| کد خبر: 210922 |

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت‌نام کامیون‌های با عمر سه سال، از سوم خردادماه ۹۹ از طریق سایت سازمان راهداری امکان پذیر می شود.

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت‌نام کامیون‌های با عمر سه سال، از سوم خردادماه ۹۹ از طریق سایت سازمان راهداری امکان پذیر می شود.

به گزارش تین نیوز، این سازمان در راستای فعالیت‌های متنوع خود در جهت نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه در نظر دارد به منظور تسریع در انجام روند نوسازی و براساس ماده (30) قانون احکام دائمی برنامه کشور از تاریخ 03/03/1399 از متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا سه سال ساخت در آدرس اینترنتی خود (www.rmto.ir) بخش نوسازی و توسعه ناوگان، ثبت‌ نام به عمل آورد.

این اطلاعیه جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به ذینفعان شامل شرکت‌های تولیدکننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت «صمت» (صنعت، معدن و تجارت) و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات، صادر شده است.

 شرایط کامیون های وارداتی

  • نباید بیش از سه (3) سال از زمان ساخت آنها گذشته باشد.
  • کامیون ها باید از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو- مصوب 1386 و آئین‌نامه اجرایی آن موضوع تصویب نامه شماره 7415/ت51681 هـ مورخ 28/01/95 و اصلاحات بعدی آن برخوردار باشند.(چنانچه واردکننده خدمات پس از فروش موضوع قانون فوق را طبق مقررات راساً ارائه نماید، ارائه مجوز فوق قابل قبول بوده و در غیر این صورت باید مجوز رسمی و قانونی از شرکت یا کارخانه دارای حق قانونی ارائه دهنده خدمات فوق اخذ و ارائه کند).
  • کامیون های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگیهای محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته و دارای استاندارد e-mark نیز باشند.
  • کامیون ها می‌توانند دارای بارگیر ثابت یا غیرثابت (کشنده) باشند.
  • کامیونهایی می‌توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در پنج (5) سال گذشته مدلهای آنها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند. کامیونهای وارداتی جدید ساخت کشورهای مذکور باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگیهای محیط زیست در زمان ساخت مورد تائید دستگاههای ذی‌ربط باشد.
  • در مرحله اول، اولویت با کامیون های دارای ظرفیت- مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه- هیجده (18) تن و بالاتر است.
  • کامیون های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استانداردها و شرایط لازم برای حمل‌ونقل بین‌المللی و ورود به کشورهای اروپایی را دارا باشند.

شرایط کامیون های اسقاطی

واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط، حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از بیست و پنج (25) سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز می‌تواند حداکثر سه (3) تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد. در این مرحله، ظرفیت کامیون اسقاطی مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه حداقل پانزده (15) تن است.

کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل‌ونقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط (برابر اسناد ثبتی در سامانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) باشد.

به ازای اسقاط کامیون، پس از تایید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سود بازرگانی کامیون وارداتی بیست و پنج (25) درصد توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران کاهش می‌یابد.

شرایط واردکنندگان

کارخانجات تولیدکننده کامیون، شرکت‌های واردکننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت «صمت»، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مالکان وسایل نقلیه فرسوده می‌توانند مبادرت به واردات نمایند.

در مرحله اول، سقف میزان واردات در هر درخواست توسط کارخانجات تولید کننده داخلی خودروهای سنگین یک هزار (1000) دستگاه، شرکت های حمل‌ونقل توانمند یکصد (100) دستگاه، شرکت‌های واردکننده کامیون‌های سنگین پنجاه (50) دستگاه و مالکان حقیقی و حقوقی وسایل نقلیه فرسوده ده (10) دستگاه است.

ارائه درخواست جدید در مراحل بعد، منوط به واردات هشتاد درصد (80) درخواست مرحله قبلی است.

هر کدام از ذینفعان بسته به نوع مدل کامیون وارداتی مورد درخواست، باید مستندات و مدارک مربوط به استاندارد روز و اجباری ایمنی و کیفیت از سازمان ملی استاندارد کشور، استاندارد روز و اجباری آلایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست، تاییدیه خدمات پس از فروش از وزارت «صمت» (صنعت و معدن و تجارت) را تهیه و به سازمان ارائه نمایند.

 منشاء ارز برای واردات باید خارج از ایران باشد و واردکنندگان مشمول استفاده از ارز داخلی نمی شوند.

طبق اعلام سازمان راهداری ذینفعان تا بعد از ترخیص کامیون از گمرک ایران حق هیچ‌گونه ثبت نام و یا درخواست و اخذ وجه از خریداران را ندارند بنابراین از هرگونه پرداخت به افراد مدعی در این مرحله خودداری شود.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد بنابراین خریداران ‌باید در این خصوص با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل در مراحل ثبت نام و خرید اقدام نمایند.

متقاضیان دریافت خودرو وارداتی از موعدی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً به ذینفعان مورد تأیید سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای که مراحل اخذ مجوزهای لازم را طی نموده‌اند مراجعه کنند. این فهرست متعاقبا در سایت سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به محض ترخیص کامیون از گمرک ایران، اطلاعات واردکنندگان، نوع و تعداد کامیون‌های وارداتی در سایت سازمان ارائه و در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

قیمت تمام شده ناوگان توسط مراجع ذی‌صلاح و نظارتی با توجه به قرارداد خرید خارجی ناوگان تعیین و ملاک عمل برای عرضه در داخل کشور قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام سازمان راهداری هرگونه اطلاعیه دیگری در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آن که منحصراً در سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درج شده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید 18 6

    سلام و خسته نباشید بند یک رانند هستم که نزدیک به بیست وپنج سال است که برای خودم وخانوادام وپیشرفت حمل ونقل کشورم در بیابانها زحمت کشیدم حال اندوخته کمی دارم اگر خدا بخواهداگر مسعولین راه وحمل ونقل کمک کندبعداز اینهم سال زحمت کشیدن به امیدخدا یک ماشین ثبت نام کنم حال از مسعولین خواهش می کنم برای رانندگان مثل بند کاری انجام دهند که بتوانند بعد ازاین هم سال زحمت کشیدن بتوانند حدعقل صاحب یک دسگاه ماشین بشوند از مسعولین زحمتکش هم ( تشکر می کنم وخداقوت می گویم)

    • ممد 25 11

      همچین وارداتی ارزون بدن بهتون که دلتون حض کنه. اینجا ایرانه کشور دلیران

  • حسین 19 7

    سلام تکلیف حوالهای طرح فرسوده که دو سال تاخیر داره پس چی می شود

  • حسین 17 8

    تکلیف حوالهای تاخیری سایپادیزل هنوز عین که دوسال پیش مردم پولش دادند که طرح کلید به کلید بود

  • مهرداد نظافتی 28 4

    باسلام سخص حقیقی بدون واسطه دلالان چطور اقدام کنه ودر جایی گفتید مجوز ورود بر اساس اسقاط خودرو است سوال پیش میاد که خودرو ساز داخلی از کجا خودرو اسقاطی تحویل می‌دهد (دلال) این ی دور تسلسل اول کامیون اسقاط میشه یا اول خودرو وارد میشه خواهشمنداست کلاف سر در گم به رانندگان مالکان حقیقی ندهید ی چیز شسته روفته دور از از هیاهوی دلالان تصمیم گیری نمایید

  • امیر حسین 20 7

    اجرای این طرح به نظر شدنی نیست .دولت ارز اختصاص نمیده!عوارض گمرکی رو چه طور حساب میکنن؟به نظرتون با دلار ۱۶ تومنی و این اوضاع خراب کسی حاضر میشه همچین ماشینی رو بخره؟این هم محکوم به شکست هست مگر اینکه دولت تسهیلات قابل توجهی رو لحاظ کنه و اقساط بلند مدت داشته باشه در ضمن ابهامات این طرح خیلی زیاده که اصلا مجال صحبت در اینجا نیست

  • علی 11 1

    همه چیزش سلام باشه که دیگر پس نیاریم

  • شهباز قلیزاده 14 4

    خسته نباشید هرچه زودتر اجرای کنید

    • قلیزاده 4 6

      سلام خسته نباشید اگرزود این ترح اجرا بشه این ارابهای آدم کش ازخیابانها کشور جمع میشه جادها ترافیک نمیشه

  • حسن 40 1

    غارت جیب راننده که شب تا صبح نمیخوابه از خون سگ نجس تر هست

  • ناشناس 16 12

    پس چی شد ما که خوکفا شده بودیم؟ حال دارن اشغالهای رده خارج همین اروپائیان را که اقایان مثلا .....نمی پسندند با دلالی به این خرابه اباد میارن؟؟؟

    • سعید 21 8

      سلام این طرح هم مثل بقیه طرحها فقط به نفع دلال و رده بالاهاست وگرنه راننده همیشه باید شب روز بدوئه آخرش هم جیب یکی دیگه پر میشه

  • ناشناس 23 5

    سلام به خاطرخدا زودتر اجرایش کنید مردیم از انتظار

  • مهدی 12 2

    هرچه زوتراجراش کنید مردیم از انتظار

  • مجید 15 0

    سلام امیدوارم مسولین مابه امسال من که ۱۵سال راننده بیابانهاهستیم واندوخته کمی پس اندازکردیم ماشینهاراوادراتش راآزادوباپیش پرداخت کم تحویل بدن تاامسال من بایه بچه وخونه اجاره ای بتوانیم خریداری کنیم

  • احسان 14 2

    اگه دولت راست میگه چراخودش باارز 4200تومانی واردنمیکنه نامستقیم. به دست رانندگان برسه بدون واسطه دلالان

  • ناشناس 15 4

    کاشکی سر بگیره پناه بر خدا

  • امیر زارع 14 4

    سلام .. دولت هنوز تکلیف سیصد هزار خودرو ی اسقاط شده رو معلوم نکرده .. این هم مثل برنامه ای سال ۸۸ با برد دلالان رقم میزنه . کلا برای سود اقازادهاست

  • هادی مرادی 29 1

    با سلام بنده پایه یک دارم ۲۰۰ تومانم نقد دارم بسیار کاری و سالم و نان حلال خور زحمت کش و با صداقت انسان دوستانه ی نفر ک میخواد کامیون بخره میتونم شریکش بشم مابقیشو اقساط بدیم ۲۰۰ ملیون خودم دارم

  • محمد رضا شه بخش شاوزی 8 4

    ماشین داف مدل 91تا92یکی از این مدل هاباشه خوبه

  • ناشناس 9 1

    سلام خسته نباشید من یک راننده هستم ومی خواستم بعداز۲۵سال برای خودم ماشین بخرم چندی حساب میکنه

  • مهدی 11 3

    سلام به امید خدا خیر باشه برای رانندگان زحمت کش

  • پیام 17 6

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمت مسولان راهداری بنده 15سال است که. دائم در جاده هستم. وبرای مردم کار میکنم دیگه خسته شدم تا کی برای مردم کار کنم وقتی خبر واردات خودرو را شنیدم تصمیم دارم که خانه ام را بفروشم وثبت نام کنم. تا بتوانم برای خودم کار کنم خواهشمندم مسولان خدارو در نظر بگیرن وکمکم کنن. با تشکر از همه مسولان این زمینه

    • amir 13 0

      دادا اگه گوش میگیری خونتو نفروش که ماشین گیرت نمیاد خونتم از دست میره ... این کارا همش دلال و دلال بازی فقط جیب ی عده ادم گردن کلفت پر میشه ... از ما گفتن بود

  • سجاد 15 4

    سلام خدا قوت الان من ک راننده هستم میتونم از سوم خرداد ثبت نام کنم یا ن؟؟

  • کریم 11 3

    سلام حالاچه تضمینی وجودداره که بعدازواریزپول بزودی ماشینوتحویلمون بدن چون رفیقم نزدیک سه ساله برای اف هاش460کشنده‌ پول ریخته هنوزاندرخم یک کوچه است سرگردانوحیرانش کردن بدبختو

  • یوسف 10 1

    خونمو زندگیمو فروختم بخاطر ماشین که همه چیز شد جهنم هم ماشین وهم خونه فقط باید حسرت بخودیم

  • رضا صمیمی 7 1

    اگه واقعا هدف کمک
    به رانندگان بدبخت توجاده است چه بهتر اگه هدف آدرس عوضی دادن به بیچارهاست که بد بختی انقدرزیاده که نیاز نیست همینطوردلالان راه جیب بری رابلدن

  • هاشم داتلی بیگی 8 2

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دست اندرکاران سازمان حمل ونقل راهداری بند متاهل دارای دو فرزند، طبق سوابق درج و ضبط شده در سامانیه هوشمند راننده به شماره ... قریب بر 2۰ سال سابقه کار مداوم در امر حمل و نقل جاده ای با انواع کامیون را دارا هستم و با تاسف بسیار، برای دیگران کار میکنم و همیشه خودم و خانواده ام نگران بیکار شدنم هستیم من الان 4۲ ساله هستم و بعد از ۲۰ سال کار کردن توانستم اندک پس اندازی فراهم کنم،،،جایگزینی کامیونهای فرسود فکری بسیار خوبی هست اما این طرح هم شده اسباب سود جویی دلالهای از خدا بی خبر که امثال بندی حقیر همان کامیون فرسوده را هم نتوانیم بخریم که امرار معاش کنیم تا شاید دیگر نگران تامین مخارج زندگی نباشم ، خواهشمندیم واقعا عاجزانه خواهشمندیم از شمای مسعول دست این دلالها را از بازار خرید و فروش کامیون کوتاه کنید تا شاید کم بضاعتی چون بندی حقیر هم بتواند حداقل همان کامیون مدل پایین یا به قول رایج کامیون فرسوده خریداری کرده و روزی خود و خانواده را تامین کنم،،،و یا همانند چندین سال پیش حدود سال 7۰ تسهیلات اداره راه ، خرید و واگذاری کامیون به خود راننده طبق سوابق درج شده به این شکل شاید دست این افراد سودجو از کسب و کار کامیوندار و راننده کوتاه شود،، با نهایت تشکر و قدردانی پیشاپیش از مسعولین محترم و دلسوز این قشر، زحمتکش و بی ادعا اجرتون با خدا و خسته نباشین.

  • مسعود بهار 11 1

    راننده بیچاره ای مثل من پولش کجابودبره ماشین وارد کنه یه ماشین مدل پایین دارم دست از سرمون برداریم تورو به هر کی میپرستین کارمونه داریم مکنیم این هم بی ارزش تراز این نکنین

  • مهدی 14 2

    ایرانی یعنی بدبخت واقعا دلم به حاله این راننده ها میسوزه که چقدر ساده هستن البطه نجیب اخه مگه همچین چیزی میشه وقتی تو بازار الان یه بنز تک مدل ۵۰ رو ۵۰۰میلیون مامله میکنن مثلا وقتی اینا بیاد که سه سالشونه مثلا چند میخوان بدن ملت اخه مگه میشه.

  • محمد 9 1

    سلام من نزدیک به ۲۰ ساله که راننده پایه یک هستم ماشین داشتم شراکت چهار سال پیش فروختم ووام گرفتم‌تا بتوانم برای خودم بخرم ولی دیگه با این افزایش قیمت نتونستم تو را خدا یه فکری به حال من وامثال من بکنید خیلی سخته تا بتونیم به کمک شما مسئولین صاحب یک دستگاه کامیون کشنده شویم

  • عباس 7 1

    تور خدا وارد کنید مردیم از ماشین کهنه خسته کرده مارو بندر امام بار بصورت خط آزاده همیشه ماشین نو میخاد این بارها حمل بشه

    • جمشید 5 1

      با سلام وخسته نباشید بنده راننده پایه یک دارم چند ساله برای دیگران با مزد گار گری کار مکنم دارای سه فرزندم یکی سرباز یکی دانشجو اخری هم بچه مدرسه ای سرمایه ندارم خانه ام فروختم ماشین زیر پام وفروختم تا پانصد تومان جور کردم حالا مستاجر شدم وکامیون فرسوده هم ندارم تکلیف من چیه چگونه می تونم ثبت نام کنم تنها نان اور خونه ام از مسولین خواهش میکنم کمک کنن چهل وپنج سالمه الان میتونم کار کنم بعد از چند ساله دیگه پیر میشم تنها سرمایه که خانه ام بود اونو هم از دست دادم خواهشن ما راهم درک کنید یه خورده شرایط را اسان بگیرین تا ما هم از کار کردن برایه دیگران خلاص بشیم با تشکر

  • جهان 4 1

    اگر دست دلال تو کار نباشه کار درست جلو میره و همه ماشین دار میشن غیر از این به هیچ وجه. من خانه کوچکی داشتم فروختم ۳۵۰ ملیون به خاطر ثبت نام تمام دارایم همین پوله مسول محترم من ۲۰ ساله پایه یک دارم شوفر مردم‌بودم هیچی هم ندارم ثبت نام کنم متونم زندگیم بچرخه به امید ماشیندار شدن

  • شریفی 3 3

    با سلام تورو خدا اجراش کنید همینم قبول داریم فقط خواهش میکنم اجراش کنید من از بچگی آرزو داشتم یکی ماشین داشته باشم ممنون از زحماتتون

  • بهروز 7 1

    ما رانندگان بعد از انقلاب نسل سوخته محسوب میشیم که هر بار برای سوءاستفاده از اسم و کار ما یک طرح رو تصویب میکنند البته بنام ما و به کام دوستان اداره‌ی وزارت راه و دلالان محترم...ای کاش دولت مستقیم وارد میکرد و بدون سود و با اقساط بلند مدت فقط به رانندگان تحویل میداد نه اینکه به اسم راننده وارد میکنند و به کام شرکتهای بزرگ و پارتی‌دار میشه..بخاطر خدا این اسم راننده رو از روی این طرح بردارید و بگید خبر خوب و سود مضاعف برای شرکتهای بزرگ باربری و دلالان ماشینهای سنگین..اینجوری اسم و رسم رانندگان سخت کوش آلوده نمیشه

  • امیر حسین 4 3

    سلام ثبت نام از طریق سآیت است یا از طریق نمایندگیها ممنونم راهنمایی کنید

    • حسین 2 1

      جان ما وارد کنید از کجا باید ثبت نام کرد ممنوننننن

  • حسین 5 0

    قابل توجه رانندگان(بنده راننده پایه یکم هستم ۱۰سال مث۰۰۰برای اینواون جون کندم آخرش هم هیچ ۴سال ماهیانه بیمه نتونستم بدم)از تانکرگازی بگیر تاکفی و تریلی کمپرس و یخچالی)نمیخوام دلسرد شید..امیدی نیست...اگرم کامیون وارد بشه...اونایی که براشون جون کندیم خریدار این کامیونها میشن..اگر واقعن وارد بشه...منکه دوسالی قید رانندگی رو زدم..ولکن گور باباش..حاضرم حمالی کارکنم.ولی برای صاحب کامیون کارنکنم..ما جون میکنیم و انها برامون اربابازی دربیارن...تف به این قسمت تف..کامیوناتون پیشکش خودتون...فقط نون رو گرونتر نکنید

  • ناشناس 7 0

    ترا همین اهن شکسته ها را هم از مون نگیرید و اواره مون نکنید

  • حامد 11 2

    با سلام این چه طرحیه

    شنیدم یه مشت ماشین تو گمرگ هست که با این طرح میخوان اونارو آزاد کنن وگرنه یه کشنده الان بخوای اسقاط کنی باید حداقل 350میلیون پولشو بدی تا بتونی یه ماک اوراق بخری بعدش بخاطر اسقاط این350میلیونی ک هزینه کردی میخوان 25درصد تعرفه گمرکی تخفیف بدن
    یه کشنده 3سال ساخت رو بخوای بخری باید حداقل 700تا800میلیون پول بدی(که میگن منشا ارز نباید از داخل باشه) خب یکی بگه این راننده بدبخت ارزشو چطور تهیه کنه
    حالا ب فرض که تهیه شد
    حالا700میلیون یه ماشین 3سال ساخت خریدی گمرک هم که یه15درصد و یه8درصد ازقیمت ماشین رو ازت میگیره یعنی حدود170میلیون باید ازت بگیره حالا چون خودرو اسقط کردی25درصد تخفیف میده میشه 128میلیون
    یعنی یه خودرو300میلیونی رو اسقاط کنی برای 50میلیون تخفیف گمرکی
    خب خودرو اسقاط نکنیم وتخفیف نگیریم ک بهتره
    که به راننده هم بدون اسقاط خودرو اجازه نمیدن خودرو وارد کنه
    پس نتیجه میگیریم ک راننده نباید وارد کنه باید از اونایی ک واردکردن(دلال‌ها) خودرو بخره
    شاید من اشتباه تحلیل کردم
    که خداکنه اینطور باشه
    هرکی تحلیلش فرق میکنه بگه تا روشن شیم

  • محمد 4 0

    سلام پس کامیونهای زیر 15 تن وارد نمیکنید!؟

  • احمد 2 2

    میخوام کارکنم

  • صمد سلطانی 1 13

    آقا ارزونش نکنید همین الان هم جاده ها پر ماشین هست و کمبود بار داریم آگه ماشین قسطی یا ارزون ریختید تو بازار اوضاع کار از اینی هم که هست بدتر میشه

  • قلیزاده 0 3

    انشاالله هرچه زودتر این طرح اجرا میشود ناوگان کشورمان نوسازی بشه والله من نه راننده ن ماشین سنگین دارم موفتم باشی من کارم نیست فقط ناوگان نوسازی بشه پیش ترکیه آدم خجالت میکشی متشگرم

  • محمد سفری 2 0

    برای ثبت نام کامیون واردت به راننده های که کارت هوشمند فعال دارن داده میشود ولی ماشین ندارن

  • شهباز 4 0

    خواهشمنداست کلاف سر در گم به رانندگان مالکان حقیقی ندهید ی چیز شسته روفته دور از از هیاهوی دلالان تصمیم گیری نمایید

  • حسین راننده 4 0

    با عرض سلام و احترام خدمت شما مسئولان عزیزحمل و نقل جاده‌ای کشور عزیزم ایران سرافراز این کامیون‌های که انشالله بزودی وارد چرخه حمل و نقل میشه اگه با لطف شما مسئولان عزیز کشور در اختیار راننده هم قرار بگیرد که همه رانندگانی که مثل بنده برای صاحب ماشین زحمت میکشند شب و روز ندارند ماشین قسطی بدید با شرایط خاص ممنون میشم ازطرف همه رانندگان زحمت کش

  • سلیم رضای 0 0

    کی

  • شمسعلی 0 1

    باسلام وخسته نباشید به تمام مسولین وکارکنان.من یک رانندام که درطول مدت کارکرده ام باماشین های مدل پایین کارکرده ام وخسته وبی بهره بودم وحالابه یاری خدا وحمایت مسولین می خواهم ثبت نام کنم

    • علی رحمانی 0 0

      سلام درود برتمامی رانندگان جاده ازسریجان

  • ناشناس 3 1

    باسلام طرح جایگزینی فقط کلید ب کلید امکان پذیر میباشد زیرا همین الان هم بدون پرداخت اقساط ما ب زور از پس پرداخت هزینه های زندگی و تهیه لوازم یدکی بر میاییم چ برسه ب پرداخت اقساط و خرج و مخارج ماشین سه سال کارکرده ای که در اروپا از رده خارج محسوب میشه و حالا باید ما لوازمش را گران و نایاب بخریم

  • مهدی بیاتی 0 0

    ممنون از اطلاع رسانی تون

  • امیر 3 0

    چه طور ثبت نام میشود لطفا راهنمایی کنید اگر سایت دزدی نباشد

  • ناشناس 5 0

    باعرض سلام همان گونه مستحضرهستید،کامیونها نقش خون در رگهای جامعه را دارند با توجه به اینکه کرایه ها در کشورما ناچیز می باشد طوری که یک راننده آرزوی داشتن یک کامیون با امکانات که حق طبیعیه هر راننده هست را دارد،متاسفانه دریغ شده است هر چندکه این قشر زحمت کش وضعیت جامعه واقتصاد نابسامان کشور را بالأخص با این تحریمهای ناجوانمردانه بخوبی درک میکنند ودر عرصه خدمت همیشه در خط مقدم بوده اند ... واکنون بااین اوضاع واوصاف منصفانه نیست دولت این قشر زحمت کش را تنها بگذارد کمترین کاری که میشود کرد ، ایجاد یک نمایندگی دولتی برای خدمات باشعبات... وتخصیص ارز دولتی برای خرید و واردات !!!
    با ارزوی حل مشکل تمام هموطنهای عزیز !

  • Ahmadtorkashvand81@gmail.com 6 2

    سلام وقت تمامی هموطنان عزیز بخیر و شادی،صرفنظر از تمامی نکات مثبت و منفی .. طبق قرارهای قبلی و گفته شده قرار بود ۳خرداد ثبت نام آغاز بشه ..ایا واقعیت داره؟ واگر چنینه ادرس سایت و زمانش رو بگید ممنون میشم

  • قاسم 4 0

    سلام هرچه زودتر ماشین وارد کنید تا کامیون کمی به قیمت واقعی برسد نه قیمت نجومی

  • رضا 4 1

    سلام ازدولت محترم خواهشمندم ثبت نام را ازروی کارت هوشمند فعال رانندگان که بارنامه گرفتند ودرحال کار هستند انجام دهند تاواقعا به دست مصرف کننده واقعی برسه نه دلالهای از خدا بی خبر که خون ما رانندها را میمکند ازوقتی ردپای دلالها توی خودرو سنگین باز شد دیگر هیچ راننده ای نتوانست وقدرت خرید ماشین داشته باشد ازمسعولین خواهش میکنم به این موضوع رسیدگی بکنند تاما رانندها هم بتوانیم برای خودمان کار بکنیم نه برای دلالها فقط تنها راهش بارنامه رانندها وسابقه پرداخت حق بیمه رانندهاست که حق به حق دار برسد ممنون

  • محمد 10 1

    خدابیامرزه اون فرزند ایرانو که کامیون آمریکایی میاورد و با ی سواری اشانتیون میداد به راننده های که پایه یک داشتن اونم اقساطی و میگفت من نمیخوام محتاج خارجیا باشم که برامون رانندگی کنن،همین ماشین قدیمیارو ببینید وقتی وارد شدن همه جزو برندهای معروف و درجه یک جهان بودن ولی الان چی؟؟جاده ها پر شده هوو و فراز و دانگ فنگ و تی سیصد و کلی ماشین چینی بدرد نخوره دیگه که بعد از ۱۶سال کارکرد همه چیزشون تعویض شده موتور و گیربکس انترناشو همشون بستون رو ماشینای چینیشون بعد هم میگن دوره ی ماشینایی مثل اینترناش و ماک و غیره سر اومده،من ی ماک دارم باهاشم خدایی راحتم بدهکار نیستم ماشینمم سالمه و مرتبه نه خودمو خسته میکنم نه ماشینو،اگر از این ماشینا آوردن شرایطش خوب بود که میگیرم نبود با همین سالار سر میکنم خیلی هم دوستش دارم

  • Saeid 5 1

    ظاهرا اینم سرکاری بود!

  • رضا رحمانی 3 1

    بعضی از کامیون دارا ماشینشون تو ارزانی فروختن الان پولشون یه گاری هم نمیشه خواهشن هرچه سریعتر ثبت نام شروع کنید

  • محسن معینی 3 2

    ماشالا این طرح همش ابهامه.چرا یه طرح شسته رفته بدون ابهام که راننده بدونه چی به چیه ارائه نمیدن؟یاحداقل یه شماره تماس که مردم سوالاتشونو بپرسن

  • ناشناس 2 1

    سرکاری بود انگار امروز سوم بود

  • آرش 2 1

    سلام به همکاران عزیز-اینم که مثل همیشه سرکاری بود-متاسفم برای خودمون

  • ناشناس 3 1

    چی شد سوم خرداد سرکاری بود عمر ا که ماشین ارزون بدن راننده

  • احسان سیاوش 0 1

    کامیون داف

  • عبد 1 1

    اقايان عزيز ،دقت كنيد ، اقايان نخريد ، درنظر بگيريد ،چرا در كشور گرجستان هر نوع كامبوني را كه بخواهي ،مثل اكتروس ١٨٥٤ سيصد و خورده اي قيمتشه، با اينكه در انجا بادولار معامله ميشود ،قيمت در تهران و شهرستانهاي ايرانه،حساب كنيد چقدر دارن سوء استفاده از مردم ميكنند،اقايان نخريد

  • اسماعیل 1 1

    سلام خسته نباشید بنده ازبچگی پیش پدرم شاگردکامیون بودم ۲۲ ساله پایه یک دارم وچه داخلی چه خارجی تقریبا اکثرجاها رفتم ولی متاسفانه دوسال پیش بایک اشتباه که ماشینمو عوض کنم بهترشو بگیرم روزبه روز گرون شد که الان باپولی که دارم نصف کشنده خودمو نمیتونم بگیرم مجبورم شوفریه مردمو بکنم مسئولین بفکر امسال بنده باشن اگر وارداتی درکار است عدالت را رعایت کنند ممنونیم از دست اندرکار منصف خداقوت

  • شوفر 2 2

    دست دولت دردنکنه امسال هم یه در پراز سود رو برای دلالان باز کرد

  • عباسعلی معتمدی 2 1

    سلام خسته نباشید جهت ثبت نام خودرو هی سنگین وارداتی

  • جهان 0 1

    چرا‌حرفی میزنین اجرا نمکنین من ماشینم را فروختم ۲ ماهه بیکارم به خاطر ثبت نام. فقط مردم بیچاره کن الان ماچکار کنیم

  • رضا فلاحی 0 1

    خوب

  • خلیلی 1 0

    سلام و خسته نباشید خدمت تمامی همکاران . طبق اطلاعیه سازمان راه و شهرسازی قرار بود از تاریخ 3 خرداد ثبت نام این طرح شروع بشه ( از سایت خود سازمان راه و شهرسازی ) . اگه همکاران محترم موفق به ثبت نام شدن به ما هم اطلاع بدن .

  • ناشناس 4 1

    تو رو خدا به افرادی که ماشین فرسوده ندارن هم حق ثبت نام بدین منی که ماشین ندارم باید چکار کنم تو رو خدا پیگیری کنین که ما هم حق ثبت نام داشته باشیم

  • عبد 2 1

    باسلام ،اميدوارم و از خداوند سبحان تقاضا دارم كه در همين روزهاي بسيار نزديك يك تغيير و تحول عظيمي ايجاد كنه ، آمين، كه بلايي بر سر اين دلالان و بنگاهداران و شركتهاي حرامخور و دزد و نامردبياورد كه تمام ثروت و اندوخته حرامشان را در يك شب نيست و نابود شوند،انشاء الله ،عجله نكنيد به اميد خدا اين اتفاق خواهد افتاد. انشاء الله

  • رنجبر 2 0

    با سلام آقایان راننده که انتظار طرح فرسوده را دارید ایا با پولی که پس انداز کردید ماشین کهنه جهت تحویل میخرید یا وجه اولیه نقد ماشین جدید را میدهید فکر نکنم با پس انداز ما هیچکدام امکان پزیر باشد

  • حمیدبیرانوند 2 1

    سلام.راننده کشنده با 20سال سابقه وبیمه تامین اجتماعی سالهای اویل انقلاب ماشین وارداتی را به دو نفر پایه یکم میدادن با آورده کم و مابقی اقساط حذف این بود که امسال من مالک ماشین شوند الان هم اگر ماشین وارد بشه اینقدر پولدار هست که همه را خریداری کنند باز هم امسال من باید برای آنها با دست مزد بخور و نمیر کار کنیم آیا وقت آن نرسیده که از قانون سی و پنج سال پیش پیروی شود

  • عبد الحسین 2 2

    سلام ماشین اف ۵۰۰

  • رضا 2 0

    با سلام ارض ادب تو را خدا لطفا قیمت کامیون را بیارید پایین با خدا من الان یا نقمه نون ندارم با بچه هام بدم اگر شاید قیمت ها بیاد پایین وام جور میکنم یدونه شاید ماک بخرم همه میگن اگر از گمرگ ماشین رد بشه ماشین ها میان پایین

  • ناشناس 4 1

    وقتی هیچ وامی برا راننده در نظر نمیگیرید .راننده بدبخت از کجا بیاره یک میلیارد نقد بشما بده .راننده اگه اون همه پول نقد داشت که جونشو تو سرما وگرما تو جاده ها نمیذاشت .راحت پولشو میزاشت بانک بهره اشو برمیداشت نوش جان میکرد.نکه ماشین فرسودشو بده یک میلیار هم نقد بده تا بتوته ماشین بگیره .واقعا نمیدونم با چه طرز فکری همچین تصمیم و گرفتن .انگار ازاوضاع فقر مملکت بی خبرن.ازاوضاع بی کاری .تعطیلی کارخونه ها و بیکاری راننده ها .به زور میتونن شکم زن وبچه هاشونو سیر کنن چه برسه به پس انداز میلیاردی

  • حسین 3 0

    اگه ارزون دست من راننده برسه که روزی صدبارخداروشکرمیکنم وازشماهم اندازه خداتشکرمیکنم ومیدونم که فکرهموطن هاتون هستید. اگه به امیدخداارزون بشه انشاالله

    • ناشناس 1 1

      الکی به دلتون صابون نزنین اینا همشالکی کلید به کلید

  • مهدی شیری 1 0

    خیلی خوبا

  • عبد 1 1

    سلام ، آقايان و همكاران گرامي ،مواظب باشيد كه شيادان و دزدان در كمينند، عجله نكنيد،باور كنيد به اميد خدا و بزودي تغيير و تحول عظيمي به ياري خداوند سبحان انجام خواهد شد ، و همه اين كاميونهايي كه اكثرا نميتوانيم بخريم ،آنقدر ارزون خواهد شد ،فقط عجله نكنيد و توكل بر خداوند سبحان داشته باشيد، به شائعات هم أصلا توجه نكنيد،چون بايد وارداتيها را به كمترين قيمت بدهند،اگر ابتكار را نكنند هيچكس نميخرد و طرف هيچوقت نميتواند اين كار را انجام دهد،اين سري كه وارد كردند فكر ميكنيد فقط همين يك باره ؟،،نه ، واردكننده دوست داره هروقت وارد كرد بفروشد و اكثر واردات را خود وارد كند . پس عجله نكنيد.

  • بهروزساجدی 1 0

    سلام وخسته نباشید خدمت همه دست اندرکاران عزیز ایرانی بنده راننده زحمت کشی هستم که تقریبا ۱۸ساله توبیابانم الانم باهزا بدبختی مقداری پول جمع کردم که به امید خدا وبه کمک مسولین عزیز بنده هم بتوانم یکی ازاین ماشینها صاحب بشم وبرای زن وبچم لقمه ای نون دربیارم ایرانیم وایرانم رادوست دارم

  • محرمعلی بیگدلی 1 0

    سلام بنده پایه یک و کارت هوشمند دارم و شغلم رانندگیه ولی شرایط خرید کامیون و ندارم عاشق کارکردن با کامیون هستم ولی احتمالا تا اخرعمرم نتونم یه کامیون معمولی برای درامد و خرج خانواده ام بدست بیاورم.کامیون وحشناک گران شده حمایت کننده ای هم نیس.

  • حسین شالکو 3 1

    سلام.منم راننده بیابونم اماامیدی به این مملکت دولت ندارم دلخوش نباشید.اماخدابزرگه

  • فرهاد پناهی 2 0

    این همه راننده کامیون هست که از خود ماشینی ندارند منهم یکی از آنها اینها کامیونها حق راننده است

  • ساسان 3 0

    سلام...دوستان نمیدونین برای خرید این ماشینهای سنگین وارداتی چقدر باید پول بدیم؟آیا قسطیه اگه اره قسطش ماهی چقدره؟

  • ممد 2 0

    کامیون مدل ۵۲اسقاط میکنن یکی بگه دقیق لز چه مدلی اسقاط میکنن ۶۰یا ۵۰

  • مصطفی 0 0

    سلام بر داداشی ای زحمت کش بی ادعا که چندین ساله واسه باربریا وتاجرا مجانی بار حمل میکنید خداکنه این قول مثل اونای دیگه دروغ نباشه فقط یادتون باشه زود گول نخورید خداقوت بخدا ما راننده های کامیون خیلی خیلی گناه هستیم آخر تا کی باید تو آهن قراضه ها جون بدیم چاکر همتون مصطفی نیرابادی از گرگان خدا یارو نگهدار شما باشد

  • حمیدرضاحمیدی 2 0

    انشاالله هرچه زودترواردبشن

  • ناشناس 0 0

    شماسختی کار به راننده کامیون نمیدن تحویل ماشین پیش کش

  • حمید 0 0

    من ماشین فرسوده دارم هیچ پولی هم ندارم که اضافه بدم آیا ماشین منو بگیرن یه ماشین به من میدن اگه بدن درسته که چشمم اب نمیخوره اینم یه طرح دلالا ماشین اسقاطی بخرن ماشین مدل بالا وارد کنن بفروشن مالکین حقیقی هم که پولی ندارن ماشین وارد کنن

  • عارف 1 0

    سلام بنظرمن واردات که معلوم نیست چی بسه ازین چیزهامازیادشنیدیم ولی انشاءالله قیمت‌ها باهمین سروصداهامیادپایین انشاءالله

  • مجید 1 0

    سلام به مسعولین من 17سال کار هنوز نتوانستم ماشین سنگین بخرام من خانم قلب اش عمل کردام بچه ام قلب اش عمل کرادم خرج قرص ودوای انها را جورکنم بعد شمابااین کار برای سوجیان راه درست کرداین نه برای ما رانندگان انها با دلالی پول دارتر میشن شما را به خدا برای ما بیچارها کارکنیدنه واس دللأن باتشکراز مسعولین

  • ناشناس 0 0

    بنده خريدار كاميون فرسوده هر تعداد و هرجاي كشور هستم

  • جواد 1 0

    سلام وخسته نباشید فقط اینوبگم وازخدامیخوام اون بدبخت های که مثل من ماشین هاشونو در یک شب ازدست دادن و شب میخوابی وصبح بیدار میشی میبینی قیمت ها از دست این دلالهای نامردوبی نظمی وبی نظارتی مسئولین از دستمون رفته دوباره به همون روال قبلی برگرده وهمه اونایی که ماشین هاشونو بعداز چندسال ماشین داری از دست دادن و متأسفانه ازدست بعضی افراد نادان که تحقیر ومسخره میشن اول از خدا وبعد مسئولین میخوام که دوباره ماشینهامون درخونه هامون برگردونه یاحق

  • رضا 0 1

    خداکنە زود وارد کنن باشرایط بە مردم بدن کە بتونیم لااقل نان زن بچەمان دربیاریم

    • ناشناس 0 0

      سلام انشالا که هر چه زودتر اجرایی بشه و باد بعضی ها گرفته بشه

  • ابوالفضل جامه بزرگی 0 1

    ثبت نام خوددو

  • اسفندیار کمندی 1 0

    با عرض سلام خدمت همکاران گرامی
    آقا ما چهار سال پیش گول این حرفها رو خوردیم ماشینمون و فروختیم رفتیم ثبت نام کردیم خودمونو بيچاره و بدبخت کردیم شما رو به ابالفضل دنبالش نرید همون مدل پایین خودتون رو محکم نگهدارید بلای ما سرتون نیاد اینها همه حرفه پولشو ازتون میگیرن ماشین رو تو بازار آزاد میلیاردی میفروشن هیچکس هم به داد تون نمیرسه دست همشون تو یه کاسه مراقب چندر غاز سرمایتون باشین ما اینو تجربه کردیم

  • عبدالرسول بهمنی 0 0

    اگه بدون واسطه بدست رانندگان برسه خیلی خوبه

  • مهدی 1 1

    سلام دلتونو خوش نکنید امروز زنگ زدم واسه همین کامیونهای وارداتی الان مرز هست .بدون گمروکی ۱۲۵۰میلیارد.۴۰۰میلیون گمروکی اف اچ ۵۰۰ باری .بعد فرمودن ،طرح اسقاطی هم احتمالا منحل بشه .اگه خواسته آزاد در خدمتم.

  • ممد 2 0

    سلام ب نظرمن اگه دولت بخوادبازم مث بقیه طرحها ب بخش خصوصی واگذارکنه میشه دلال ودلال بازی...اگرم خودش ب وزیر راه دستور بده نظارت جدی داشته باشن حالامیشه بهش امیدواربود

  • ناشناس 0 2

    سلام اینجانب فقط آرزوی خرید یک دستگاه کامیون کشنده از نوع بنزیارنو یا داف یا اسکانیا یا اویکو که با ریتاردر داشته باشد را بخرم واز جاده های کوهستانی ایران لذت ببرم .راهنمایی ام کنید .ممنون میشم

  • بختیار امیری 3 0

    چتو ثبت نام بکنم

  • حسین خالدی 2 3

    آقا جان بزارید دلالان و نمایشگاه دارن وارد عمل بشن و اونقدر کامیون دست دوم وارد کنن که بشن ۱۰۰ملیون..بخدا دلالان بهتر وجدان دارن ..اکثر رانندگان از همین نمایشگاه داران ماشین اقساط خریدن و الان صاحب کامیون شدن..دستشون هم برکت داره..دلالان عزیز شما دست بکار شین..ممنون

  • مهدی گوزل زاده 0 0

    می خوام ماشینم تحویل بدم

  • بهروز 2 0

    باسلام خدمت همکاران گرامی ومسؤلین دلسوز،ده سالی هست که راننده هستم وهیچ خودرو ای ندارم وبرای دیگران کار میکنم، چرا بایدیک جوان حق داشتن خودرو نداشته باشه من خودرو فرسوده از کجا بیارم با این دلال‌ها که تو بازار ریختن خودرو فرسوده شده300 من همش 350 با هزار وام وبدبختی دارم چطورصاحب ماشین بشم، هنوز مجردم چون در آمدم درحد زندگی درستی نبوده، مگه من ده سال هوشمند فعال ندارم بس بهتر نبود بجای اینکه کمک بشه دلال ها جیبشان پرتر بشه اجازه واردات ماشین به راننده های واقعی بدن و ماهی 10 میلیون دولت از در آمد ماشین بجای گمرک بر می‌داشت تا زمان تسویه حساب

  • حمید 0 1

    خواهش میکنم بداد راننده ها برسید اگه ماشینی هم میخان بدید مستقیم برسه دست راننده بیچاره با شرایط آسان و فوری.نه به کامیون دارانی که روز به روز ماشین اضافه میکنن وحق راننده رو میخورن

  • غلامرضا مرادیان 0 0

    سلام. بنده برای امرارمعاش خانواده ام میخواهم بافروش وسایل زندگی ام یک کامیونت 6تن بصورت قسطی بخرم وهرجا میروم نیت خوبی ندارند لطفا شما کمک کنید که واقعا مشکلات حل شود. ازلطف شما ممنونم.

  • ابوالفضل 0 0

    سلام باید از کجا ثبت نام کنیم؟

  • غلامحسین چلداوی 0 0

    کامیون

  • عبد 0 0

    باسلام خدمت همكاران گرامي و قشر زحمتكش ، پس هواستون را جمع كنيد ، و به آگهيهايي كه در ديوار و يا شيپور و برنامه هاي ديگر ، كه درج كردند و قصد اغفال مردم را دارند هيچ توجهي نكنيد ، خيليها هستند كه ميگن ماشين را در داخل گمرك تحويل خريدار ميدهند و هزينه گمركي و پلاك با خريدار است ، توجه نكنيد و اين جماعت كلاه بردارند و قصد بالاكشيدن پول مردم بدبخت را دارند.

  • سیاوش مشایخ 0 0

    رانندگان واقع بین باشید اخه امروز ی اسکانیا شده چهار ملیارد با کفیش هم میشه چهار سیصد همیطور هم داره میره بالا خدا نابود کن دللال .

  • مجتبی 1 0

    کی ثبت نام میکنن

    • بنده خدا 0 0

      کی اینها به نفع مردم کارکردن که این دومیش باش

  • بهروز‌ساجدی 0 0

    سلام‌یکی‌مثل‌من‌که‌ماشین‌فرسوده‌ندارم‌آیابهم‌میدن‌ماشین‌اروپایی‌یانه

  • ناشناس 1 0

    یه زمانی افغانیهاازایران ماشین رده خارج میخریدن حالا ما .به کجارسیدیم چه پیشرفتی کردیم خودمون خبرنداریم.

  • علی عسکردمیری 0 0

    سلام دنبال ماشین واگذاری میگردم کارکنم قسطاشوبدم میخوام برای خودم کارکنم

  • ایرج خداشناس 0 0

    کامیون مدل 47 دارم برای ثبت نام راهنمایی ام کنید

  • موسی 0 0

    ای مردم بشنوید باور نکنید

  • عباس 0 0

    سلام آقا منم فروختم بهارش بخرم شب خوابم برد صبح که شد دیدم هزار سال گذشته افسردگی گرفتم از خدا می‌خوام اول چرخ ماشینی که فروختم براصاحبش بچرخه از مین پاک معصومش خدا دوباره کمکم کنه یاعلی

  • یعقوب 0 0

    با سلام خدمت مدیر شرکت
    ده سال ک راننده یایه ۱ هستم اگ لطف کنی ی ماشین از دم قسط ب ما بدی بجایی بر نمیخوره

  • اکبر 0 0

    باعرض سلام و دعای خیر
    قسم به تمام مقدسات دنیا پول ندارم که یک دستگاه کامیون کشنده
    ثبت نام کنم اگر یک فرد خیر کمک کنه با کار کردن با کامیون پول اش را
    برمیگردونم اجرش با همونی که بهش اعتقاد و اعتماد داره ... ...
    (( یا هو ))

  • امید اصل ساکی 0 0

    کشنده مان

  • عبدالرسول 0 0

    سلام میگم من یه ماک دارم میخوام بدم برا تحویلی

  • ناشناس 0 0

    این طرح کجاش بنفع راننده اس؟ همون شرکتهایی که هرسال پول میگیرن خودروصفربدن و بعدش نه پولمونو میدن نه ماشین رو همونا مجوز دارن وارد کنن بعد ازما ثبت نام کنن و ماشین رو بفروشن ماهم همچنان توصف پیش فروش کشنده های وارداتی
    راننده ای که ماشین فرسوده نداره ماشین درست وحسابی هم توبازار نیست وباید همین چینی های آقایون رو برداره تکلیفش چیه؟ هرکاری شروع میشه اول رانتش رو واسه خودشون میزنن

  • ناشناس 0 0

    عالییی

  • سید محمد خیلی 0 0

    سید محمد خیلی

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین