که در مدت سه سال اجرای طرح نوسازی از سال ۹۵ تا ۹۷ توسط شرکت‌های مونتاژ‌کننده خودروهای تجاری نیز، تخلفات بسیاری از طرف مراکز اسقاط، کارمندان شرکت‌ها، نمایندگی‌ها و غیره اتفاق افتاد و عملاً با خروج تعداد کمی کامیون فرسوده، تعداد زیادی کامیون جدید وارد ناوگان شد.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان این‌که در آن زمان تخلف خلق گواهی اسقاط صورت می‌گرفت، عنوان کرد: از زوایه‌ دیگر، بسیاری از ثبت‌نام کنندگان نه تنها فرسوده‌سوار نبودند، بلکه حتی شغل آنها کامیونداری نبود و شغل‌های اصلی دیگری داشتند که حضور این دسته از افراد نیز به امنیت شغلی کامیونداران واقعی که هیچ شغل و حرفه‌ی دیگری ندارند لطمه زده است.

کریمی خاطرنشان کرد: بر این اساس از اعضای کارگروه اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای درخواست می‌شود نظارت و سختگیری را در این موضوع به حداکثر برسانند تا فقط فرسودۀ فرسوده‌سواران نوسازی شود نه این‌که با توزیع رانت، مشکلاتِ کامیونداران واقعی افزایش یابد و در نهایت فرسوده‌سواران به‌خاطر توان مالی پایین به جمعیت بیکار کشور اضافه شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدمحمدی 6 0

    سلام به مسعولین محترم،عرض کنم بنده یه راننده پایه یکم هستم ،که سالهاست درحسرت ماشینی که برای خودم باشه ماندم،لطفااین ماشینهارو اقساطی به رانندگان بدین تاهم مالک شوندوهم برای ابادانی این مملکت سهمی داشته باشن لطفا این کاروبکنیدخاهشمندم

  • حسین 5 0

    سلام منم یه راننده سال 96ماشینم فروختم یه حواله طرح فرسوده نوسازی گرفتم الان نزدیک دوسال گذشته ازتاریخ تحویل هیچ خبری نیست این طرح برای شرکتها وپول وپارتی دارها است

  • رضا اخوان 7 0

    سلام خواهشا کامیون های ثبت نامی رابه رانندگانی با کارت هوشمند راننده حرفه ای و پایه یک ثبت نام نمایید،نه افراد دلال تاجر سودجو

  • ناشناس 2 0

    سلام من هم یک راننده هستم چند ساله دارم شوفری مردمو میکنم از دولتمردان که مسولیت توزیع ناوگان را دارند عاجزانه درخواست دارم این ماشینها را ب کسی که کارت هوشمند رانندگی فعال و کارت سلامت دارد و کننده کار است تحویل بدید که هم دست دلالان کوتاه شود هم قشر زحمت کش راننده که از جان مایه میزارن صاحب ماشین بشن و برای ابادانی مملکت ایران تلاش کنند ومن الله توفیق.

  • داود یاراحمدی 0 0

    سلام من هم یک راننده هستم چند ساله دارم شوفری مردمو میکنم از دولتمردان که مسولیت توزیع ناوگان را دارند عاجزانه درخواست دارم این ماشینها را ب کسی که کارت هوشمند رانندگی فعال و کارت سلامت دارد و کننده کار است تحویل بدید که هم دست دلالان کوتاه شود هم قشر زحمت کش راننده که از جان مایه میزارن صاحب ماشین بشن و برای ابادانی مملکت ایران تلاش کنند ومن الله توفیق.

  • امیر 0 0

    داستان کلاف روبا

  • مهدی 0 4

    با تشکر از مسولین دست تون را می بوسیم

  • یک بازنشسته 5 0

    وقتی یه کامیون جدیدوارداتی راخوددولت که ازهرواسطه ودلالی بدتره به چندبرابرقیمتی که خریده وواردکرده به راننده بدبخت میفروشه بعداینهامیخواهندجلورانت وفسادرابگیرندزهی خیال باطل

  • ناشناس 5 0

    اینم یه کاسبی و دلالی رانت جدید و تازه است برای پول دار تر شدن شرکت های حمل و نقل و دلالهای و کاسبهای فرصت طلب و اسقاط فروشهای بی رحم و کارمندهایی که وژدانشون زیر پاشون می زارن و یه اسقاط رو به چند نفر می فروشن و خیلی های دیگه بخوام اسم ببر شاید حوصله تون سر بره خودشون می دونن کیا هستن .....و خالی کردن جیب راننده های بیچاره که حاصل این همه زحماتشون بعد از بازنشستگی 1001 مریضی و ناتوانی که مجبورن برای پرداخت اقساطشون همه جور باج بدن و شب و روز با کرایه های کم و مخارج بالا کار کنن تا جیب این افراد رو پر کنن

  • بیت الله دسترنجی 0 0

    با سلام ،دولت تا جایی که امکان دارد رسیدگی کنه که کامیون را راننده واقعی بفروشه که کارت هوشمند و پایه یک داره و فعال در عرصه رانندگی هست و دیگه اینکه به کسی که کامیون به نامش هست نفروشه برا اونایی که کامیون مدل ۸۵ به بالا داره ممنوع باشه تا اونی که واقعا راننده زحمت کش هست تا بتونه یه ماشینی صاحب بشه با تشکر ، عمل کن دولت محترم فقط نخون

  • محمد فسنقری 0 0

    سلام به مسئولین ثبت نام خودروهای وارداتي
    لطفا به رانندگانی این ماشين ها رابدیدکه کارت هوشمند فعال دارن وهیچگونه ماشین سنگین بنامشان نباشه

  • کوهیار 0 0

    خواهشها اگر واقعا میخواهید دست دلالهاکم شود فقط به پایه یک با کارت هوشمند فعال بدهید

  • محسن 0 0

    قیمت دلار و یورو داره بالا میره. هر کاری میکنند یک جاش خرابه. و مطمئن باشید این طرح جز ضرر راننده نتیجه دیگری ندارد. چون رانت وفساد وعدم تخصص در جز به جز سیستم وجود دارد.

  • ناشناس 0 0

    ترا به خدا اگه امکان داره ما ملت ایرانو ازدست دلال خلاس کنید باتشکر

  • مهدی 0 0

    اگر خود دولت واردکننده و خود دولت و راهداری عرضه کننده باشه خیلی خوب میشه حق به حق دار میرسه باتشکر

  • خدایار 0 0

    باسلام جناب داودکریمی وتمام نظرات مفیدی که خانواده رانندگان محترم زحمت کش دادن همه عین واقعیت است بایدمسعولین به فکرقشرکامیونداران فرسوده که همواره بچه های تحصیل کرده بیکاردارندوقراراست کارپدرشان رابلاجبارانجام دهندباشنددستشان خالی است آورده ای بجزکامیون ۴۵یا۵۰سال بیشتر هم ندارندلطفابه فکر این قشرزحمت کش باشید