| کد خبر: 187141 |

◄ فضای مجازی، جولانگاه تازه دلالان بار

گروه‌هایی در برخی پیام‌رسان‌ها و تلگرام ایجاد شده که هدف آنها فقط و فقط دور زدن قانون و خراب کردن نرخ‌های حمل بار و ایجاد اخلال در شبکه حمل‌ونقل کشور است.

تین نیوز

یک راننده خود مالک کامیون از افزایش چندباره قیمت‌ خدمات مورد نیاز کامیونداری  و فعالیت اپلیکیشن‌ها و گروه‌های دلالی بارهای خارج از سیستم و غیر متعارف حمل‌ونقل به عنوان تحرکات مشکوک اقتصادی یاد کرد و گفت: دلالان مشغول کار بوده و مسئولان تماشاگر هستند.

به گزارش تین‌نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و کانال تلگرامی خود بیان کرد و با طرح این سوال که «چرا اپلیکیشن‌های دلالی فیلتر نمی‌شوند» نوشت: در روزهای گذشته بازار لوازم و قطعات ضروری کامیون برای چندمین بار در یک سال اخیر شاهد افزایش غیرطبیعی قیمت‌ها بود.

وی مدعی شد: این بار اما جهش قیمت‌ها به طرز مشکوکی از سوی فعالان بازار غیرقابل پیش‌بینی بود و تحلیل آن کمی سخت به نظر می‌رسید. بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که در شرایط کنونی هیچ دلیل روشن اقتصادی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

او افزود: این افزایش غیر منطقی از هفته گذشته در بازار خدمات صنعتی به کامیون آغاز شد و بسیاری از افرادی که برای تعمیر خودروی خود رفته بودند، با افزایش قیمت شدید قیمت‌ها در این بخش مواجه شدند.

بکرانی گفت: طبق گزارش‌ها قیمت هر لیتر روغن موتور با جهشی عجیب از ۸۰۰۰ تومان به  ۱۸۰۰۰تومان رسیده و این در حالی است که حتی با این قیمت هم روغن در بازار یافت نمی‌شود و فروشندگان از فروش آن خوداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: دلالان بار نیز این روزها خیلی راحت در گروه‌های مجازی خود هر نمونه بار را با هر نرخی به‌جز نرخ قانونی و تن بر کیلومتر، به خورد راننده و کامیوندار می‌دهند.

او با بیان این‌که در این بین یکی از عوامل اصلی قیمت‌گذاری کاذب در این بازارها را می‌توان در فضای مجازی جستجو کرد، اظهار کرد: فضای مجازی امکان دلالی و اخلال سازمان‌یافته در حمل بار و قیمت لوازم و مایحتاج کامیون را از طریق قیمت‌های کاذب میسر کرده و از سوی هیچ نهادی، نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد.

این راننده خود مالک گفت: برخی فعالان فضای مجازی که خود نظارت کامل و دقیق و آگاهی کامل نسبت به نرخ تن بر کیلومتر و نرخ کرایه حمل بار دارند، مصرانه با نرخ‌های این دلالان برخورد کرده و از نرخ‌گذاری کاذب و زیر قیمت قانونی جلوگیری می‌کنند.

وی مدعی شد: اما گروه‌هایی در برخی پیام‌رسان‌ها و تلگرام ایجاد شده که هدف آنها فقط و فقط دور زدن قانون و خراب کردن نرخ‌های حمل بار و ایجاد اخلال در شبکه حمل‌ونقل کشور است و برخی رانندگان هم برای سهولت در جذب بار و حمل بار یک سرویس بیشتر به این گروه‌ها روی می‌آوردند و در برخی موارد کار به همین جا ختم نشده و این افراد نه تنها قیمت‌های دروغین خود را در بارنامه هم ثبت می‌کنند(با وجود کد رهگیری در بارنامه) بلکه از درج و ثبت بارنامه در سیستم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز خوداری می‌کنند.

بکرانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تنها برنده شرایط فعلی، دلالان بوده و ضرر اصلی متوجه راننده و کامیوندار خواهد بود و در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود قوه قضائیه به همراه نهادهای نظارتی و امنیتی، برای این موضوع فکری کرده و دست دلالان و سودجویان را از این کار کوتاه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 1 0

    سلام
    ضمن تایید نظر جناب بکرانی
    وقتی رانندگان وکامیونداران بر اثرشکاف عمیق هزینه ودرامد زمین گیر میشوند هزارویک وصله نامربوط به ایشان میچسبانند اما در مقابل ان دریغ از یک انتقاد به فرصت طلبانی که مانند اختاپوس به جان این صنف افتاده واین صنف نفسهای اخر را میکشد
    اگر سال گذشته رانندگان وکامیونداران از گرانی قطعات ولاستیک شکایت داشتند الان از نبود انها شکوه دارند ودیگر راهی باقی نمانده .
    منتظر تبعات ان باشیم