| کد خبر: 173084 |

◄ کارت خرید بین دهک‌های پایین توزیع شود

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران توزیع کارت خرید بین دهک پایین جامعه را راه‌حل بحران کنونی عنوان کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران توزیع کارت خرید بین دهک پایین جامعه را راه‌حل بحران کنونی عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، محسن بهرامی ارض اقدس  گفت: جامعه هدف برای توزیع یارانه باید 5 دهک اول باشد که زیرساخت‌ها آماده است و همه 5 دهک با اطلاعات گسترده احصا شده‌اند.

او ادامه داد: اگر بخواهیم به 5 دهک اول یارانه نقدی پرداخت کنیم، نباید به صورت تورم‌زا باشد؛ بلکه این کار باید به صورت هدفمند و در قالب کارت خرید یا بن خرید انجام گیرد. خوشبختانه در این رابطه همه زیرساخت‌ها آماده است و همه 5 دهک با اطلاعات گسترده احصا شده‌اند.

عضو شورای رقابت با اشاره به اینکه جامعه هدف برای توزیع یارانه باید 5 دهک اول باشد، تاکید کرد: افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند یا افراد بی‌سرپرست و زیرخط فقر باید به روش پرداخت نقدی یا یارانه کالا موردحمایت دولت قرار گیرند. در این صورت شاید در 100 هزار میلیارد تومانی که یاد شد، تا 40 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شود.

بهرامی بر اساس تصمیم دولت قرار شده 25 قلم کالای اساسی در مرحله اول و 75 قلم کالای اساسی (اخیرا) مشمول دریافت ارز دولتی چهار هزار و 200 تومانی شوند.

او افزود: برای این 100 قلم کالای اساسی، تا پایان فروردین 98 حداقل 25 میلیارد دلار ارز دولتی لازم داریم که با در نظر گرفتن قیمت مصلحتی آن‌که 8 هزار تومان است، برای هر دلار می‌بایست 4 هزار تومان و درمجموع باید 100 هزار میلیارد تومان یارانه بدهیم.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران ادامه داد: بسیاری معتقدند روش توزیع ارز دولتی درست نیست و تا رسیدن کالاها به دست مصرف‌کننده نهایی که مستلزم کنترل، بازرسی و اقدامات نظارتی و اجرایی گوناگون است، دولت متحمل هزینه‌ای گزاف می‌شود. درنهایت هم موفق نخواهیم شد کالای اساسی را باقیمت ارزان به دست مصرف‌کننده نهایی برسانیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.