| کد خبر: 204501 |

◄ اجرای ابرپروژه کلید به کلید؛ بهترین راهکار نوسازی ناوگان فرسوده

متولی اصلی حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است، چرا قبل از تدوین مقررات مربوط به واردات، سازمان و نهاد یا وزارتخانه‌ای دیگر اقدامی ناهماهنگ انجام می‌دهد؟

تین نیوز

یک فعال حمل و نقلی با توجه به نامه‌ سازمان راهداری به مدیرکل دفتر واردات و صادرات وزارت صمت که در آن ارایه مجوز جهت ترخیص کشنده‌های دست دوم خارجی را مورد تایید این سازمان نداسته است، این موضوع را بیانگر عدم هماهنگی در ارایه مجوز واردات کامیون به کشور دانست و با طرح چند پرسش، اجرای طرح کلید به کلید را بهترین راهکار برای نوسازی ناوگان فرسوده باری عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا سمنانی با اشاره به این بخش از نامه «صدراله بمانا» که در تاریخ ۲۹ دی ماه به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت و معدن و تجارت نوشته، «...مجوز صادره از سوی آن دفتر برای شرکت مورد نظر جهت تخلیه کشنده‌های وارد شده در گمرکات داخل کشور با توجه به عدم صدور مجوز مورد نیاز، مورد تایید این سازمان نیست و طبعاً با عنایت به وضعیت موجود و شرایط اقتصادی حاضر پیش‌بینی می‌شود این امر موجب بروز تبعات احتمالی نامناسب گردد. بدیهی است در صورت بروز هرگونه رخداد احتمالی آن دفتر محترم (دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت و معدن و تجارت)  می‌بایست آماده پاسخگویی باشد...»، در شبکه‌های اجتمای نوشت: متولی اصلی حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است، چرا قبل از تدوین مقررات مربوط به واردات، سازمان و نهاد یا وزارتخانه‌ای دیگر اقدامی ناهماهنگ انجام می‌دهد؟

وی ادامه داد: در روزهای گذشته دیدیم که کاروانی از کامیون‌های وارداتی به‌سمت تهران در حرکت بوده، اگر به تاریخ نامه و مجوز واردات دقت کنیم، تاریخ ورود کامیون‌های وارداتی در قلب تهران به قبل از تاریخ نگارش نامه‌ها و مجوزها مربوط است.

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی که کامیوندار هنوز جبران ضررهای سومدیریت مسئولان را می‌دهد و هنوز این کار توجیه اقتصادی مناسبی ندارد، واردات کامیون بدون از رده خارج کردن آن، چه توجیه عقلانی و اقتصادی برای صنف و کشور دارد؟

او تاکید کرد: تجربیات واردات سال‌های گذشته نشان داده که در ماجرای پر رنگ و لعاب از رده خارج کردن کامیون‌های فرسوده و واردات کامیون، راننده و حمل و نقل جاده ای متضرر شده و سودبر این‌گونه اقدامات فقط و فقط شرکت‌های واردکننده هستند .

سمنانی گفت: در شرایطی که ایران به پارکینگ کامیون‌های فرسوده تبدیل شده، واردات کامیون بدون از رده خارج کردن آن، به معنی تضییع اموال عمومی ملت و صنف و رانندگان و بهره‌بری غیرعاقلانه است چرا که با وجود بار کم و تحریم‌ها قطعاً روزهای سختی در انتظار کامیونداران است و صف بارگیری طولانی‌تر خواهد شد.

این راننده کامیوندار خاطرنشان کرد: لازمه اجرای طرح مهم واردات کامیون، هماهنگی دستگاه‌های ذیربط است اما شاهدیم که کامیون بدون پلاک و بدون مجوز تردد، از مرزهای کشور تا قلب تهران را راحت طی کرده و به نمایش گذاشته می‌شود، در حالی که هنوز دعواهای اداری و کاغذ بازی ادارات تمام نشده است، این ناهماهنگی فسادی است که باید پیگیری کرد.

سمنانی تاکید کرد: به‌عنوان عضوی از جامعه کامیونداری کشور معتقدم از رده خارج کردن کامیون  فرسوده  و دریافت کامیون به‌صورت کلید به کلید که از سال‌های قبل توسط فعالان این بخش پیشنهاد شده، بهترین راهکار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدمحمدی بلندی 2 0

    سلام به نظربنده کلیدبه کلیدماشین های سنگین فرسوده بهترین گذینه هست چون از افزایش کامیون های بیشترتوجاده جلوگیری میکندباتشکر محمدی بلندی

  • رسول 0 0

    سلام آیااین طرح به کاهش قیمت کمک میکنه؟؟