| کد خبر: 168944 |

◄ اخذ دفترچه رانندگان به عنوان جریمه تخلف رانندگی، قانونی نیست

درخواست ما این است که اگر این قانون مصوب مجلس است استناد آن را به ما نشان دهید که بفهمیم طبق این قانون شامل کارگران نمی‌شویم و انجمن‌های کارگری رانندگان را هم منحل کنیم.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور با طرح این پرسش که در کجای قانون قضا آمده است که یک‌نفر بتواند شهروند ایرانی را ۴۵ روز بدون دادگاه از کار محروم کند، توجه مسئولان به رفع معضل اخذ 45 روزه دفترچه کار رانندگان به عنوان جریمه تخلف رانندگی را خواستار شد.

به گزارش تین‌نیوز، مختار داوودی در شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به مشکلاتی که برخی رانندگان به علت اخذ دفترچه کارشان از سوی پلیس، متحمل می‌شوند، گفت: اخذ دفترچه رانندگان قانونی نیست و وقتی که مسئله واکاوی شود این یک کار خلاف قانون هم هست.

وی با بیان این‌که در کجای قانون قضا آمده که یک‌نفر بتواند یک شهروند ایرانی را ۴۵ روز بدون دادگاه، بدون دادگاه تجدید نظر  و بدون وکیل از فعالیت محرم کند، افزود: این قانون کی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؟

این مقام صنفی اظهار کرد: اگر بخشنامه داخلی است  که مسئولان یک سازمان می‌توانند برای کارکنان همان سازمان تصمیم بگیرند نه بخشی ازکارگران جامعه.

او تاکید کرد: آیا بیکار کردن کارگر با یک بخشنامه با روح قانون کار که نشات گرفته از اصل ۲۶ قانون اساسی هست مغایرت کامل ندارد؟

داوودی گفت: حتی در قانون کار در دعاوی کارگر در هیئت‌های تشخیص و مراجع حل اختلاف و دیوان، کارگر را از دادن هزینه معاف کرده‌اند که مبادا کارگر به‌خاطر نداشتن هزینه از پیگیری حق و حقوقش محروم شود.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال صنفی افزود: درخواست ما این است که اگر این قانون مصوب مجلس است استناد آن را به ما نشان دهید که بفهمیم طبق این قانون شامل کارگران نمی‌شویم و انجمن‌های کارگری رانندگان را هم منحل کنیم. 

او تاکید کرد: اگر خود پلیس در این مورد تصمیم گرفته که این خلاف قانون اساسی است که مجری قانون‌گذار شود،  پلیس وظیفه حراست و حفاظت و اجرای قانون را برعهده دارد نه تصویب آن.

داوودی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات بازگشت همه به قانون و فرودآوردن سر تعظیم در برابر قانون است و اول از همه مجریان قانون باید پیش‌قدم شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنيا 0 0

    تشكراز جناب داودي شخصيت محترم وفعال بدون چشم داشت درعرصه حمل ونقل
    متاسفانه قوانين درظاهر با بندوتبصره خيلي زياست ولي درعمق وباطن فقط حكم نخود سياه وهر ارگاني براي خود قوانيني راتحميل ميكند كه متاسفانه صاحبي وارگاني براي پيگيري وجود ندارد