| کد خبر: 189863 |

◄ نتیجه بی‌توجهی به مطالبات رانندگان؛ نابودی حمل‌ونقل جاده‌ای

ضعیف کردن توان نیروی‌ انسانی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا که همان رانندگان حرفه‌ای هستند، به معنی نابودی حمل‌ونقل جاده‌ای است.

تین نیوز

در حمل‌ونقل جاده‌ای کالا قبل از این‌که سرمایه‌گذار نقش ایفا کند، به نیروی انسانی کارآمد و خبره به عنوان رانندگان حرفه‌ای نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز، مطلب بالا بخشی از دیدگاه خداداد بکرانی راننده و فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالاست که در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد.

وی گفت: ضعیف کردن توان نیروی‌ انسانی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا که همان رانندگان حرفه‌ای هستند، به معنی نابودی حمل‌ونقل جاده‌ای است.

او در توضیح این دیدگاه خود گفت: استفاده از سازوکار پیشرفته و به‌کار‌گیری آن در کف جاده همگی به‌عهده نیروی انسانی است.

این راننده تاکید کرد: نبود امکانات و مشقت در کسب و کار و امرار معاش یک راننده حرفه‌ای از چند جهت جامعه حمل‌ونقل کشور را تهدید و بر امورات و خدمتگزاری بر جامعه نیز اثرات سوء و مخربی خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، او اظهار کرد: نبود نظارت درست در جذب نیروی انسانی در حمل‌ونقل جاده‌ای به گونه‌ای که  افراد پس از شکست در حرفه خود رو به رانندگی آورده و در این حرفه شروع به کار می‌کند، باعث شده جایگاه آن عده از نیروی کار حرفه‌ای که در بخش فعال‌اند نیز در حمل‌ونقل جاده‌ای کمرنگ شود.

وی با تاکید بر نقش نیروی کار به عنوان اولین سرمایه هر صنعت، افزود: آیا مکانیزم کامیون به تنهایی و بدون یک راننده حرفه‌ای قادر به انجام کار است؟

این راننده اظهار کرد: نیروی انسانی در بازدهی سرمایه در بخش‌های مختلف و از جمله در حمل‌ونقل جاده‌ای کالا چقدر اثرگذار بوده و برای این‌که نیروی کار مذکور بازدهی بهتری از خود بروز دهد چه مقدار زمینه‌سازی در کشور صورت گرفته است؟

بکرانی ادامه داد: فقط با وضع کردن چند مقررات دست و پاگیر و ناکارآمد و صدور بخشنامه‌های نفس‌گیر که وقت و زمان را از نیروی کار سلب کرده و هیچ تاثیری بر افزایش حقوق و دستمزد و بازدهی یک راننده حرفه‌ای ندارد، نمی‌توان انتظار داشت حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، پویا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.