◄ زیاندهی رانندگان و مالکان اتوبوس در پی اجرای نادرست قانون
حذف کلیه خدمات درمانی در صورت عدم صدور کارت صحت سلامت و تمدید کارت هوشمند و کم کردن سهمیه سوخت که باعث بیکاری اکثر ناوگان جفت راننده به دلیل کم آوردن مصرف سوخت شده است.
رئیس هیئتمدیره کانون سراسری انجمنهای صنفی رانندگان مسافری کشور میگوید: عدم اجرای صحیح قانون و عدم نظارت بر اجرای آن و همچنین صدور بخشنامههای غیرمنطقی طی سالهای اخیر باعث ضرر و زیان رانندگان و مالکان اتوبوس در بخش مسافری بینشهری شده است.
به گزارش تیننیوز، غلامرضا خادمیزاده با بیان این مطلب در یک گروه تلگرامی حملونقلی در این مورد نوشت: یکی از این قوانین که نادرست تصویب شد عدم موافقت با طرح سختی کار رانندگان بود.
وی عدم شناور شدن حقوق رانندگان و پرداخت حق بیمه بر اساس حقوق شناور که منجر به افزایش حقوق بازنشستگی تا حدود 7 میلیون تومان میشد را یکی دیگر از این مشکلات دانست و اظهار کرد: حذف کلیه خدمات درمانی در صورت عدم صدور کارت صحت سلامت و تمدید کارت هوشمند و کم کردن سهمیه سوخت که باعث بیکاری اکثر ناوگان جفت راننده به دلیل کم آوردن مصرف سوخت شده است.
خادمیزاده افزود: پایین آوردن کرایه توسط دلالان، رقابت نابرابر با برخی شرکتهای متعلق به نهادهای خاص و افزایش نرخ صدور معاینه فنی و کم کردن مدت آن نیز از دیگر موضوعاتی است که موجب بروز مشکلاتی برای رانندگان و مالکان اتوبوس شده است.
به گزارش تیننیوز، این فعال صنفی دریافت حق وردوی به پایانهها بدون ارائه خدمات بیشتر، افزایش نرخ کارت سلامت و عدم استفاده از دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای آزمایشها، ویزیت و... را نیز از دیگر موضوعات مشکلساز برای فعالان این بخش دانست.
خادمیزاده افزود: افزایش قبوض جریمههای راهنمایی و رانندگی، افزایش نرخ قطعات لوازم یدکی و لاستیک بدون افزایش کرایه، افزایش دلالان، جارچیان در ترمینالهای مسافربری، تحمیل دستگاه سپهتن بدون تایید مراکز علمی و با قیمت غیر رقابتی و عدم خدمات پشتیبانی نیز از دیگر مشکلات به وجود آمده برای فعالان این صنف است.
وی خاطرنشان کرد: نوسانات بازار ارز کشور نیز برخی رانندگان را در زمینه تعویض خودرو با مشکلات عدیده مواجه ساخته و افزایش برداشت شرکتها تحت عنوان کمیسیون و... که در برخی از مواقع به 50 درصد کرایه میشود نیز مشکلات بسیاری برای رانندگان و مالکان فراهم ساخته است.
به گزارش تیننیوز، این فعال صنفی از افزایش نرخ عوارضی آزادراهها، توزیع ناعادلانه سرویسهای دربستی ارگانهای دولتی، افزایش کمیسیون بار مجاز و دادن بار به کامیونتها، بیاحترامی از سوی متصدیان شرکتها و ماموران پلیسراه به رانندگان، نداشتن امنیت جانی و مالی در طول جاده و سفرها و تعطیلی دفاتر فنی به عنوان دیگر مشکلات این حوزه یاد کرد.
خادمیزاده تاکید کرد: نبود امکانات رفاهی در پایانهها در سرما و گرما، نبود خوابگاه، صدور بخشنامه عدم صدور صورت وضعیت دربستی و....، عدم نظارت بر پلیس راههای کشور و عدم نوسازی ناوگان بر اساس قیمت های عادلانه (یارانه هدفمند کردن یارانهها) از دیگر مشکلاتی است که فعالان این بخش با آن مواجهاند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.