| کد خبر: 171773 |

◄ آمار متناقض تولید لاستیک سنگین در داخل؛ پای ارز دولتی در میان است

اگرچه در نشست هفته گذشته نمایندگان رانندگان با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس یک مقام مسئول از تولید یک میلیون حلقه لاستیک در کشور خبر داد اما یک فعال حمل‌ونقلی می‌گوید «آمار دقیق تولید داخل این رقم نیست.»

تین نیوز

اگرچه در نشست هفته گذشته نمایندگان رانندگان با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، یک مقام مسئول از تولید یک میلیون حلقه لاستیک در کشور خبر داد اما یک فعال حمل‌ونقلی می‌گوید«آمار دقیق تولید داخل این رقم نیست.»

به گزارش تین‌نیوز، آن‌چنان که برخی نمایندگان حاضر در در نشست هفته گذشته نمایندگان رانندگان با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند، در جلسه مذکور یک مقام مسئول، مصرف سالانه بخش حمل‌ونقل را ۵ میلیون حلقه لاستیک ذکر کرد.

وی گفت: از این میزان یک میلیون حلقه تولید داخل است و 500 هزار حلقه نیز از مسیر گمرک وارد می‌شود و مقدار سه میلیون و 500 هزار حلقه نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد که به‌علت گرانی دلار، این کار دیگر برای قاچاقچیان به‌‌صرفه نیست.

پس از انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی، عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور با تایید آمار مصرف 5 میلیون حلقه لاستیک در بخش حمل‌ونقل، گفت: آمار دقیق تولید داخل یک میلیون در سال حلقه نیست.

مختار داوودی افزود: در آخرین جلسه کمیسیون عمران مجلس که  بحث جذب ارز دولتی بود، همین ادعای تولید یک میلیون حلقه لاستیک مطرح و عنوان شد اگر بانک مرکزی به ما ارز اختصاص دهد حاضریم توانمان را به دو میلیون حلقه لاستیک سنگین برسانیم.

وی اظهار کرد: در جلسه دیگری در سازمان راهداری که دیگر خبری از نمایندگان مجلس و نمایندگان ارزی بانک نبود و فقط نمایندگان وزارت صنعت و معدن، سازمان راهداری، اعضای کارگروه مطالبات رانندگان به‌عنوان سیاستگذار توزیع و مصرف کننده، نمایندگان کارخانه‌های تولیدی، رئیس انجمن تولید کنندگان لاستیک و همچنینن نایب رئیس ایشان، حضور داشتند، اعلام شد اگر تمام توان خود را به‌کار گیرند بیشتر از 48 هزار حلقه درماه نمی‌توانند تولید کنند.

این راننده خودمالک و فعال صنفی گفت: این رقم تولید در ماه یعنی سالی 576 هزار حلقه که اگر تعطیلات فروردین نیز محاسبه شود در مجموع  550 هزار حلقه در سال خواهد شد. 

داوودی با انتقاد از عدم صداقت در گفتار و تناقض موجود در آمار میزان تولید لاستیک در کشور، رقم‌های اعلام شده در جلسات مختلف را به شرح زیر برشمرد:

- در کمیسیون امنیت ملی یک میلیون حلقه

- در کمیسیون عمران دو میلیون حلقه چون بحث تخصیص ارز در میان است

- در جلسه راهداری که خروجی و بحث مصرف کننده است 550 هزار حلقه

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.