| کد خبر: 210686 |

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد

اگر شرایط به همین شکل پیش برود در پنج سال آینده، امنیت شغلی کامیونداران واقعی که هیچ شغل و حرفه‌ی دیگری ندارند به خطر می‌افتد همانگونه که در سه سال گذشته در طرح نوسازی کامیون شاهد این موضوع بودیم که ثبت‌نام این گروه برای خرید کامیون، موجب ضربه به فرسوده‌سوارانی شد که پیشکسوتان صنعت حمل‌و نقل جاده‌ای هستند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای معتقد است بخش زیادی از نابسامانی در قیمت کامیون در بازار، مربوط به حضور افرادی است که کامیونداری شغل دوم‌شان است.

به گزارش تین نیوز، داوود کریمی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که حمل‌ و نقل جاده‌ای، محل‌ سرمایه‌گذاری برای پول‌های اضافه‌ افرادی شده که در شغل‌های دیگر درآمد و پس‌انداز خوبی به‌دست می‌آورند.

وی تاکید کرد: اگر شرایط به همین شکل پیش برود در پنج سال آینده، امنیت شغلی کامیونداران واقعی که هیچ شغل و حرفه‌ی دیگری ندارند به خطر می‌افتد همانگونه که در سه سال گذشته در طرح نوسازی کامیون شاهد این موضوع بودیم که ثبت‌نام این گروه برای خرید کامیون، موجب ضربه به فرسوده‌سوارانی شد که پیشکسوتان صنعت حمل‌و نقل جاده‌ای هستند.

او با بیان این‌که نباید فرسوده‌سواران را به جمعیت بیکار کشور اضافه کرد، خواستار تامین امنیت شغلی برای پیشکسوتان فعال در  بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا شد.

به گزارش تین نیوز، کریمی عنوان کرد: لازم است مسئولان با جدیت تمام خواستار خروج افرادی از حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای شوند که شغل غیر اصلی‌شان کامیونداری است.

به گفته وی، اکنون، پزشک، کارمند و ... کامیون خریده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند در حالی که حضور این دسته از افراد به‌خاطر توان مالی بالاتر، باعث ظلم به رانندگان واقعی است.

کریمی در خصوص معایب حضور افراد غیر راننده در این حرفه گفت: ایجاد حباب‌ کاذب در بازار به‌خاطر خرید‌های با قیمت بالا توسط همین افراد و افزایش زمان خواب در بنادر به‌خاطر بالا رفتن همین دخالت‌های شغلی از جمله این مشکلات است؛ این در حالی است که اکثر کامیونداران واقعی توان انجام هیچ شغل و حرفه‌ی دیگری را ندارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Ali 12 2

    کاملاً درسته - خیلی از افراد هستند که کامیونداری شغل دومشان است و این امر ضربه به کامیونداران و رانندگان واقعی است - کارمندی که رفته کامیون خریده .... - پایه یک رو هم فقط باید به رانندگان واقعی بدهند نه به کارمندا و .......

  • ناشناس 13 9

    اگر کمی اخبار و تحولات اقتصادی را دنبال کنیم متوجه میشویم که قیمت کامیون حباب نیست و این قیمت واقعی کامیون در ایران است.
    ما کامیوندارن جزء معدود اقشاری هستیم که وقتی سرمایه ای که در اختیار داریم ارزش پیدا میکنه باعث ناراحتیمون میشه‌.
    با افزایش قیمت کامیون به جای انتقاد به قیمت کامیون باید منتقد کرایه حمل باشیم.
    سری به خیابانهای بالای شهر تهران بزنید متوجه میشوید قیمت مغازه تجاری در کمترین حالت متری ۲۰۰ میلیون تومان و بالاتر رسیده.
    اگر یک راننده کامیون خود را با قیمت ۲ میلیارد تومان بفروشد در کمترین حالت توان خرید کمتر از ۱۰ متر را خواهد داشت.

  • رضا اخوان 14 1

    باید آنها یی که کارت هوشمند راننده حرفه ای دارند صاحب کامیون شوند نه کسان پولدار یا چند شغله

  • شهاب سرور 7 3

    بس کنین دروغگوها فقط حرف.دردو میدونین.ولی

  • ناشناس 15 0

    خدالعنت کند همه کسانی که این بلا ها را سر قشر راننده جماعت آوردنند ان شاء الله در همان شغل خودشان هم این بلاها دامن گیرشان شود که به این شغل لتمه زدن

  • فاطمه 21 1

    تاسال ۹۶ شوهرم راننده بود ماشین به قیمت پایین فروختیم وحالا دوسال شوهرم بیکار نتونستیم ماشین بخریم

  • حسین 10 1

    سلام من راننده ماسینم فروخنم حواله گرفتم الان نزدیک به دوساله هست که تاخیرداره وهر روز یه جوابی می دهند بعضی می گویند اگر پارتی داری ماشین نقدی می توانی بگیری. وگرنه برو پیکارت

  • ناشناس 16 0

    اگه فقط بتونن به اونایی که کارت هوشمند دارن ماشین بدن دست دلال و غیره کوتاه میشه

  • مراد 10 0

    فقط ب کسانی که کارت هوشمند و سابقه قابل قبول دارن داخل اولویتی قرار بگیرن تا حق ضایع نشود

  • حسن 11 0

    سلام مسئولین نظام ایران به قران به پیر به پیغمبر اگر شما بخواهید اقتصاد این مملکت را خوب خواهید کرد ولی انجام نمیدهید چونکه زندگی همه شما در دلال بازی است..چرا هر کسی سر جای خودش نیست..چطور میدانید در فلان روستاه خانه فلانی امشب یک سوسک پریده ولی دزدان این مملکت را از چپ وراست میشناسید.ولی جلوگیری نمیکنید..چرا یک دکتر متخصص بیاد پنج تریلی اف هاش..ولودر وبیل ووو..خریداری کند وببرد توی یک روستاه درزنجان نگهداری ومیگه این کار از کار مطب

  • محسن محبی 12 0

    دوسال ماشین خودم را فروختم حالا با پولش باضافه سود بانکی که گرفتم نی توانم یک دونگ ماشین بخرم حالا توی این مملکت یکی نیست جواب گو باشه علت فروختن ماشین هم خدا قسم عمل جراحی عمر م بوده تمام مدارک هم هست بخدا این مملکت نیست که داریم زندگی میکنیم

  • مهدی 8 1

    این حرفها گرچه واقعیت است ولی متأسفانه درایران تنها قِشری که هیچ کسی به آنها اهمیت نمیدهد همین رانندگان هستند. درحالی که این افراد نقش به سزایی در پیشرفت اقتصاد و جابجایی بار در کشور دارند.درایران عده ای آدم پولدار شدن کامیون دار در حالی که کمترین درک از این شغل ندارند و رانندگان واقعی شده اند شوفر این افراد.

  • ک 6 1

    سلام تمام سرمایه دارا قیمت هارا بالا پایین میارن همان دلال ها هستن که با نون جون مردم بدبخت بازی میکنن که فایده نداره هیچ کسی نمتونه هیچ کاری باشون بکنه فقط خدا نابودشون میکنه با کرونا انشا الله

  • محمد 5 0

    انشا الله هرکسی که باعث شده شوفر ها به این روز بیوفتن سرطان بگیره ، انشالله دلال هایی که باعث گرونی ماشین میشن قطع نخاع بشن ، انشالله بد خواه های شوفر ها درد بی درمان بگیرن ، انشاالله هرکسی که از شوفر ها میچاپه همون پول رو بده به دارو های ایدز ، انشالله هرکس به فکر شوفر هاست سلامت باشه ، انشالله شوفر ها سلامت و سربلند بشن و شرمنده زن و بچه شون نباشن . همتون بگید آمین .

  • سحاب 7 0

    منم شوهرم ماشینشوفروخت گفتیم یه وامی بگیریم یه ماشین مدل بالاتربخریم ولی دیگه دو دانگ ماشین خودمونم نمیتونیم بگیریم خدابرای تک تک این دلالانسازه انشاالله اززندگیشون خیرنبینن من شوهرم داره سکته میکنه

  • منصور 7 0

    از بندر حرکت میکنی.در گمرک عوارض شهردار کمک به زندانی.مسول بارگیری.شیرینی بچهای دفتر.شیرینی پمپ گازوئیل.عوارض جاده.توجاده دیگه بماند.پارکینگ باشماق دیگه از شیرینی گذشته.باسکول.جیپی اس.دوباره پارکینگ.همنجوری شیرینی تو شیرینی

  • شهاب سرور 4 0

    عمر ما که تو جاده رفت ولی این رسمش نیست. اگه کاری بلد بودم انجام میدادم .کاری دیگه ندارم به جز رانندگی.حالا هم که شما

  • محمود 7 0

    آقااین حرفها چیه دکتر خریده مهندس خریده مملکت اوصاعش خرابه پراید بیست ملیون بود ما خریدیم 440الان پراید چهار برابر شده پژو پارس 5برابر شده اینو دیگه کی خریده دکتر مهندس؟؟خانه متری ۹۰۰خزارتومان شده متری ۱۴ملیون اینم دکترها خریدن ؟؟؟یاد ضرب ومثل عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه برید پولمون رو بی ارزش کردین یک مشت راننده بدبخت رو گول میزنید که فلان هست و فلان ما خودمون ماشین گران میشه ناذاحتیم چون قیمت قطعه هم میره بالا وای کرایه بالا نمیره

  • ناشناس 6 0

    ایا خود کشور طاعون زده حباب نیست.؟؟؟ مدیریت یعنی این.

  • سید حسین موسوی نژاد 3 1

    با عرص سلام اینجانب از کامیونداران کشور از خطه خوزستان مدت ۲۰سال در این شغل فعالیت داشته ام از اکثر مناطق کشور بارگیر کرده ام در سال گدشته قصد داشتم کامیون خودم عوض کنم بر اثر یک تعلل چند ماهه به این امید که بتونم وام بگیرم وکامیون بهتری بخرم به علت افزایش بی حد وحساب قیمت کامیون دیگر هرگز نتونستم کامیون بخرم وهم اکنون هم بی کار در خانه نشستم به امید روزی که شرایط بهتر شود از مسولین زیر ربط انتطار دارم فکری بحال افرادی مثل بنده بکنن.

  • مهدی 4 0

    باسلام ایا کسی میدونه چرا قیمت کامیونی که کارخانه سازنده با اون همه زحمت که یک کامیون باقیمت 180تومن یا یکم بیشتر ازان میفروشه وقتی به گمرک ما میرسه قیمت میشه 2ملیارد دلیل این گزاف قیمت چیه چرا عوارض گمرکی بیشتر از قیمت واقعی خود کامیون است

  • هادی روشن 4 0

    یک سال پیش یه کامیون داشتم گرفتاری پیش اومد فروختم حالا همون کامیون در عرض یه سال چند برابر گرون شده دیگه نتونستم بخرم حالا بیکارم نمیدونم چکار کنم من از مسولیین خواهش میکنم حداقل برا یک بار به بفکر ماباشند حداقل یه کاری کنند ماشین لییزنگ بدن تا یه خاکی بسر خودمون بریزیم ما زنو بچمون نون میخاد چکار کنییم خدایا بدادمون برس

  • محمد 4 0

    بابا این دیگه چه وضعی شده هوو شده 700میلیون بخدا کل زندگیتو بفروشی پول هوو یا دنگ فنگ نمیشه مسئولین ما عرضه اداره کشور را ندارند ما جونا راننده بدبخت شدیم من هرکاری میکنم ماشین بخرم نمیشه قبلا یه دنگ فنگ 100 تومن بود کسی هم نمیخرید خدایا خودت زودتر مارو نجات بده از دست این ------------حرومزاده ها هیچ کشور تو جهان مثل مانیست ما همه چی داریم نفت گاز کشاورزی ولی مردم دارن از فقر میمیرن پس این پول ها کجا میره

  • ناشناس 2 0

    سلام این مسعولین اگر مثل دور ریاست جمهوری آقای رفسنجانی عمل می کردند رانندگانی از خودشان ماشین ندارند به این شکل و با این قیمتهای سرسام آور ونجومی در نجومی گرفتار نمی شداند که الان نمی تواند یک پیچ کامیون را بخرند خود کامیون پیشکش در شرایت رانندگان باید ماشین دار شدن را به گور ببرند

  • مجید 1 0

    فکری برای این رانندگانی که برای دارندگان کامیون بسختی کار می کند فکری بکنید

  • مهدی 4 0

    این طرح کلیدبه کلید رو اجرا کنید تا اخر عمر دعاتون میکنیم بزار مردباشید حرفی که زدید عمل کنید

  • ناشناس 3 0

    واقعا همینه من خودم دارم برای یه ر وحانی که سه دستگاه تریلی داره کار میکنم وفقط حقوق بخور نمیر

  • ناشناس 0 0

    الان حدوا پنجاه درصد از رانندگان شغل دومشون هست بیشتر باز نشسته نظامی هستند بازنشسته اداره ها هستند و چوپان هستند هم گوسفند دارندبیشتر حادثه های رانندگی تو جاده امثال این آقایان هستند که با سن بالا با داشتن یه گواهینامه بدون تجربه و بدون اینکه شاگردی کسی بکنند وارد جامعه میشن و آمار تلفات بالا میره *** واقعا جای تاسف داره هرکسی با یه کامیون و تریلر سنگین وارد جاده میشه و جان مردم رو به خطر میندازن

  • Mahan 0 0

    همه فقط فکر خودشون هستند ولی هیچ کس به فکر راننده نیست

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین