| کد خبر: 208743 |

◄ قتل یک راننده؛ درخواست برای افزایش امنیت جاده‌ها در شرایط کرونایی

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا با توجه به قتل یک راننده توسط اشرار درخواست کرد با توجه به خلوت بودن جاده‌ها در شرایط شیوع کرونا، حضور گشت‌های امنیتی در جاده‌ها بیشتر شود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا با توجه به قتل یک راننده توسط اشرار درخواست کرد با توجه به خلوت بودن جاده‌ها در شرایط شیوع کرونا، حضور گشت‌های امنیتی در جاده‌ها بیشتر شود.

به گزارش تین نیوز، عباس لیل آبادی این پیشنهاد را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد و گفت: قتل محمد‌تقی مهابادی راننده کامیون، قلب همه رانندگان را به درد آورد از این رو درخواست رانندگان فعال در جاده‌ها از نیروهای مسلح که وظیفه تامین امنیت کشور را به‌عهده دارند این است که با توجه به خلوتی جاده‌ها جهت مبارزه با ویروس کرونا که موجب جولان بیشتر اشرار و دزدان در جاده‌ها می‌شود ضمن دستگیری عامل و یا عاملان این حادثه تلخ، برای تامین بیشتر امنیت جاده‌ها، با گشت‌های نامحسوس امنیتی احتمال تکرار چنین حوادث دردناکی را به صفر برسانند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: این اقدام موجب می‌شود رانندگان که همانند کادر بهداشتی و درمانی در میدان مبارزه با مصیبت پیش آمده پا به میدان گذاشته‌اند با خیالی آسوده به انجام وظیفه وجدانی خود ادامه دهند تا خدای نکرده نبود امنیت در جاده‌ها باعث دلسردی آنان نشود و چه بسا اهداف چنین حرکات مذبو‌‌حانه‌‌ای سیاسی باشد و بخواهند ملت ایران را با کمبود مایحتاج روزمره مواجه کنند.

به گزارش تین نیوز، شامگاه 12 فرودین، راهزنان و اشرار مسلح در منطقه ایرانشهر با حمله به یک کامیون حامل بار برنج راننده آن را به ضرب گلوله به قتل رساندند. این اتفاق در جاده ایرانشهر به بزمان در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و طی آن محمدتقی مهابادی راننده 32 ساله با شکلیک گلوله راهزنان جان خود را از دست داد.

به دنبال این رخداد، وزیر راه و شهرسازی پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و در این پیام نوشت: امروزه کشور در دو جبهه مقابله و مدیریت بیماری کرونا و از طرف دیگر برای تامین کالاهای اساسی وارد عرصه مجاهدت شده است. اما در این میان نمی‌توان از نقش پررنگ رانندگان ناوگان حمل‌‌ونقل عمومی بار، چشم پوشی کرد که از طرفی مسئولیت حمل کالاهای مورد نیاز بهداشت و درمان به استان‌های مختلف را بر دوش می‌کشند و از طرف دیگر در همین شرایط حساس کنونی در راه حمل کالا‌های اساسی مردم ایران اسلامی داوطلبانه گام بر می‌دارند.  

محمد اسلامی اظهار کرد: مرحوم محمد تقی مهابادی نیز از جمله همین رانندگان بود، جوان ۳۲ ساله‌ای که با هزاران امید و آرزو با عشق و  ایثار از استان البرز اقدام به حمل محموله تخت بیمارستانی برای تجهیز مراکز درمانی پذیرنده بیماران مبتلا به کرونا به سمت استان سیستان و بلوچستان حرکت کرد و در مسیر بازگشت مسئولیت حمل محموله برنج که یکی از انواع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم است را بر عهده داشت.

او تاکید کرد: رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار کشور را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی می‌توان خطاب کرد و محمدتقی مهابادی نمونه بارز این سربازان است که در مسافت‌های طولانی اقدام به جابه‌جایی کالاهای اساسی از بنادر به نقاط مختلف کشور با توجه به شرایط موجود می‌کنند که مردم برای رعایت اصول بهداشتی و قطع زنجیره حیاتی ویروس کرونا از خانه‌های خود بیرون نمی‌آیند.

اسلامی افزود: مرحوم مهابادی و تمامی رانندگان ناوگان حمل‌نقل عمومی بار جزو خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی و مورد حمایت ما قرار دارند و بنده از همان ساعات اولیه با پیگیری موضوع از ریاست شورای تامین استان خواسته ام که هرچه سریعتر نسبت به شناسایی و مجازات عوامل این جنایت اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.