یک فعال صنفی مطرح کرد:
◄ پیشنهاد تشکیل پلیس پایانه برای ساماندهی پایانهها
خبرها حاکی از آن است که برخی واسطهها با افزایش میزان کمیسیونهای دریافتی خود متناسب با افزایش مبلغ کرایه، کام رانندگان و کامیونداران را مجددا تلخ کردهاند.
در حالیکه مسئولان سازمان راهداری و حملونقل جادهای در تعامل با رانندگان و کامیونداران افزایش 20 درصدی کرایههای حمل کالا را به سراسر کشور ابلاغ کرده است اما خبرها حاکی از آن است که برخی واسطهها با افزایش میزان کمیسیونهای دریافتی خود متناسب با افزایش مبلغ کرایه، کام رانندگان و کامیونداران را مجدداً تلخ کردهاند.
به گزارش تیننیوز، در چند روز اخیر فعالان بخش حملونقل جادهای کالا در شبکههای اجتماعی پیامهایی منتشر کردهاند که حکایت از افزایش میزان مبلغ کمیسیونها با توجه به افزایش مبلغ کرایهها دارد.
برخی رانندگان با اعلام اینکه با وجود افزایش 20 درصدی کرایهها درآمدشان تغییری نکرده است، نوشتند: دلالان همچنان در پایانهها جولان میدهند و حتی همین افزایش 20 درصدی کرایه را هم به کمیسیون نابهجا و زیاد خود اضافه کردهاند.
رانندگان تاکید کردند: برخی واسطهها هنوز سنگ توافقی بودن کرایه را به سینه میزنند و میگویند صاحبان کالا هیچ توافقی برای بیشتر کردن کرایه انجام ندادهاند.
این موضوعات در حالی توسط رانندگان بخش حملونقل جادهای کالا در شبکههای اجتماعی مطرح شده است که رانندگان و مالکان بخش حملونقل مسافری نیز از وجود واسطهها و همچنین کمیسیونهای بالای شرکتهای حملونقل گلهمند بود و بارها به درج اعتراضات خود در شبکههای اجتماعی اقدام کردهاند.
بر همین اساس حل مشکل واسطهها در پایانههای بار و مسافر به عنوان یکی از مطالبات رانندگان در دستور کار کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان که پس از اعتراضات آنان تشکیل شده است نیز قرار دارد به طوری که مختار داوودی یکی از اعضای این کمیته و عضو هیئتمدیره کانون سراسری انجمنهای صنفی رانندگان مسافری کشور نیز در این مورد در شبکههای اجتماعی نوشت: موضوع دلالی و جارچی و دریافت پولهای اضافه توسط شرکتها و در مجموع ساماندهی پایانهها از جمله موضوعات مورد پیگیری کارگروه است.
وی تاکید کرد: دلال همچون دندان پوسیدهای است که با اولین لبخند نمایان شده و کسانی هم که وارد پایانهها میشود با پدیده زشت دلال ودلالی برخورد میکنند.
داوودی با بیان اینکه دلالان مولود شرکتها بوده اما رانندگان آنان را پرورش داده و با هزینه خود بزرگشان میکنند، افزود: اگر این هزینه از سوی رانندگان قطع شود، والد قادر به نگهداری فرزند خود نیست.
این فعال صنفی با تاکید بر اینکه پاکسازی پایانهها ابتدا نیازمند همت رانندگان و مالکان ناوگان عمومی و سپس مسئولان است، گفت: ما نیاز به پلیس پایانه داریم، پلیس پایانه نه نیروی انتطامی است ونه ازجای دیگر دستور میگیرد بلکه مثل اجرائیات شهرداری، پلیس وزارت نیرو که حافظ کابلهای برق این وزارتخانه است، مثل محیط بانان محیط زیست و...است.
این عضو کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان خاطرنشان کرد: پلیس پایانه باید نیرویی حافظ حملونقل و زیر نظر سازمان حملونقل برای مبارزه با دلال وجارچی، مسافر برهای شخصی، فروش زیر قیمت و رقابتهای ناسالم باشد.
داوودی اظهار کرد: پلیس پایانه باید دارای خودرو با آرم سازمان و لباس فرم باشد و سلاحش هم ابطال کارت هوشمند راننده و ناوگان خاطی و معرفی شرکتهای متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.