| کد خبر: 167740 |

یک فعال صنفی مطرح کرد:

◄ پیشنهاد تشکیل پلیس پایانه برای ساماندهی پایانه‌ها

خبرها حاکی از آن است که برخی واسطه‌ها با افزایش میزان کمیسیون‌های دریافتی خود متناسب با افزایش مبلغ کرایه، کام رانندگان و کامیونداران را مجددا تلخ کرده‌اند.

تین نیوز

در حالی‌که مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تعامل با رانندگان و کامیونداران افزایش 20 درصدی کرایه‌های حمل کالا را به سراسر کشور ابلاغ کرده است اما خبرها حاکی از آن است که برخی واسطه‌ها با افزایش میزان کمیسیون‌های دریافتی خود متناسب با افزایش مبلغ کرایه، کام رانندگان و کامیونداران را مجدداً تلخ کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، در چند روز اخیر فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی منتشر کرده‌اند که حکایت از افزایش میزان مبلغ کمیسیون‌ها با توجه به افزایش مبلغ کرایه‌ها دارد.

برخی رانندگان با اعلام این‌که با وجود افزایش 20 درصدی کرایه‌ها درآمدشان تغییری نکرده است، نوشتند: دلالان همچنان در پایانه‌ها جولان می‌دهند و حتی همین افزایش 20 درصدی کرایه را هم به کمیسیون نابه‌جا و زیاد خود اضافه کرده‌اند.

 رانندگان تاکید کردند: برخی واسطه‌ها هنوز سنگ توافقی بودن کرایه را به سینه می‌زنند و می‌گویند صاحبان کالا هیچ توافقی برای بیش‌تر کردن کرایه انجام نداده‌اند.

این موضوعات در حالی توسط رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است که رانندگان و مالکان بخش حمل‌ونقل مسافری نیز از وجود واسطه‌ها و همچنین کمیسیون‌های بالای شرکت‌های حمل‌ونقل گله‌مند بود و بارها به درج اعتراضات خود در شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده‌اند.

بر همین اساس حل مشکل واسطه‌ها در پایانه‌های بار و مسافر به عنوان یکی از مطالبات رانندگان در دستور کار کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان که پس از اعتراضات آنان تشکیل شده است نیز قرار دارد به طوری که مختار داوودی یکی از اعضای این کمیته و عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور نیز در این مورد در شبکه‌های اجتماعی نوشت: موضوع دلالی و جارچی و دریافت پول‌های اضافه توسط شرکت‌ها و در مجموع سامان‌دهی پایانه‌ها از جمله موضوعات مورد پیگیری کارگروه است.

وی تاکید کرد: دلال همچون دندان پوسیده‌ای است که با اولین لبخند نمایان شده و کسانی هم که وارد پایانه‌ها می‌شود با پدیده زشت دلال ودلالی برخورد می‌کنند. 

داوودی با بیان این‌که دلالان مولود شرکت‌ها بوده اما رانندگان آنان را پرورش داده و با هزینه خود بزرگ‌شان می‌کنند، افزود: اگر این هزینه از سوی رانندگان قطع شود، والد قادر به نگهداری فرزند خود نیست.

این فعال صنفی با تاکید بر این‌که پاکسازی پایانه‌ها ابتدا نیازمند همت رانندگان و مالکان ناوگان عمومی و سپس مسئولان است، گفت: ما نیاز به پلیس پایانه داریم، پلیس پایانه نه نیروی انتطامی است ونه ازجای دیگر دستور می‌گیرد بلکه مثل اجرائیات شهرداری، پلیس وزارت نیرو که حافظ کابل‌های برق این وزارتخانه است، مثل محیط بانان محیط زیست و...است.

این عضو کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان خاطرنشان کرد: پلیس پایانه باید نیرویی حافظ حمل‌ونقل و زیر نظر سازمان حمل‌ونقل برای مبارزه با دلال وجارچی، مسافر برهای شخصی، فروش زیر قیمت و رقابت‌های ناسالم باشد. 

داوودی اظهار کرد: پلیس پایانه باید دارای خودرو با آرم سازمان و لباس فرم باشد و سلاحش هم ابطال کارت هوشمند راننده و ناوگان خاطی و معرفی شرکت‌های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احسان هاشمی 0 0

    سلام همین دیروز نوزدهم خرداد ماه و امروز تاریخ بیستم خرداد ماه سری به آمار بار پایانه بندرعباس بزنید.نسبت تعداد بار اعلام شده را به تعداد بارنامه صادر شده استان هرمزگان نشون میده وضعیت تضعیع حقوق و چپاول عمومی مردم به چه شکلی ایست.واقعا اگر بعد از این اعتراض کامیونداران نیروهای تاثیرگذار کشور ائم از مدیران سازمانی،نیروهای امنیتی،نیروهای نظامی،وامنیت ملی فکری به حال پایانه بندرعباس نکند،دیگر باید فقط شکایت نزد خدا برد.
    خیلی جالبه طی چند روز گذشته در پایانه بندرعباس امتیاز جدیدی که برای بومی های استان در نظر گرفته اند(نشان از مقاومت مافیای حمل بار در برابر خواست عمومی و منفعت عمومی کشور) حمل بارهای کارخانهای ارگ جدید بم توسط کامیونهای بومی استان هرمزگان است.که بامقاوت رانندگان غیر بومی و کمی تشنج روبرو شد.واقعا مدیران اجرایی استان هرمزگان با این تصمیمات نا بخردانه مردم کشور را رو در روی هم قرار داده اند.انسانهای ساکن بندرعباس که تا چند سال قبل در گردونه دوستان ما قلمداد میشدند امروز درون ذهن ما تبدیل به دشمنان ما و رو در روی ما قرار گرفته اند.اگر کمی مطالعه در رابطه با اهداف امپریالیسم جهانی و تجزیه کشورهای خاورمیانه داشته باشیم متوجه میشویم اهداف امپریالیسم برای تجزیه چند کشور بزرگ خاورمیانه تجزیه به روش قومیت و جغرافیای مناطق است. طرح شوم بومی گرایی متاسفانه حس احساس مالکیت به منطقه و استان را در کشور تشدید کرده .اگر من فقط میتوانستم یک تصمیم به جای وزیر کشور بگیرم از همین الان به خاطر منافع ملی کشور تمام طرحهای بومی گرایی را در سرتاسر کشور را به حال تعلیق و کلیه کسانی که مقاومت میکردند را به دست دستگاه قضایی میسپردم.یک سوال بزرگ‌ اینجا مطرح است آیا شهید همت،شهید باکری،شهید میثمی،شهید حاج حسین خرازی،شهید کشوری،....هزاران شهید ۸ سال دفاع مقدس همه در مرزهای استانهای خود شهید شدند؟یا در همه در پاسداری از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران.متاسفم که بعضی از مدیرانی که برای چند مدت کوتاه در کشور مدیر میشوند و با ذهنهای کوته بین خود نمیتواند منفعت را بیشتر از استان خود درک کنند.و لطمات جبران ناپدیری به اتحاد د همدلی مردم کشور میزنند.تین نیوز گرامی امیدوارم بدونه سانسور نظر بنده را منتشر کنید.