| کد خبر: 204163 |

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای:

◄ اضافه شدن کامیون جدید به صلاح حمل‌‌ونقل جاده‌ای نیست

حجم باری که در حال حاضر با کامیون حمل می‌شود با تعداد ناوگان فعال تناسب ندارد.

تین نیوز

 یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ ای با تاکید بر این‌که اضافه شدن کشنده و کامیون جدید به ناوگان بدون این‌که ناوگان فرسوده‌ ای از این بخش خارج شود به صلاح حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای نیست، پیش‌بینی کرد کامیون‌ داران و رانندگان واقعی حمل‌ و‌ نقل جاده‌ ای در آینده‌ نزدیک به جمعیت بیکار کشور اضافه شوند.

به گزارش تین نیوز، داوود کریمی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و به دنبال انتشار خبر واردات کامیون‌ های دست دوم به کشور بیان کرد و افزود: با توجه به طرح‌های توسعه در کشور و توسعه‌ حمل‌ و‌ نقل ریلی، در سال‌های گذشته شاهد این اتفاق بوده‌ایم که حمل بسیاری از بارهایی که به‌صورت فله‌ای حمل می‌شود، به بخش ریلی سپرده شده است.

وی اظهار کرد: اگرچه در هر کوچه و خیابان و روستا نمی‌توان راه‌آهن کشید ولی حجم باری که در حال حاضر با کامیون حمل می‌شود با تعداد ناوگان فعال تناسب ندارد چه برسد به  این‌که در چند سال آینده حمل‌ و‌ نقل ریلی طبق برنامه باید نقش گسترده‌تری در بخش حمل کالا ایفا کند.

او تاکید کرد: لازم است از هم اکنون مسئولان مرتبط به این موضوع توجه کنند تا با نگاه آینده‌نگرانه از صدماتی که این موضوع به حمل‌ و‌ نقل جاده‌ ای وارد می‌کند، جلوگیری کنند.

کریمی گفت: اضافه شدن کشنده و کامیون جدید به ناوگان بدون این‌که ناوگان فرسوده‌ای از این بخش خارج شود به هیچ عنوان به صلاح حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای نیست و حتی در آینده وضعیت این صنف بغرنج خواهد شد.

وی افزود: طرح نوسازی ناوگان فرسوده  یک ابر پروژه است و اجرای آن اراده محکم و دلسوزانه مسئولان مربوط را می‌طلبد تا دست دلالان و سوداگران از آن کوتاه و فقط ناوگان فرسوده‌ فرسوده‌سواران نوسازی شود نه این‌که فرسوده‌سواران به جمعیت بیکار کشور اضافه شده و فرصت رانتخواری برای سودجوها فراهم شود.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ ای با بیان این‌که نباید سودجویی‌ ها و فرصت‌ طلبی‌های سه سال گذشته که کم و بیش رخ داده و صدمات آن را فقط رانندگان واقعی متحمل شده‌اند، تکرار شود، اضافه کرد: لازم است مسئولان بخش‌های مختلف در حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان ثبت اسناد زمینه را برای شفاف‌سازی فراهم آورده و صف کامیون‌داران و رانندگان واقعی را از صف کسانی که در شغل دیگری اشتغال داشته و بیمه‌ شده‌ کارخانه یا سازمان دیگری هستند، جدا کنند.

او بیان کرد: به وفور شاهد هستیم افرادی از مشاغل مختلف حتی پزشک و مهندس و کارمند و کاسب و غیره در کنار شغل اصلی‌شان اقدام به خرید کشنده و کامیون به‌نام خودشان و یا اعضای خانواده‌‌ نموده‌اند که این کار ظلم به رانندگانی است که هیچ شغل و حرفه و محل درآمدی جز این کار ندارند.

کریمی با تاکید بر این‌که این موضوع در آینده با توسعه‌ حمل‌ و‌ نقل ریلی برای کامیونداران به یک معضل حاد تبدیل خواهد شد، خواستار جلوگیری از روند صدمه‌زدن به کامیونداران واقعی با دخالت شغلی در این حرفه از سوی فعالان دیگر مشاغل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.فرض کنید خبر واردات کامیون دسته دوم درست باشد و ظاهرا حجم باری که در حال حاضر با کامیون حمل می‌شود با تعداد ناوگان فعال تناسب ندارد( کمتر است) .اگر این طور باشد ، قاعدتا نباید برای کامیون وارداتی مشتری وجود داشته باشد. در این شرایط چرا باید کسانی به ورود کامیون دسته دوم اقدام کنند؟ بعید است که اگر در بازار تقاضا وجود نداشته باشد هیچ وارد کننده ای به این کار اقدام کند. این وارداتی ها روی دست وارد کننده باد خواهند کرد و یا اینکه او مشتریان جدیدی را شناسایی کرده است.مطابق ادعای کارشناس محترم این مشتریان جدید همان پزشکان و مهندسان و کارمندان و کاسبان و دیگرانی هستند که در کنار شغل اصلی‌شان اقدام به خرید کشنده میکنند.ایشان اعتقاد دارند که این کار ظلم به رانندگانی است که هیچ شغل و حرفه و محل درآمدی جز این کار ندارند.
    چرا فکر میکنیم که ورود هر فردی جدید به بازار ظلم به دیگر فعالان این بازار است. به استناد چه قانونی به خود اجازه میدهیم که عده ای را از ورود به یک بازار منع کنیم؟ آیا این ایجاد انحصار برای فعالان قبلی در آن بازار نیست؟ از کجا مطمئن هستیم که عملکرد آن پزشک و مهندس و کارمند و کاسب در این بازار بهتر از رانندگان فعلی از آب در نخواهد آمد؟ چرا فکر میکنیم که این تازه واردها میتوانند جای کامیون داران قدیمی را بگیرند ؟ این چه راننده ی قدیمی و حرفه ایست که نمیتواند از پس رقابت با چند تازه وارد ناشی بر آید؟ چه کسی کامیون دار واقعی است و چه کسی قلابی ؟ ملاک تمیز شما چیست؟ چرا فکر میکنید که حرفه ی کامیون داری را بنام عده محدودی سند زده اند؟
    بدیهی ست که اگر حجم بار افزایش نیابد و تعداد کامیون ها و کامیون داران افزایش یابد ، سهمی که از این کیک به هر کامیون میرسد کاهش می یابد و رقابت در میان رانندگان برای به چنگ آوردن بار تشدید میشود اما باید توجه داشت که کسادی بازار برای همه ی رانندگان است و اتفاقا بنظر میرسد رانندگان قدیمی و با تجربه بهتر بتوانند در رقابت جذب بار بر تازه واردان پیروز شوند.
    البته شخصا اعتقاد دارم که با تداوم رکود در بازار حمل و نقل ، اگر تعداد بیشتری به ناوگان اضافه شود قطعا کرایه حمل پایین می آید و جذابیت بارکشی کاهش می یابد و شاید نتوان کامیون وارداتی را به قیمت شیرین فروخت. بنظر من یک وارد کننده زیرک در این شرایط نباید به این کار اقدام کند.مگرآنکه این وارد کننده ، خصوصی نباشد، پولش مال خودش نباشد و سود اولویت او نباشد.